De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#176

2013-08-11 10:35

Grote ondernemingen vertrekken of ontslaan in grote aantallen. Zie nu weer de RABObank met 8.000 ontslagen. Tegelijkertijd zie je dat, waar nodig, de ontstane vacatures worden ingevuld met tijdelijke contracten, veelal ZZP'ers.
De Economie leunde in het verleden in grote mate op het MKB, nu valt een verschuiving te zien naar de ZZP'er. Maatregelen ten goede van de ZZP'er liggen dan ook meer voor de hand dan het afschaffen van faciliteiten.

Gast

#177

2013-08-11 10:41

Ik vind het simpelweg onbegrijpelijk dat de toch al zwaar getroffen kleine ondernemers nu extra hard gestraft worden. Hoezo hebben zij het zo goed? Ik ken er heel veel die het hoofd nog maar net boven water kunnen houden door heel hard te werken en zeer veel uren te maken voor weinig. Opdrachtgevers maken misbruik van die situatie en buiten ZP-ers uit, dus pak hén dan aan!
Deze maatregel betekent de doodsteek voor de olie waarmee de haperende economie in Nederland draaiende wordt gehouden...

Gast

#178

2013-08-11 11:28

Heb daar geen woorden voor.Eigenlijk één,sukkels.

Gast

#179 economie wordt de grond ingestampt

2013-08-11 12:06

je neem als zzp'er al veel risico en kan geen pensioen opbouwen, je krijg geen ww als het mis gaat en moet 21%btw betalen als alternatieve geneezer  terwijl het geen "luxe product " is wat je doet! Als ze ook nog eens de starters- en zelfstandigenaftrek afschaffen, gaan we toch massaal failliet! Volgens mij stampen ze de economie de grond in! En de ZZérs zijn de pineut!


Gast

#180

2013-08-11 12:30

het gaat ze nog meer kosten. De zzp'ers die nu het hoofd net bovenwater houden redden het nu nog . Banen zijn er niet meer. Het wordt dus bijstand.

Gast

#181

2013-08-11 14:23

ZZPers krijgen het steeds moeilijker met al die maatregelen van de overheid!

Gast

#182

2013-08-11 14:35

.

Gast

#183

2013-08-11 15:28

Ik heb de petitie ondertekend maar ik ben intussen cynisch geworden en denk dat de regering er gewoon op uit is de hele boel kleine prutsers onderuit te schoffelen.
Toendertijd heb ik nog VVD gestemd met de gedachte dat die het ondernemerschap ondersteunen... Intussen weten we beter...:-(((

Gast

#184

2013-08-11 15:34

echt ze zijn nu echt gek geworden in Den Haag,
ga zelf eens de broekriem aanhalen stelletje..............

Gast

#185

2013-08-11 15:50

Kracht door zelfstandigheid.

Gast

#186

2013-08-11 17:14

wat een paniekvoetbal van onze politici. Wat doen ze als ze geen visie hebben. Mensen aanpakken die eerst ontslagen zijn en nu voor zichzelf begonnen zijn.
Dit gaat nergens over!

Pak liever een bank aan die prijzen geeft als auto's als je spaargeld van 500 voor oktober op de bank zet, als je wil stimuleren dat er geld uitgegeven wordt. Walk your talk

Gast

#187

2013-08-11 18:17

Onbegrijpelijk:politieke partijen (zeggen )eerst zelfstandig ondernemerschap willen stimuleren. Nu zou opeens elke mogelijkheid om mensen op gang te helpen èn aan te praat te houden, zodat ze geen beroep op de bijstand hoeven te doen, moeten worden afgeschaft? Waar kunnen we onze -ook verplichte - verzekeringen declareren? Ondernemers nemen inderdaad risico - en dat is in principe te prijzen - maar moeten niet opeens vogelvrij worden verklaard.

Gast

#188

2013-08-11 18:35

Binnen korte tijd wordt het in eeuwen opgebouwde arbeidsrecht afgebroken. Nog even en we staan elkaar weer voor de poorten van heren directeuren de kiet uit te vechten voor de gunst van een dagje werk tegen het laagste loon.

