Geen mega kippenstallen in onze achtertuinen.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen mega kippenstallen in onze achtertuinen..


Gast

#1

2016-01-25 21:50

DIT KAN ZO NIET LANGER WIJ WONEN PRECIES IN INDUSTRIEZONE ALS DIT ZO BLIJFT DOORGAAN ,WAAR IS HET LANDELIJKE ASPECT GEBLEVEN ,WAAR ZIJN ONZE RECHTEN ALS BEWONERS .
WE WORDEN LETTERLIJK VERSTIKT

Gast

#2

2016-01-26 05:15

Omdat een vriend van mij daar woont ik wil niet dat hij een mega kippenhok in zijn achtertuin krijgt

Gast

#3

2016-01-26 07:40

Mensen moeten ook gezond leven

Gast

#4

2016-01-26 14:31

rechtstreekse belanghebbende

Gast

#5

2016-01-26 16:01

Megastallen megasukkels die dit willen in Den Haag. Wanbeleid. Vies vlees, grote druk op milieu. Wie wil dat nu nog doordrukken? Die sukkels die niet lezen en de waarheid niet willen horen. Ik vreet die rotzooi niet en ik wil er geen ei van hebben. Bah

Gast

#6

2016-01-26 16:33

Wij zijn ook gedupeerden

Gast

#7

2016-01-26 17:16

Ze kunnen het bedrijf gerust ergens anders gaan bouwen (industrie genoeg in België) de buurtbewoners moeten hier niet de dupen van zijn. Zij hebben gekozen om daar rustig en gezond te leven en dat moet niet verstoord worden door een fabriek ,... Iedereen heeft recht op vrijheid en dat zou afgenomen worden door een fabriek in hun achtertuin.


Gast

#8

2016-01-26 18:56

Omdat we in een samenleving rekening dienen te houden met elkaar en het elkaar niet onnodig moeilijk moeten maken.

Gast

#9

2016-01-26 20:44

Heesdijk is een rustige plaats waar mensen uit zijn op rust. het bouwen van de kippenstallen zou de rust in de omgeving verstoren. ik zelf kom al een geruime tijd op de heesdijk en zou het teleurstellend vinden om de rust van deze omgeving te zien afzwakken.

Gast

#10

2016-01-26 20:59

Ik woon in dezelfde straat en nu al ondervinden wij al overlast van de vele vrachtwagens die van s morgens tot s avonds door de smalle straat denderen. Gevolg? Lawaai, scheuren in muren, fijnstof en gevaarlijk voor fietsers en voetgangers.
Ik ben TEGEN 1 of meerdere kippenstallen in de Heesdijk of hegge want er zijn er al een stuk of 5 op een afstand van 3,5 Km! Het is niet omdat we in een agrarisch gebied wonen dat we als particulieren alles moeten accepteren ten koste van ons leefcomfort! Het moet een balans zijn tussen particulieren en veehouderij en niet doorwegen ten voordele van 1 groep , de veehouders!!!

Gast

#11 Re: helemaal mee eens!

2016-01-26 21:05

#5: -  

 Mega stallen is mega ongezond zowel voor buurtbewoners als de "producten" die

er geproduceerd worden want zo is het in de veehouderij tegenwoordig worden de dieren als PRODUCTEN behandeld voor 1 reden:

zoveel mogelijk winst maken ten koste van milieu, dierenwelzijn en gezondheid van mensen! 

Ik hoop van harte dat het kippenvirus er snel uitbreekt en dit soort bedrijven VERDWIJNEN!

 


Gast

#12

2016-01-27 21:51

#Gedupeerde
Aangezien het departement van Landbouw en Visserij hierop een ongunstig advies heeft verleend lijkt mij genoeg zeggen over de absurde plannen van het opstarten van een Megastal!
Naast toename van stankoverlast en vliegen, ondervinden wij nu al zeer veel hinder van het zware vrachtverkeer wat over de smalle Heesdijk raast. De infrastructuur van de Heesdijk is niet bestand tegen nog meer vrachtwagens.
IK BEN TEGEN!!!!!

