Steun de voetbalfusie in Dedemsvaart

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun de voetbalfusie in Dedemsvaart.


Gast

#26

2014-12-07 14:58

bij de jeugd gaat het prima dus waarom bij de senioren niet??

Gast

#27

2014-12-14 10:02

Het zou eens tijd worden

Gast

#28

2014-12-17 13:18

Het is volgens mij een zeer goede zaak dat er een fusie komt tussen de twee Dedemvaartse verenigingen.
We zitten bijna in krimpgebied. Hetgeen inhoud dat Dedemsvaart in de toekomst wat inwonersaantal betreft niet meer zal groeien. Wat mij betreft, maar dat zal voor velen nog wel wat te ver gaan, zou voor mij de twee verenigingen uit Balkbrug er nog wel bij mogen.
Hans

#29

2014-12-17 19:14

Nu 406 ondertekenaars (N.B. afkomstig van 294 IP adressen). 

Wat is nu de volgende stap? Of blijft het bij een signaal? 

Martin

#30 Re:

2014-12-17 20:55

#29: Hans -  

 Dag Hans, ik ben blij dat ook jij enthousiast bent over het aantal steunbetuigingen tot nu toe. De petitie is onderdeel van een breder initiatief. Er wordt hard gewerkt aan het creëren van nog meer draagvlak voor een fusie. Zodra daar aanleiding voor is zullen wij deze resultaten bekend maken. Wij zijn erg positief over een goede afloop. 

Beste mensen, bedankt voor jullie steun! Blijf actief deze actie steunen en overtuig anderen dat één voetbalclub in Dedemsvaart meer te bieden heeft aan spelers, supporters, leden en sponsoren.

 

 

Hans Heering

#31

2014-12-17 22:14

Dat ik enthousiast ben is jouw conclusie Martin. Ik vind 406 steunbetuigingen veel. Dat die steunbetuigingen vanaf 294 (!!) IP adressen komen geeft mij echter wel weer te denken. Ik snap dat het niet echt 1 op 1 kan zijn, maar een verschil van 112 is wel erg veel. Zo groot zijn de gezinnen toch niet meer? 


Gast

#32 Re:

2014-12-18 07:51

#31: Hans Heering -  

 Beste Hans, 406: 294 = 1,38 steunbetuigingen per IP-adres.


Gast

#33

2014-12-18 18:41

Voordelen: betere sponsoring, promoveren naar een hogere klasse, betere structuur, elkaar niet de vliegen afvangen, alle oudzeer in de prullenbak, een nieuw bestuur met de eerste 2 jaren een adviserende denktank ernaast.

Gast

#34

2014-12-20 15:10

Ik zie meer voordelen dan nadelen. Op sportief gebied heb ik dat als trainer
van JVC A1 al mogen ervaren.

Gast

#35 Re: Maak 1 vereniging in Dedemsvaart

2014-12-20 18:50

#12: Voetballiefhebber van beide verenigingen - Maak 1 vereniging in Dedemsvaart 

 gewoon zielig

slaat helemaal nergens op iedereen mag bepalen wat hij op zaterdag of zondag doet laat dan het eerste van de nieuwe club op zondag die 3de klas is zwaarder als van de zaterdag die hebben geluk met zoveel goede spelers uit de a1 van vorig jaar.


Gast

#36

2014-12-20 19:04

Gewoon zo laten 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-20 19:05



Gast

#38 Re:

2014-12-20 19:06

#1: Martin Kampinga -  

 Laat iedereen zelf kiezen kom met eerlijke reakties 

Dwing mensen niet op om te kiezen zoals nu gebeurt

 


Gast

#39 Re: Re:

2014-12-21 09:45


Gast

#40

2014-12-26 07:05

Doen Kampinga
muts

#41

2014-12-27 16:42

nooit begrepen waarom ze nooit eerder zijn samen gegaan,ieder kan goed voor zich kiezen of ze bij de zaterdag -zondag willen voetballen,jammer dat het zolang heeft moeten duren

gast

#42

2014-12-28 22:39

Gisterenavond het Protos Wering zaalvoetbaltoernooi bezocht. Veel toeschouwers en een geweldige sfeer. Met name de jeugd van vv Elim en vv De Weide lieten zich met hun aanmoedigingen en getrommel van hun beste kant zien. Echter de jeugd uit Dedemsvaart ontbrak voor het grootste deel, ondanks het feit dat SVD en SCD'83 ook bij de deelnemers waren. Wat is hiervan de oorzaak? Zou één van de oorzaken kunnen zijn dat er geen band meer is tussen de jeugd en de senioren? Dat er 2 seniorenverenigingen zijn zonder jeugd. En een jeugdafdeling waar men zich wel samen één voelt

De jeugdleden en hun ouders/verzorgers kijken nu naar de bestuurders van beide verenigingen, of zij de moed hebben een proces in te gaan, wat uiteindelijk leid tot een fusie van beide verenigingen. Zoals de jeugdafdeling zich één voelt, zo hoort het ook bij de senioren te zijn.

Besturen is niet alleen op de winkel passen, maar ook inspelen op de ontwikkelingen die er plaats vinden. Zijn de besturen bereid, de leden, de ouders van de jeugdleden, en de opstellers van de petitie daarin een stem te geven, dat is een belangrijke vraag. Immers de leden vormen de vereniging. Binnenkort zijn de nieuwjaarsrecepties van de beide verenigingen. Het zou van beide voorzitters een mooi gebaar zijn wanneer ze dan melding zouden maken van het feit, met elkaar in gesprek te zullen gaan met als doel een fusie. Het kan niet afgedaan worden met, wij weten nergens van. Ben benieuwd.

