Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#1076

2013-11-15 13:00

Ikzelf heb twee katten, het zijn leden van mijn gezin. Het idee dat iemand op een lagale manier katten zou mogen afmaken, maakt me fysiek misselijk. Katten zijn meesters in het afdoen van hun bandjes dat is al een eerste punt. Een tweede punt is dat de distinctie tussen 'huiskat' en wilde kat bijna niet te maken is als een kat in het nauw wordt gedreven. Een derde punt is dat jagers dus niet meer correct hoeven zijn. Als één of andere sadist het in zijn hoofd krijgt honderden katten af te schieten, heeft hij enkel hun bandje te verwijderen en nadien te zeggen dat ze er geen droegen. Een vierde punt is dat er ook andere manieren zijn om aan beperking te doen van overpopulatie: zorg voor een beter beleid rond sterilisatie en castratie! Ik kan nog wel even doorgaan...Dit besluit is weer eens een geweldig initiatief van een regering die steeds minder oog heeft voor dieren -en mensenrechten. In één woord samen te vatten WALGELIJK!
Frisus

#1077

2013-11-15 19:13

Dit initiatief van de regering doet me gewoonweg kokhalzen ! Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk !?!

Volgens mij heeft mevrouw Schauvliege nog nooit gehoord van het volgende citaat van Mahatma Gandhi : " De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan ".......



Gast

#1078

2013-11-15 22:29

hoe meer ik mensen bezig zie
hoe meer ik van dieren begin te houden

Gast

#1079

2013-11-15 22:35

hoog tijd dat ze aan het probleem van de katten iets doen


Gast

#1080

2013-11-15 22:55

men vergeet dat er bejaarde mensen zijn die elke dag zwerfkatten verzorgen in hun moestuintje en daar zoveel vrienschap van de poezen voor krijgen
wat gaan deze mensen voelen als hun poezen er niet meer zijn .HEEFT MEN DAAR AL IS AAN GEDACHT !!

Gast

#1081 Re: Re: Re:

2013-11-15 23:08

#1049: Greet Van Loo - Re: Re:  

 volledig akkoord ik heb een gekastreerde kater van 5kg en als hij vlooidruppels krijgt is het juist nen tijger van kracht en stress  .dus als hij in de handen komt van de heren jagers ben ik mijn beste vriend kwijt


Gast

#1082

2013-11-16 07:01

Laat ik voor flink geld mijn katten castreren en steriliseren,....hebben dus geen zichtbaar merkteken nu, lopen ze de kans om afgeschoten te worden????
Nou de eerste de beste die dat in zijn hoofd haalt en ik kom erachter,.....prik ik persoonlijk aan mijn riek!!!!

Gast

#1083 Re:

2013-11-16 07:13

#1079: -

Aan het probleem wat doen prima.....
Maar ongestoord andermans katten afschieten omdat ze geen zichtbaar kenmerk hebben als ze gecastreerd/gesteriliseerd zijn, gaat wel een beetje ver niet?


Gast

#1084

2013-11-16 08:28

Katten zijn huisdieren, echte gezelschapsdieren. Zij dienen zeker niet om opgejaagd te worden tijdens de jacht.Ik zie het al gebeuren : een paar honden achter 1 kat aanzitten dan de jagers naar hartelust op jacht naar die kat....MEN ZOU KATTEN ZONDER HALSBAND MOGEN JAGEN : Onze huiskatten dragen geen halsband; onze dierenarts is van mening dat dit niet veilig is voor een poes ; een kat springt overal op en onder en kan zo zichzelf verhangen met zo een bandje aan. Daar heeft onze minister zeker nog niet aangedacht.....verschrikkelijk gewoon. Amai, ik wist nie dat weinig zo een mi nister hadden......

Maya

#1085 Re:

2013-11-16 08:33

#1076: -

Ja er moet dringend meer geld voor sterilisatie projecten komen. Elke gemeente, stad of dorp moet geld en tijd vrijmaken hiervoor.   Sommige steden hebben echt geen sterilisatieproject!!!!Ik kan er zo een paar opnoemen hoor...


Gast

#1086

2013-11-16 09:05

Gewoon niet te begrijpen.
Onze poezen dragen geen halsband dus maw mogen zij ook afgeknald worden.

Zelf hebben wij al 4 poezen van een leven op de straat gered. Mocht de staat wat meer geld uittrekken voor opvang en sterilisatie van poezen zou het 'probleem' nog niet half zo groot zijn!!

Gast

#1087

2013-11-16 09:42

Mevrouw de minister,ben je nu helemaal gek geworden,poezen zonder halsband zomaar laten afknallen.De meeste poezen dragen geen halsband,dit wordt ook afgeraden door de dierenartsen wegens gevaar van zichzelf op te hangen.Jij geeft een vrijgeleide aan dierenhaters om hun wreedheid bot te vieren, het sterilisatieproject was veel effectiever, maar nee......Een kogel kost minder zeker...Je moest je schamen,en iedereen met jou,die dit gaat realiseren.
Greet Van Loo Wilrijk

#1088 Re:

2013-11-16 18:12

#1076: -

volledig met u eens .