Gast

#13

2016-01-28 11:05

Ik zou ook niet graag hebben dat er een kippenstal met de gewoonlijke hinder bij mij in de straat zou komen

Gast

#14

2016-01-29 11:29

Niet vanwege overlast voor de bewoners want zoiets zal ongetwijfeld volgens de normen gebouwd en uitgebaat worden MAAR...mega stallen is zo niet meer van deze tijd, voor welk dier dan ook!! Ophouden met die mega stallen!!

Gast

#15

2016-01-29 18:58

Omdat de leefomgeving in Poppel in het gedrang komt door te grote overlast van mega stallen!

Gast

#16

2016-01-30 08:12

Megastallen en plofkippen zijn er alleen maar om te produceren. Er is totaal geen dierenwelzijn. Bovendien zijn deze kippen ook nog slecht voor onze gezondheid, denk aan vervuiling van de omgeving, uitbraak van bijv. vogelgriep, overmatig gebruik van antibiotica, etcetera.

Gast

#17

2016-01-30 08:18

Een megastal betekent dierenleed en levert bovendien smakeloze ongezonde producten. Moet verboden worden.

Gast

#18

2016-01-30 10:46

Deze stallen zijn erg slecht voor mens en dier. Mensen hebben recht op 'n gezond en rustig leven
Dieren hebben ook recht op 'n normaal goed leven waarbij ze kunnen scharrelen ook in de buitenlucht. En zeker niet geslacht te worden als ze nog zo jong zijn. Dieren zijn onschuldig en weerloos!!! Denk na asjeblieft.

Gast

#19 Re:

2016-01-30 10:50

#7: -  

 U mag gerust voor de mensen in de directe omgeving opkomen, heel goed.

Maar u kunt ook wel aangeven dat 't wel gaat over dieren die 'n heel kort en slecht leven hebben, dit is net zo belangrijk!


Gast

#20 Tolerantie komt van beide kanten

2016-01-30 11:41

Tolerantie behoort langs beide kanten te komen.  Ik meen dat landbouwgebied voor landbouwbedrijven is bedoelt. Mensen komen naar Poppel en willen het landelijk aspect maar de boeren die daar hun grond alle jaren hadden voordat er mensen van buiten Poppel kwamen wonen moeten dan maar verdwijnen...wij zijn voor een gemeenschap waar meer tolerantie naar elkaar is..waar gaat het naartoe met al die petities...en actiecomitees. Praat met de mensen onder elkaar waar het over gaat en gooi niet alles zo maar op sociale media om de mening van Jan en alleman te vragen om gelijk te halen


Gast

#21

2016-01-30 11:42

Ik heb deze petitie ondertekend, omdat er in onze streek (grote delen van Noord Limburg ) erg veel stankoverlast is vanwege de vele veebedrijven, waaronder varkens en kippenstallen.

Gast

#22

2016-01-30 11:46

Megastallen zouden sowieso verboden moeten worden. Maar we hebben er in Poppel al een grote die stinkt.

Gast

#23

2016-01-30 14:41

Zoiets hoort in een industrie terrein thuis<;

Gast

#24

2016-01-30 14:46

zet deze stallen op industrie of in polen
Will van Gils
De auteur van deze petitie

#25 Re: Tolerantie komt van beide kanten

2016-01-30 15:40

#20: - Tolerantie komt van beide kanten 

 U slaat de spijker op zijn kop. Tolerantie moet er zijn, maar dat gaat alleen in een open en eerlijke discussie. De boer zou bij zijn eigen bedrijf geen ruimte hebben om te bouwen, de wind waait niet in onze richting en er zou 1 stal met 62.500 vleeskuikens komen. Landbouw en visserij heeft anders beslist. Er is wel ruimte bij zijn huidige bedrijf, de wind is overheersend zuid zuid-west (info KMI) en komt recht naar ons toe en in het beroep blijkt dat er nog een 2e stal bij komt. Verder stonden er eerder huizen en was het tot een aantal jaren geleden een verkaveling voor woonhuizen. Men sprak zelfs over het gehucht "De Heesdijk" bij de gemeente. De boer wil bij onze huizen een nieuw bedrijf oprichten en dat is dus net het omgekeerde. Daarom pleiten wij voor een goede verdeling tussen mens en dier zodat beide rustig en gezond kunnen leven in plaats van een tijdbom.