Laat 95 Vlaardingse paarden niet lijden onder de plannen van de gemeente!

65228D4E-5348-47BD-9A31-433D40F5FCFA.pngDe gemeente Vlaardingen is druk opzoek naar een locatie voor hun nieuwe zwembad, buitenzwembad en atletiekbaan.

Twee weken geleden is er helaas een optie toegevoegd aan het lijstje, locatie 11. Dit betreft helaas het weiland van manege Die Flardingha ruiters.

Onze vereniging, die dit jaar haar 75 jarig bestaan viert, huurt en onderhoud dit weiland al meer dan 50 jaar. Ondanks dat, komt ons weiland helaas voor de projectleider als beste locatie uit de bus. De reden hiervan is het feit dat ons weiland de enige grond is die niet is opgespoten met giftig havenslib.

Ongeveer 95 paarden staan ieder jaar vanaf April tot Oktober op dit weiland. De gemeente heeft er kennelijk geen moeite mee dat al deze paarden wellicht dus niet meer naar buiten kunnen.

Dit is voor de paarden van grote waarde, zodat zij met soortgenoten in kudde verband sociaal contact kunnen leggen, aan hun vrije beweging komen en kunnen grazen. Helaas staat het dierenwelzijn bij de Vlaardingse gemeenteraad niet hoog in het vaandel. Daarnaast zullen vele paarden eigenaren opzoek gaan naar een andere stal voor hun paard, waar zij wel naar buiten kunnen. Dat zal de vereniging in grote financiële problemen brengen.

In het afgelopen week online gekomen artikel lezen wij “ De manege raakt zijn locatie kwijt, maar daar is wel een nieuwe locatie voor te vinden” Terwijl in dit zelfde artikel gesproken wordt over het feit dat “ons” weiland het enige stukje grond is wat niet is opgespoten met giftig havenslib…

Wat betekend dat voor de gezondheid van al deze paarden? Verplaatsen is voor ons eigenlijk geen optie, gezien de veiligheid en gezondheid van onze geliefde paarden. 7 dagen per week, door weer en wind zorgen wij met passie en liefde voor onze paarden en pony’s, dat is dan ook de reden dat wij dit niet kunnen laten gebeuren.

Help onze vereniging en vooral al onze geliefde paarden door onze petitie te tekenen! Het mag en kan niet gebeuren dat al deze dieren en hun gezondheid moeten lijden onder de plannen van de gemeente! Hiermee verliest de Broekpolder ook nog eens het laatste stukje gezonde grond en wordt dit prachtige natuurgebied straks weer een stukje kleiner!

Leden van Die Flardinga ruiters    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Leden van Die Flardinga ruiters om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...