Geen ballen maar bollen aan de Egmonderstraatweg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen ballen maar bollen aan de Egmonderstraatweg!.


Gast

#1

2016-05-18 15:45

Ik vind de status van Egmond aan Zee als aantrekkelijk kleinschalig dorp voor toeristen en inwoners geweld wordt aangedaan. Je dorp inrijden via een voetbalsportvelden complex is sfeerbedervend! Zeker ook nog in combinatie met het voor mij onwenselijke benzinestation als ENTREE van ons dorp!!
Hardebollenman

#2

2016-05-19 11:31

Een herl gied intiatief.

 

voetbalvelden en stadions niet asn de openbareweg.

de prachtige entree van Egmond moet behouden blijven.

natuur eerst. 


Gast

#3

2016-05-19 11:55

Om de onzin van eental foebal kluppies tegen te gaan.
Hoe halen ze het in hun hersens om een van de prachtigste lokaties op te willen offeren voor een foebal veldje.
Schamen ze zivch niet. Die z.g. Echte Egmonders die dit voorgesteld hebben?
Bar en boos!

Gast

#4

2016-05-19 13:40

Omdat we al jaren in Egmond komen vanwege de unieke locatie en het zou misdaadig zijn als deze plannen doorgaan.

A.UB.gemeenteraad zoek een andere oplossing.!!!!!!

Gast

#5

2016-05-19 13:55

daar het aanzicht van de gemeente dusdanig verandert, dat we er straks zodanig spijt van krijgen, als dit mocht doorgaan. want gedane zaken nemen geen keer. en het is flauwe kul te bedenken dat de voetbalvelden centraal moeten komen te liggen, voor gemeente zaken motten we naar Alkmaar!!!!

Gast

#6

2016-05-19 21:00

Het is genieten om de mooie locatie in alle seizoenen te aanschouwen, vooral wanneer de bollen in bloei staan. Moet er niet aan denken dat op die plek sportvelden met toebehoren zullen verschijnen. Wie haalt dàt nou in z'n hoofd?????

Gast

#7

2016-05-20 07:56

Omdat ik het ook een heel slecht idee vind om de mooie bollenvelden op te offeren voor een voetbalclub. Er zijn veel andere locaties te bedenken voor de voetbalclubs.

Gast

#8

2016-05-20 08:29

Geldverspilling,huidige Zeevogelsl-lokatie is geschikt.
Dit is inderdaad een aantasting van landschap, er komt steeds meer asfalt i.p.v.ruimte voor natuur.
Bovendien nog meer overlast van verkeer

Gast

#9

2016-05-20 20:13

Gezien het economisch belang van geschikte grond voor de teelt van bol/knol gewassen en de unieke samenstelling van deze grondsoort maakt het economisch,geschiedkundig en landschappelijk onverantwoord de bestemming te wijzigen.

Gast

#10

2016-05-22 08:11

sportpark de hogedijk betere/rustiger lokatie!! Niet aan het begin van de mooie weg naar het strand.

Gast

#11

2016-05-22 15:25

Ik heb deze petitie ondertekend uit naam van mijn buurvrouw.Zij heeft geen computer nl.
Ik had hem al ondertekend. Voetbalvelden geven teveel overlast, parkeerproblemen, en het is al helemaal geen gezicht als entree van een duindorp.

Gast

#12

2016-05-23 18:43

Omdat het "uitverkoren" terrein het aanzien van Egmond zal verpesten door hekken en alle zaken die bij voetbalvelden horen. Tevens zal het extra drukte veroorzaken bij de entree van Egmond en dat is al een heikel punt met maar 1 toegangsweg. Dat neemt niet weg dat ik vind dat er een geschikte plek moet komen voor de voetbalclubs. En er zijn alternatieven.

Gast

#13

2016-05-25 12:09

Omdat ik het te gek voor woorden vind dat er een locatie moet komen op dit stuk grond, van oudsher bollengrond op de geestgronden voor onze prachtige duinenrij.....
Ook de extra druk op het verkeer in deze omgeving en belemmering van uitzicht vanwege hoge hekken en lichtmasten etc.
Kortom, er is n uitstekende locatie bij t zeevogels terrein.precies tussen de drie kernen( hoef, derp,binnen).
De unieke combinatie bollengrond voor de duinen is cultuurgoed!