Gast

#189

2013-08-11 19:21

Goed intitiatief. Wij (kleine)zelfstandigen betalen belasting, maar hebben als enige belasting-over-het-inkomen-betalers helemaal nergens recht op als het gaat om ziekte/ werkeloosheid/ arbeidsongeschiktheid. En dan nu ook nog eens de zelfstandigenaftrek afschaffen, juist in deze moeilijke tijd, waarin velen net het hoofd boven water kunnen houden, is gewoonweg ongelooflijk stom en kortzichtig van deze regering. Ik heb begrepen dat onze economie voor een aanzienlijk deel draait op de zelfstandigen in dit land. Ik ben voor actie!!! Deze petitie is een begin. Laten we ons verenigen en laten we ervoor zorgen dat dit niet doorgaat!!

Gast

#190

2013-08-11 19:39

Minder omzet + minder aftrek + hogere uitgaven.

Gast

#191

2013-08-11 20:21

Belachelijk voorstel om de aftrek te verminderen of af te schaffen. Juist in deze tijd met verhoogde werkeloosheid en gedimde economie moet je (zelfstandig) ondernemers juist stimuleren, en het zeker niet moeilijker maken.

Gast

#192

2013-08-11 20:30

Je kan voort beter bij een baas werken we worden helemaal uitgekleed.

Gast

#193

2013-08-11 21:05

Alsof ZZP'ers het zo makkelijk hebben! Ze moeten de kar altijd alleen trekken. Dat is niet alleen financieel zwaar maar ook geestelijk. En ziek worden kan al helemaal niet!

Gast

#194

2013-08-11 22:04

De politiek moet zelfstandigen aanmoedigen te ondernemen. Niet demotiveren door afpakken van verworven rechten. De norm van minimaal 1225 uur per jaar is al veel te hoog!

Gast

#195

2013-08-11 23:10

Ze moeten in Den Haag z.s.m stoppen met dit land kapot te maken met die rot bezuinigingen!!! En anders maar op hun eigen salaris bezuinigen en al die andere topinkomens en bonussen!!! De gewone hardwerkende zelfstandig ondernemer mag het onderspit niet delven!Genoeg is genoeg...

Gast

#196 Re: #145

2013-08-12 06:54

Mee eens!

Gast

#197

2013-08-12 07:31

Sja, ik wil ook wel gewoon fatsoenlijk uitkeringstrekker worden hoor, geen probleem... U zegt t maar...

Gast

#198

2013-08-12 08:00

Hoe zo nog meer bezuinigen?????? De rek bij de ondernemers is er al flink uit. Zelfstandig sinds 1995 en heb alleen maar ingeleverd!

Gast

#199

2013-08-12 08:06

Kortom: ik creëer zelf werk, houd mijn hand dus niet op, betaal me blauw aan belasting, bouw geen pensioen op en als ik ziek ben moet ik het ook maar zelf uitzoeken... (voor reserveringen en verzekeringen op dat gebied heb ik momenteel gewoon geen geld).

Als de regering deze plannen doorzet dan weet ik echt niet meer wat ik moet doen... Terug in loondienst is voor mij geen optie. Ik ben boven de 40, heb Asperger en/dus werk (waar ik in totaal ruim 7 jaar voor heb gestudeerd en cum laude voor ben geslaagd) vinden is gewoon onmogelijk...

Bert Brandsma

#200 Zelfstandigenaftrek mag niet verdwijnen

2013-08-12 08:18

Sinds 1992 ben ik zelfstandige als uitvoerend kunstenaar, oftewel muzikant. Zolang het is toegestaan dat ook amateur musici tegen financiële vergoeding mogen optreden zal het betekenen dat de gages voor professionals onder druk staan. De kunst sector heeft al enorme klappen te verwerken gehad van de vorige regering. Nu ook nog eens de zelfstandigenaftrek af te nemen zou betekenen dat onze beroepsgroep nogmaals de rekening gepresenteerd krijgt. Dat is onredelijk.