POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#426

2015-04-20 15:18

Wie gaat deze mensen duidelijk maken dat ze met "mensen "te maken hebben en niet met een wegwerpartikel.

Gast

#427

2015-04-20 15:21

Het wordt tijd dat zij in den haag eens begrijpen dat er mensen zijn die risico lopen om dat zij de samenleving te dienen. Rechtsorde en openbare orde. Omdat er nog altijd mensen zijn die denken dat er in een democratie geen regels behoeven na te leven. Vooral ook van de politie vragen in dit zware beroep mentaal als fysiek door te gaan tot 67 jaar. Met rollater naar het werk en vragen aan de verdachte of die zich aan wil passen. Laat de minister maar eens echt een maantje meedraaien gaan de ogen misschien eens open. Zitten op de kont kun je het lang vol houden.

Gast

#428

2015-04-20 15:25

omdat de politie onderbetaald wordt voor het werk dat ze doen

Gast

#429

2015-04-20 15:56

Ik ondersteun deze petitie.

Gast

#430

2015-04-20 16:41

Niet meer dan normaal wat hierin gevraagd wordt!

Gast

#431

2015-04-20 17:15

Het getuigt niet van respect voor zijn werknemers dat de minister zelfs geen begin van een concreet bod op de onderhandelingstafel wil leggen. Uitnodigen om te komen praten over niets is misschien politiek dagelijkse kost maar daar kun je geen rekeningen mee betalen.

Gast

#432

2015-04-20 17:16

Ik heb 35 jaar ik de Grafische industrie gewerkt en werk nu 9 jaar bij de politie. Ik vind na 44 jaar deel genomen te hebben in deze maatschappij het wel tijd wordt dat ik van mijn rust kan gaan genieten en dat andere nu de kar gaan trekken. Ik heb al genoeg mensen meegemaakt die hun pensioen niet haalde of vlak erna kwamen te overlijden.

Gast

#433

2015-04-20 17:45

Het zijn rechtvaardige eisen. Ik ben zelf al wat ouder maar ik gun mijn jongere collega's alle goeds en misschien is er ook nog wat voor mij.

Gast

#434

2015-04-20 18:58

Omdat het nodig is

Gast

#435

2015-04-20 19:10

Goed initiatief. Ik ben niet snel met het ondertekenen van een petitie, maar de inhoud van de brief sprak voor zich. Hij is puur en geeft de situatie van heel veel dienders goed weer. Waarom kan er wel geld voor een miljoenen verslindende reorganisatie worden vrijgemaakt, maar heeft men niets over voor de diender zelf. Na ruim 40 jaar begin ik mij steeds meer af te vragen waarom ons salaris het altijd weer moest ontgelden.
Tja....

#436 ?? wie het snapt mag het uitleggen !!

2015-04-20 19:48

Ik heb ondertekend omdat:

- het ronduit belachelijk is dat onregelmatigheidstoeslag netto enkele euri's per uur is voor werken in nacht en weekend. Ik heb geen enkele andere sector kunnen vinden waarin de toeslagen zo laag zijn

- het ook verbazingwekkend is dat politiesalarissen elk jaar een beetje verder achter gaan lopen op salarissen in de markt en in een aantal andere (semi-)overheidssectoren (waar er de afgelopen jaren wel regelmatig kleine bedragen bij zijn gekomen

- ik absoluut niet snap hoe iemand het in zijn hoofd kan halen om regelingen twv meerdere procenten van het salaris (RPU, FLO) af te (willen) schaffen in ruil voor een marginale loonsverhoging

- Politiepersoneel, en dan met name ook het ATH-personeel al drie jaar in grote onzekerheid zit, terwijl men uiterst loyaal een grote extra inspanning ten opzichte van het normale werk verricht

- Het ook bizar is dat de eerste de beste orthodontist of middelmanagement bankier meer verdient dan onze korpschef, laat staan dan een middelmanagement leidinggevende bij de politie

- Veiligheid een eerste levensbehoefte is en de mensen die zich daarvoor inzetten gewaardeerd moeten worden (nee, niet nodig om er rijk van te worden, maar ik mag toch hopen dat er in de toekomst weer voldoende mee verdiend kan worden om fatsoenlijk rond te komen)


Gast

#437

2015-04-20 19:56

Goed bezig!