 

 

 

 


Gast

#43

2014-12-29 15:15

Lijkt me wel... de jeugd is al gefuseerd... wel een leuke clubnaam bedenken... en clubtenue in de kleuren van beide clubs.
Hans Heering

#44 Re:

2014-12-29 16:32

#43: -  

 

Is de jeugd gefuseerd of is er sprake van een samenwerkingsverband?? Volgens mij het laatste. Als er ooit sprake zal zijn van een fusie - en waarom zal dat ooit niet gebeuren -  dan opteer ik voor de naam van de moeder, dus Dedemsvaart. Het hoeft dan niet zo nodig SV de zijn, maar dat kan ook VV Dedemsvaart of FC Dedemsvaart worden. Maar voor een fusie heb je minimaal twee partijen nodig. Daar kan een "wilde" enquete en het uitdelen van flyers weinig tot geen verandering in brengen. Ik heb al eerder opgemerkt dat het mijns inziens beter was geweest als de actie meer doordacht was opgezet. Mocht het toch ooit tot een fusie komen - en daar sta ik in principe niet afwijzend tegenover - dan opteer ik ook voor de kleuren van de moeder omdat oranje-geel niet fraai oogt.   

Ik wens iedereen veel voetbalplezier en heel veel wijsheid toe in 2015. 


Gast

#45 Uit een Dedemsvaarts voetbal HART

2014-12-31 12:11

 

Nog even op de valreep van 2014 naar 2015 heb ik toch nog een laatste wens voor 2016.

 

Wat zal het mooi zijn dat in het seizoen 2016/17 er één voetbalvereniging  is in ons mooie Dedemsvaart.

 

Nu ik dit schrijf heb ik vanaf het begin van de Petitie (die verkeerd begonnen is helaas) vele opmerkingen gehoord van voor en tegenstanders.  Maar wat ik er wel uit kan halen is dat Dedemsvaart verlangt naar één mooie voetbalvereniging.

 

Na diverse voetballiefhebbers gesproken heb ben ik al wel tot een conclusie gekomen dat de naam niet veranderd hoeft te worden ” misschien de SV er voor weg  want wij zijn geen SportVereniging    en de kleuren Oranje / blauw mag zijn.

 

Maar nu op welke dag speelt de prestatie team op Zaterdag of de Zondag.

 

Mijn voorstel die ik zelf al vele malen gehoord heb van derden.

 

Laten wij van start gaan in het seizoen van 2016-17 en op de Zaterdag en Zondag een prestatieteam. En voor de restteams lekker na eigen keus voetballen op de Zaterdag of Zondag.

 

In het seizoen 2020-21 evalueren en dan eventueel beslissen als dat nodig is één prestatie team op de Zaterdag of de Zondag en dit maken dan de leden uit.

 

Voor de rest wens ik iedereen een sportief 2015 toe.

met vriendelijke sportgroet Freddy van Dijk

Gast

#46

2014-12-31 13:32

Als je tot één vereniging komt, dan graag vanaf het begin duidelijk zijn over de te varen koers, niet met evaluaties werken, duidelijke keuzes maken. Er moet vanaf dag 1 een duidelijke sportclub staan. Als er duidelijkheid is, kun je dit ook aan je leden uitleggen, zodra er ruimte is voor een ander gedachtegoed, dan verzand je in discussies, waar geen winnaar uit voortbloeit alleen verliezers.

 

Ben benieuwd wat de besturen nu gaan doen, dit signaal kunnen ze niet aan voorbij.

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-31 19:59



Gast

#48 Re: Freddy van Dijk

2014-12-31 20:22

#46: Gast -  

 

Met anoniem kunnen besturen niks . Dus alles wat anoniem is gepost kan zo de prullenbak in.

 

Dus vermeld je naam gewoon dan ben je transparant net als de petitie ongeveer 100 maal anoniem deze tellen volgens mij niet

 


Gast

#49 JeugdDedemsvaart

2015-01-12 10:43

Uit het bericht vanaf de kant van S.V.D. blijkt wel duidelijk; SCD'83 moet eerst maar eens op de knietjes gaan, om een uitnodiging te doen voor een gesprek. Vinden jullie jezelf dan zo goed? Bestuur van S.V.D.? Een samenwerking met de zaterdag, is dat te min? Wordt dan het "hechte" groepje uit elkaar getrokken? Helaas willen de jeugdige senioren wel verder en hogerop. 

Maar goed, jullie denken liever aan jullie zelf? Jank dan ook niet als jullie straks 4e klasse spelen en de jeugdige seniorenspelers weinig lol meer beleven in het spelen onder de vlag van S.V.D.

Een fusie zal veel strubbelingen met zich meebrengen in het begin. Maar zeg nou eerlijk, een hond is toch ook niet binnen één dag zindelijk?!

Ga met elkaar om de tafel, en ga beide het gesprek in op een gelijkwaardig niveau.

Niet onbelangrijk...

Hans Heering

#50 Re: JeugdDedemsvaart

2015-01-12 13:45

#49: - JeugdDedemsvaart 

 Het is sportiever als je reageert onder je eigen naam.