Gast

#14

2016-05-25 15:42

Het spreekt voor zich zelf GEEN BALLEN MAAR BOLLEN.
Het zeevogels terrein is ook geschikt ,meer dan prima.!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#15

2016-05-27 07:53

Ik heb de petitie ondertekend omdat ik de daarbij genoemde argumenten volledig onderschrijf maar ook omdat ik vind dat de huidige "entree" van het dorp (het zicht vanaf de Hoeverweg, als ook bij het binnenrijden van het dorp) landelijk, representatief en uitnodigend is en karakteristiek voor het dorp en de plek aan de start van de Van Oldenborghweg. Dit karakteristieke is daarbij in mijn beleving haast nog belangrijker dan de "zakelijke argumenten" en daar een sportcomplex aanleggen is vergelijkbaar met het in de hal van een museum vervangen van een "Van Gogh" door een bordje “Uitgang links, toiletten rechts”. Functioneel maar sfeerloos en slechts aantrekkelijk voor personen met een volle blaas, niet voor museumbezoekers!
Verruïneert absoluut het landelijke karakter van onze entree !!

 


Gast

#16

2016-05-27 11:43

Volgens mij begrijpt niemand hier iets van de argumenten voor het fuseren op deze mooie en historische gronden.

  • De voetballertjes moeten anders te ver fietsen?
  • Centraal gelegen is het ook niet, Egmondia 300m, Zeevogels 1,5 km, Adelbert 3 km
  • Ze kunnen alleen maar daar voetballen en fuseren wordt gezegd, anders verdwijnt het voetbal !?!(wat vind u : argument of chantage?)
  • Het kost miljoenen meer dan realisatie op een reeds bestaande locatie,( exclusief onherstelbare schade aan landschap, woongenot, toerisme en kusteconomie ) 
  • Concluderend kunnen we vermoeden dat er andere belangen spelen waar geen burger weet van heeft!
  • Het bestuur raast maar door met hun kostbare tunnelvisie. Links en rechts uithalend naar tegenstanders en burgers.
  • Anders zou er toch wel geluisterd worden naar de meer dan redelijke argumenten van de Provincie, beschermers van het landschap, LTO, bedrijven, ondertekenaars, omwonenden, etc. etc. etc.?

Gast

#17

2016-05-27 11:44

Zeevogels velden liggen centraal voor een fusie , het is goedkoper en het aanzicht van Egmond wordt daar niet mee aangetast.

Gast

#18

2016-05-27 18:23

dit prachtige stuk bollenland mag nooit en te nimmer opgeofferd worden voor sport zoek een beteren locatie

Gast

#19

2016-06-02 19:07

Het prachtige zicht op de duinen en de weidsheid van het landschap ervoor is uniek. Bebouwing hebben we al overal! De bollen trekken veel toerisme en dagjesmensen en is goed voor Egmond. Voetbalvelden kun ook ad andere kant van Egmond aanleggen en zijn lelijk om te zien op deze bijzondere en mooie plek!

Gast

#20

2016-06-09 13:54

Natuur is heel belangrijk! Verkloot het niet altijd overal!!! We hebben bomen en natuur nodig voor de lucht te reinigern onderandere. En tis veel schoonder dan al de shit die de mensen maken!


Gast

#21

2016-06-11 08:24

Dit gaat echt niet over voetbal!

Voetbal kan overal, dat is duidelijk.

Volkssport no 1 en voor iedereen toegankelijk.

Dat maakt het zo mooi.

Maar de illusie dat het alleen kan op deze locatie is natuurlijk grote onzin!

Dit gaat ook niet over voetbal is het zware vermoeden.

Dit gaat over ruilhandel met de PWN, accomodatie voor de evenementen van Le Champion en prestige van de gemeente.

Dat heeft duidelijk niets met voetbal te maken toch ???

Geloof u mij niet, maar leest u het zelf tussen de regels op voetmalismeer.nl!

Daar staat het luid en duidelijk.


Gast

#22

2016-06-11 15:11

Ik ben het helemaal met de bewoners eens.
met een beetje goede wil moet er wel een lokatie te vinden zijn die minder verstoring geeft.

Gast

#23

2016-06-14 08:57

Behoud van uniek landschap met open karakter!
Sportcomplex past niet en is niet gepast op de locatie aan de Egmonderstraatweg!

Gast

#24

2016-06-15 10:20

Als Egmondiaan ben ik er heel erg tegen om één van de mooiste plekjes van de Egmonden op te offeren. Pure waanzin. Er zijn zat alternatieven alleen liggen die wel een paar honderd meter verder voor sommigen.... Wat voor enkelen blijkbaar onaanvaardbaar is.


Gast

#25

2016-06-19 16:56

Als je als toerist egmond binnen komt rijden sta je altijd versteld van de mooie bloembollen. Laat het zo!!!!! Wees zuinig op onze natuur