Gast

#438

2015-04-20 19:58

We werken nu al een aantal jaar in blijvende onzekerheid. Wanneer gaan we samen, wanneer gaan we verhuizen, waar naartoe gaan we verhuizen, wie wordt onze leidinggevende, wie wordt de interim, wanneer waar hoe. En iedere keer krijgen we antwoord, dit gaat gebeuren, dat gaat gebeuren, op die termijn... en dan veranderd het wéér! Killing!
Ik kan niet voor de hele politie spreken, alleen voor de afdeling waar ik werk. Een bovengemiddeld gezonde afdeling, met relatief weinig ziekteverzuim, een goede planning, goede werksfeer en grote collegialiteit. De laatste twee jaar wordt het steeds zwaarder om dit vast te houden en dat heeft grotendeels met de reorganisatie te maken.
Een andere grote onzekere factor is de planning. Wij hadden weinig te maken met BVCM, het onmenselijke capaciteitsmanagement systeem. Wij deden onze eigen planning, leverden deze aan en dit werd integraal overgezet naar BCVM. Maar, vanwege de reorganisatie, moeten wij voortaan de planners hun werk laten doen. Die moeten voortaan op de knop drukken zodat er een automatische planning gegenereerd wordt door BVCM. Die geen rekening houdt met mensen, alleen met capaciteit. Een rooster waar de meeste collegae stuk op gaan, omdat het ondoenlijk is om er nog een beetje prive leven op na te houden; omdat het ondoenlijk is om nog gezond van lijf en leden te blijven met dit slopende rooster. Ochtenddienst, nachtdienst, rustdag, ochtenddienst, nachtdienst, rustdag, nachtdienst. Eerder regel dan uitzondering. Zó onnodig!
En dat alles terwijl je dagelijks met een burger te maken hebt die meestal geen enkel weet heeft van de incidenten waar je een half uur daarvoor mee te maken hebt gehad, die je uitscheldt, belachelijk maakt, of een schouder nodig heeft om op uit te huilen, om maar wat te noemen. Dat is niet erg hoor, dat hoort bij ons vak, daar hebben we allemaal willens en wetens voor gekozen.
Maar dat neemt niet weg dat het af en toe best fijn zou zijn om het gevoel te hebben dat het wél wordt gewaardeerd. Om niet iedere keer aan het eind van je salaris een stukje maand over te hebben. Om eens een keer schouderklop te krijgen: kom op joh, nog even doorzetten, sámen komen we er wel!
SAMEN. Wat een toverwoord.

Gast

#439

2015-04-20 20:03

Een kleine groep collega's is hard bezig om acties op te zetten. Het minste, dat de rest kan doen is die collega's ondersteunen. Inherent aan het werk loop je tegenwoordig een grote kans op lichamelijk of psygisch letsel. Daar mag wel wat tegenover staan. Op het moment, dat je met pensioen hoort te gaan (Max. 62 jaar met dit slopende beroep) krijg je te horen, dat je tot je 67-ste of langer moet werken. Zijn ze nou helemaal van de p.. Ger..t!! Collega's sta op en actie!! Wil je het niet voor jezelf doen, doe het dan voor alle andere collega's!!!!

Gast

#440

2015-04-20 20:29

Mensen die bij de politie en nog een huishouden moeten hebben hebben daar (te) weinig geld voor.

Gast

#441

2015-04-20 20:53

Goed bezig!

Gast

#442

2015-04-21 05:05

Omdat mijn werk een groot gedeelte van mijn prive in beslag neemt en hier niets voor terug krijg.

Gast

#443

2015-04-21 05:13

omdat het wel eens tijd wordt dat politiepersoneel betaald moet gaan worden voor wat zij verdienen! Zodat zij ook eventueel met hun gezin meer geld te besteden hebben ipv de endjes elke maand aan elkaar te moeten knopen.

Gast

#444

2015-04-21 05:28

Het wordt eens tijd dat we krijgen wat we willen!! Is te gel voor woorden eigenlijk

Gast

#445

2015-04-21 05:58

Dat Opstelten een reorganisatie wilde doorvoeren, zonder er goed over na te denken is een feit. Hij is nu weg. De nieuwe minister mag het gaan opknappen. Dat wij al 3 jaar in de ellende zitten moet gewoon beloond worden. Alleen al het wennen aan alle veranderingen is al behoorlijk stressvol gegeven.

Gast

#446

2015-04-21 06:18

Ik ben volontair sinds drie jaar en ben ook onder de indruk van alle druk op mijn executive collega's en ondanks dat ze gaan door met hun werk.
Chapeau en wil ze graag helpen in wat ik kan doen in Zichtenburg , Den Haag

Gast

#447

2015-04-21 06:20

De politie verdient een betere CAO! Loop eens een dagje mee en je weet gelijk dat de politie niet alleen maar bekeuringen schrijft! Van bekeuringen schrijven krijg je namelijk geen PTSS!!!


Gast

#448

2015-04-21 07:10

Keurig verwoord en ter zake dienend. Op zich wordt binnen de politie redelijk betaald, maar wel aan de onderkant van een MBO-organisatie. Inflatiecorrectie is dan ook tenminste op zijn plaats. Daar waar men druk bezig is om meer en meer HBO-ers binnen te halen, verliest de politie als werkgever wel zijn aantrekkelijkheid met zulke salarissen.

Gast

#449

2015-04-21 08:21

Je moet wel een idealist zijn om bij de politie te gaan/blijven werken. Het is een geweldige baan, maar daar ook een juiste beloning bij. Nu bijna 62, werk al langer door dan ik ooit gedacht en mij beloofd was. Steeds wordt de enthousiaste enkeling naar voren geschoven die het allemaal nog zo geweldig aankan. Prima, je kunt immers tot je (nu) 70-ste jaar doorwerken en maak het voor die dat niet kan mogelijk om eerder te stoppen met een behoorlijke beloning. En denk ook aan de generatie die door het (veel) langer doorwerken nu niet aan de ‘bak’ komen. Is dat dan de oplossing?


Gast

#450

2015-04-21 09:13

Het wordt nu echt tijd dat er iets gaat gebeuren. Het begint echt te vervelen. Ik druk me nu nog heel bescheiden uit.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...