 

Maar ik blijf er op hameren  : niet enkel voor de "huiskatten "opkomen  . Zwerfkatten waren ook destijds huiskatten die per ongeluk de slechte baas troffen

Greet Van Loo Wilrijk

#1089

2013-11-16 18:29


Tijdens mijn" rondronselen- petitielijst ondertekenen " heb ik van iemand een heel interessante opmerking gekregen :

In de Middeleeuwen werd er jacht gemaakt op katten ( waren duivelse creaties) en dienden dus uitgeroeid te worden !!!

Nadat dit massaal plaatsvond brak de PEST uit : want de vijand van de BRUINE RAT was uitgeschakeld en jawel men kreeg zijn verdiende loon . DE PEST .

Heel interessante lectuur trouwens  :' LA PESTE " van ALbert CAMUS . Misschien u toch even bezinnen Joke Schauvliege  !!!

U gaf reeds groen licht om VOS te laten neerknallen , want  VOS  eet vnl BRUINE RAT .Nu moet men deze dieren met rattenvergif trachten te verdelgen . Ondanks al dit vergif is de bruine rat hier resistent tegen geworden ; maar ook kleine knaagdieren en eekhoorntjes eten wel van dit rattengif en sterven alzo . De aasetende vogels en roofvogels worden ook op hun beurt gecontamineerd wanneer ze een rat opeten die met rattengif verdelgd werd .   Laat die zwerfkatten maar jagen  .

NADENKEN Joke alvorens te handelen .

Greet - baasje van Chloé

#1090 Re:

2013-11-16 18:36

#1079: -

Wat bedoelt u exact  ??? Sterilisatie / castratie  =volledig akkoord  .

 

Neerknallen  .  NEEN NEEN NEEN  NEEN .


Chloé 'ooit zwerfkatgeweest)

#1091 Re:

2013-11-16 18:58

#1080: -

Inderdaad ,  zelf "zwerfkatten" geven zoveel vriendschap aan oude - eenzame mensen die ze amper van mensen krijgen .


Gast

#1092

2013-11-16 21:05

Een echte schande jagen op een levend wezen voor de lol!!!!!!!!

Gast

#1093

2013-11-16 22:02

t zou schandalig zijn als ze dit gaan toelaten !!!!alle dieren hebben recht op leven !!!!!!

Gast

#1094

2013-11-17 07:36

Beschamend en misdadig !
echtgenote van Filips deSchone

#1095

2013-11-17 18:28

Joke de Waanzinnige , je kunt al die reacties toch niet zomaar naast je neerleggen of verslijt jij ons misschien voor "waanzinnig" .


Gast

#1096

2013-11-18 08:38

WIE ZIJN HIER DE WILDE BEESTEN?????

Gast

#1097

2013-11-18 09:59

Katten minimaliseren de rattenpopulatie. Aan de afvoeringsgrachten tussen bospercelen wonen enorm veel ratten en dankzij de gesteriliseerde katten is het aantal te overschouwen. De oplossing is sterilisatie. Ook in de stadskernen wordt het rattenprobleem danig onderschat. Door sluikstorten nestelen zich de ratten ook -met alle gezondheidsrisiso's vandien- onder de dichtbevolkte woongelegenheden.


Gast

#1098 verbod in nederland

2013-11-18 11:32

In Nederland had de dierenbescherming een petitie gestart over de 137.000 mensen hadden getekend daarom heeft de 2e kamer besloten dat er niet meer op katten geschoten mag worden!! Ik hoop dat het ook in België lukt om het te verbieden!

Gast

#1099

2013-11-18 13:28

Waar gaan we naartoe, het is al erg genoeg dat ze dieren uitzetten om de "jachthobby" de voeden...laat de katten met rust, het is door de mensheid dat er zoveel zwerfkatten zijn, mensen neem je verantwoordelijkheid...laat je kat castreren/steriliseren zodat de overpopulatie van katten stopt...en laat aub die zwerfkatten met rust. Velen nemen al de verantwoordelijkheid die dieren onvruchtbaar te maken...wij mensen zijn verantwoordelijkheid voor dit fenomeen dus neem geen wraak op de katten...de dieren zijn al gedoemd om zwerfkat te zijn, laat ze hun leven leiden, ze hebben zich gesteld in hun lot en wij kunnen ze alleen maar helpen. Annick.


Gast

#1100

2013-11-18 13:33

tis te zot voor woorden dat zonder bandje er geschoten mag worden. In nederland is het gelukkig van de baan ( voorlopig) maar we blijven strijden dat dit niet mag gebeuren geen enkel beest moet afgeschoten worden . Maar helaas het gebeurd wel.