petitie voor de nachtvluchten op luchthaven oostende


Gast

#176

2015-10-18 09:21

Zoals wel meer te zien is tussen de commentaren van de anderen, de luchthavens bestaan over het algemeen al veel langer dan dat iemand bouwt of koopt in de buurt van een luchthaven. In de wetenschap dat onze populatie groeiend is zal het verkeer, en dus ook het luchtvaartverkeer, mee toenemen. Wij wonen op minder dan 2 km van de luchthaven en zijn ons ervan bewust dat er al eens een toestel opstijgt 's nachts.

Gast

#177

2015-10-18 13:09

Sedert 1984 wordt samen met de bouwvergunning een negatief advies meegegeven aan de eigenaars van nieuw te bouwen woningen in de omgeving van de luchthaven. Daarin staat vermeld dat bewoners zich bewust moeten zijn dat de luchthaven voor eventuele hinder kan zorgen. De overgrote meerderheid van deze bewoners houden hier dan ook rekening mee, terwijl een kleine minderheid toch klaagt.

Een ex WILOO-voorzitter en notoir luchthavenhater is één van die personen die pas veel later zich komen huisvesten heeft in Stene-Dorp pal in het verlengde van de start/landingsbaan, waarschijnlijk met een bepaalde agenda in het achterhoofd.

Momenteel is deze persoon vooral aktief met het meten van het geproduceerde geluid van overvliegende vliegtuigen boven zijn woning door middel van een decibelmeter. De gegevens worden vervolgens op de website van WILOO gezet en voorzien van de meest lachwekkende commentaren. Zo zijn  de dagelijkse knallende ochtendwekkers van Jetair (ook wel eens SHITAIR genoemd) die zogezegd duizenden Oostendenaars uit hun slaap halen een bron van ergernis voor deze man. Speelt Club Brugge een Europese voetbalmatch en vertrekt men vanuit de Oostendse luchthaven, dan worden spelers,trainers en bestuursleden steevast als voetbalbobo's bestempeld. Dit is echter nog een brave uitdrukking want de supporters die meereizen worden aanzien als brallende en zatte mannen/vrouwen. Egyptair is dan weer een maatschappij uit het land waar het corrupte SISI-regime aan de macht is. De vervoerde vracht kan dan ook niets anders dan dubieuze bloedbonen zijn. Als het tussen 2 vluchten een hele poos stil is, dan is het ook weer niet goed. Geen vlucht is geen werk, dus de conclusie is dat de luchthaven een beschermde werkplaats is. De persoon is er dus van overtuigd dat beschermde werkplaatsen geen nutig werk leveren!

Ook deze petitie gestart door emo-goten (zijn eigen woorden) stuit hem duidelijk tegen de borst. Hij ergert zich dat vele ondertekenaars niet uit Oostende komen en dus geen juridische basis hebben om te reageren. Een luchthaven overstijgd echter de stadsgrenzen en kan voor een hele regio positief bijdragen. dus m.i. hebben deze mensen wel recht van spreken. De hinder die een luchthaven maakt is echter vrij lokaal. Mijn vraag is dan ook hoeveel van de 1173 bezwaarschriften die WILOO ontvangen heeft  daadwerkelijk uit de onmiddelijke omgeving van de luchthaven zijn. Hallo WILOO?

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die last hebben van de luchthaven, maar of hun belangen ten volle verdedigd worden door de persoon hierboven beschreven dat betwijfel ik.

L.V.


Gast

#178

2015-10-18 16:21

Omdat het extreem nodig is dat de tegenstanders (labbekakken) geen gelijk krijgen....om de mensen uit de regio (Oostende) werk te geven in eigen streek !!!!!

Gast

#179

2015-10-18 19:34

we kunnen in ons moderne leven niet meer zonder transport, de mensen die rond de luchthaven eerst goedkoop bouwgrond kunnen kopen en nu de tewerkstelling van duizende mensen afpakken, mooi niet zou ik zeggen. opkrassen en wegwezen

Gast

#180

2015-10-19 07:02

wij wonen hier al 50 jaar op enkele km van de luchthaven. Sedert de laatste 15 à 20 jaar hoor je nog amper iets, dank zij de 'new generation engines' Dit kan ook statistisch aangetoond worden via de geluidsmetingen. Je hebt nu eenmaal mensen die tegen ALLES zijn (zo kom je nog eens in de krant). Sluit de luchthaven en je krijgt ook actiegroepen.
Yvan en Karine

Gast

#181

2015-10-19 07:09

Luchthaven moet blijven en deze zorgt voor werktin de streek wat ze zeker nodig hebben

Gast

#182

2015-10-19 07:28

Ik woon aan de luchthaven en ik werk er ook ,en het is mijn hobby

Gast

#183

2015-10-19 08:13

Voor de werkgelegenheid en de meerwaarde voor onze prachtige stad

Gast

#184

2015-10-19 08:29

De luchthaven was EERST, WILOO is een groep mensen die goedkoop gebouwd / gekocht hebben in Oostende en nadien met stenen gooien om hun gelijk te krijgen. De Luchthaven moeten we koesteren.

Gast

#185

2015-10-19 08:41

luchthaven leefbaar houden.

Gast

#186

2015-10-19 09:10

Vooruitgang is hier belangrijk. Diegene die negatief zijn hebben geen toekomstvisie over tewerkstelling en ontplooiing naar de toekomst .

Gast

#187

2015-10-19 10:54

Omdat ik vind dat de opmerking ban Bart terecht is en we naar werkgelegenheid etc.... moeten kijken en niet altijd maar zeuren.

Gast

#188

2015-10-19 12:38

EBOS teert vooral op vrachtverkeer, dat nachtvluchten nodig heeft.

Gast

#189

2015-10-19 14:12

Petitie getekend om aan te tonen dat er veel mensen pro ontwikkeling zijn van de luchthaven van Oostende. