Laat Geraardsbergen niet verzuipen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat Geraardsbergen niet verzuipen!.


Gast

#26

2014-11-26 17:33

iedereen moet veilig kunnen wonen
gevaar voor overstroming moet men voorkomen!!!!

Gast

#27

2014-11-27 15:49

er is al genoeg beton in het groen

Gast

#28

2014-12-17 07:10

Ik vind dit een goede actie ik heb vroeger zelf genoeg gezien in geraadsbergen en deelgemeentes heb ooit zelf in schendelbeke moeten water weg doen en das ni tof ze echt nin

Gast

#29

2014-12-18 22:44

Inderdaad,laat ons niet weer verzuipen

Gast

#30

2014-12-23 08:54

Ik weet wat het is overstroomd te worden(Majoor Van Lierdelaan). Daarom mijn steun!!!!!!!!

Gast

#31

2014-12-23 16:21

Hoeveel huizen zijn er de laatste tientallen jaren al niet neergepland in overstromingsgebied?
Graag eens vermelden wie daar toen verantwoordelijk voor was, want dit is gewoon ongestraft gebleven.

Gast

#32

2015-01-10 18:56

Bagger ook aub de Dender uit zoals weleer!! Kost ook véél minder dan dure betonnen afschuttingen te plaatsen waar het water ook doorsijpelt!
Geen bouwvergunningen verstrekken in overstromingsgevoelige gebieden! Dit is miserie zoeken!!

Gast

#33 Re: Re:

2015-02-14 01:45

#10: Moderator - Re:  

 

Juist daarom, water zoekt steeds het laagste punt.

Als ik het goed begrijp mag er niemand meer bouwen, ook niet op hoger gelegen delen zoals daar de Duitsenkouter die NIET ingekleurd staat als overstromingsgebied. Ben bang dat zo iedereen die wil bouwen al was het bovenop en berg in een heksenjacht gaat terechtkomen. Die zijn water moet toch ook naar beneden stromen?...

Als kind woonde ik ook langs een beek, ieder jaar hadden we ook wel een keer of twee dat het water van de voordeur langs de achterdeur naar buiten stroomde, en dit is inderdaad niet leuk.
Ik hoorde mijn ouders toen zeggen, "We wisten op voorhand als we hier zouden wonen dat dit ging gebeuren" Misschien waren ze een beetje naïef, toch zijn ze er blijven wonen tot hun laatste dagen.
Wat ik niet begreep is dat mijn vader het stuk grond achter onze woning (ook langs de beek) wou verkopen. Hij mocht en kon er geen bouwgrond van maken en verkocht dit als landbouwgrond aan iemand die er een visvijver voor een vissersclub wou op maken, ook voor die vijver kregen ze geen vergunning terwijl dit ook een grote buffer zou geweest zijn. Die persoon heeft het dan maar verder verkocht en raar maar waar na een jaar of drie stond er een kast van een woning op…
Dit was toen wel overstromingsgebied en moesten ze hebben verboden, het zijn deze plekken die nu voor overlast zorgen.

 

Zoals ik al eens de plannen heb mogen inkijken voldoet de verkavelaar meer dan 100% aan de watertoets, die verkavelaar wist op voorhand dat er bezwaar zou komen en heeft slim genoeg meer water gebufferd dan nodig zodoende dit nooit een punt kan zijn om die verkaveling te stoppen.

 

Mijn vrees is dat jullie een beetje aan het vechten zijn tegen de windmolens.



Gast

#34 Re: Re: Re:

2015-02-14 12:34

#33: - Re: Re:  

 De watertoets is 1 zaak, of de verkavelaar daar nu volledig aan voldoet of niet, laat ik hier nog in het midden, immers is het niet aan ons te bepalen of men daar aan voldoet. Maar dat is maar 1 aspect van de hele zaak. Lees ons bezwaarschrift, ingediend door 25 omwonenden en mede ondertekend door meer dan 90 andere omwonenden en dan zal je lezen dat er zoveel meer is waar GEEN rekening mee wordt gehouden.

Ondertussen al meer dan 600 handtekeningen voor deze petitie, een 360 online en een 240 op papier, 600 stemmen verloren in het kieshokje bij de volgende verkiezingen, en nog steeds in stijgende lijn.

Doe zo voort, beste gemeentepolitiekers, goed bezig zou ik zo zeggen.