Geen mega kippenstallen in onze achtertuinen.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen mega kippenstallen in onze achtertuinen..


Gast

#26 Arme kippen

2016-01-30 16:16

Ik denk meer aan de dieren en ben tegen deze kippenfabrieken. Het fatsoen naar dieren toe is helemaal weg door de grootte en hoeveelheid dieren. Het draait gewoon allemaal om de poen, om geld. 

Liefde voor dieren is er niet meer. 

nika

#27 Re: Re: Tolerantie komt van beide kanten

2016-01-31 00:49

#25: Will van Gils - Re: Tolerantie komt van beide kanten 

 inderdaad! Tolerantie betekent verdraagzaamheid met respect voor elkaars welzijn! Als je wil uitbreiden met 2 megastallen naast woonhuizen terwijl op je eigen terrein  kan bouwen en ook nog eens  verkeerd informeert dat het "maar" gaat over 62500 kippen en 1 stal ... noem ik dat geen tolerantie meer maar disrespect voor de omgeving en de mensen die er wonen !

eerlijkheid is hier ver te zoeken !!!


Gast

#28

2016-01-31 02:05

Iedereen heeft recht op een gezonde en een milieu bewuste omgeving..maar niet ten koste v de dieren want ook zij dienen met respect te worden behandeld


Gast

#29

2016-02-01 14:09

omdat ik tegen megastallen ben.
Het gaat mij niet om het diersoort. het zijn net fabrieken.

Gast

#30 Re: Tolerantie komt van beide kanten

2016-02-02 08:22

Stonden de woonhuizen er niet eerder dan dat het gebied werd bestempeld als agrarisch gebied, daarmee hebben deze woonhuizen al hun rechten kwijt gespeeld? Nee het is aan de overheid om een bij het afgeven van een vergunning een juiste balans te zoeken, een megastal zo direkt op diverse woonhuizen zou niet mogen.

#20: - Tolerantie komt van beide kanten 

 


Gast

#31

2016-02-04 13:38

De grens is bereikt.Genoeg dierenleed.Mensen investeer in je bewustzijn,gezondheid en milieu.Die investering vloeit automatisch terug in je portomonnee.

Gast

#32

2016-02-05 11:07

Het is het bekende verhaal over de vinger en de hele hand. Er is al veel te veel overlast. Lucht, het slepen van dieren etc.
ikke

#33 Re:

2016-02-05 13:45

#5: -  

 Uhh Poppel is Belgie en die hebben geen bal met den haag van doen


Gast

#34 Re: Tolerantie komt van beide kanten

2016-02-05 13:50

#20: - Tolerantie komt van beide kanten 

 Groot gelijk. Niet alleen in Poppel maar overal in landelijke gebieden kom je dit tegen. We willen buiten wonen, we willen een stukje vlees of kip op het bord, maar de producent, nee die moeten we niet. De oplossing: Gewoon terug gaan naar waar ze vandaan komen, probleem opgelost. Ook bij de petitie zie je plaatsen dat je denkt, hier hebben jullie geen last van, dat worden waarschijnlijk de nieuwe bewoners van Poppel...

 


Gast

#35

2016-02-06 11:35

Megastallen zijn slecht voor het dierenwelzijn, de volksgezondheid en voor de voedselveiligheid, dus voor onze gezamenlijke leefomgeving en voor ons ecosysteem. Het is een vorm van roofbouw, die we niet moeten willen toestaan.
Gedupeerde
Gast

#36

2016-02-06 14:45

Ik woon al een hele tijd op de Heesdijk en kom zelf ook van het platteland.Maar de laatste jaren verschijnt het ene kippenbedrijf na het andere.Zoals bekend geeft dit veel overlast van vliegen,geurhinder (vooral van mestkippen)en fijnstof.Zelf werk ik in de gezondheidszorg en weet hoe het is als mensen longtumoren en "stof"longen hebben.Dit is iets wat je niemand toewenst.Ook is er al veel gewaarschuwd dat er teveel antibiotica gebruikt wordt waardoor er teveel antibiotica in kippenvlees zit.Er zijn dan ook steeds meer antibioticums waar de mens resistent voor is.En nu komt er alweer een kippenbedrijf bij in onze achtertuin.Ik ben dan ook erg bezorgd voor de gezondheid van mijn gezin en voor mezelf.De gemeente slaat zich op de borst, kijk eens hoe goed. De gemeente Ravels heeft 30% van alle kippenbedrijven van Vlaanderen.Maar slaat de gemeente zich ook op de borst als ze over 20 jaar de gemeente zijn met de meeste longtumoren en stoflongen.Nee dan zijn de "heren" die nu in de gemeenteraad zitten al lang en breed weg en interesseert het hun niets meer. Maar wij zitten er maar mooi mee. In het buitengebied is er alleen plaats voor de boeren en niet voor de burgers .Deze kunnen hun huizen niet meer verkopen als ze rondom in de stallen zitten.Daar heb je dan heel je leven voor gewerkt. Als we dan toch geen recht meer hebben om hier te wonen dan moet de gemeente ook zo fair zijn om de burgers uit het buitengebied voor een fatsoenlijke prijs weg te kopen.

 


Gast

#37

2016-02-07 13:11

Megastallen is heel veel dierenleed en mishandeling. En het is not done om die bij bewoners in de achtertuin te bouwen. Überhaupt voor alle dieren GEEN Megastal.

De stallen komen ook lekker dicht bij het dorp te liggen! Dus als de wind anders staat hebben er heel veel mensen last van! Hoe komt die vliegenplaag toch ieder jaar weer in de gemeente Ravels?


Gast

#38 Woon vlak bij krijg van buren nergens gehoor

2016-02-07 19:19

Negeren 


Gast

#39 Selectief uitnodigen. ,?

2016-02-07 19:31

Selectief uitnodigen van geburen?


Gast

#40 Re:

2016-02-07 19:32

#36: Gedupeerde -  

 Jaren lang heeft de gemeente Ravels goedkeuringen gegeven om huizen in het buitengebied te bouwen. Het is nog steeds de zelfde partij die aan de macht is en nu krijgen we te horen dat het buitengebied alleen bestemd is voor de boeren. Als er dan een nieuw bedrijf opgericht word is het wel erg makkelijk om je hier achter te schuilen terwijl je zelf het probleem veroorzaakt hebt.


Gast

#41

2016-02-07 19:55

De aanvrager mag de kippenstal plaatsen aan zijn eigen woning. Wat houdt hem tegen?

Gast

#42

2016-02-08 00:02

Omdat megastallen een vorm van roofbouw zijn; slecht voor dierenwelzijn, volksgezondheid en voedselveiligheid. Schadelijk voor onze directe leefomgeving en ons gezamenlijk gedeelde ecosysteem.

Gast

#43

2016-02-08 09:15

Ik ben tegen elke vorm van megastallen! Denk eens aan het welzijn van die arme dieren, geldgewin gaat niet vóór alles!!!
Will van Gils
De auteur van deze petitie

#44 Re: Woon vlak bij krijg van buren nergens gehoor

2016-02-08 10:03

#38: - Woon vlak bij krijg van buren nergens gehoor 

 Ben dan toch wel benieuwd wie u moet zijn. Graag via de inbox een bericht van u naar mij, dan kunnen wij elkaar spreken.


Gast

#45

2016-02-08 12:41

Helemaal mee eens!
Men moet het helemaal verbieden zulke afschuwelijke megastallen, de eigenaars moeten er zelf eens gaan wonen!

Gast

#46

2016-02-10 12:15

Mega moet verdwijnen en aantallen verzwijgen is not done!

Gast

#47

2016-02-10 14:01

Ben tegen bio-industrie/dierenmishandeling en van de procedure klopt ook niets.

Gast

#48

2016-02-10 15:20

Megastallen moesten verboden worden. En waarom niet (veel) verder weg van woningen? Het is tegenwoordig allemaal ikke-ikke-ikke.

Gast

#49

2016-02-10 21:07

Omdat hier weer blijkt dat levensgeluk van mensen, ondergeschikt is aan economische belangen. In dit geval van maar 1 persoon tegenover 8 gezinnen. Walgelijk.

Gast

#50

2016-02-10 22:55

Belachelijk dat zo'n bedrijf überhaupt gestart mag worden! Die arme dieren!!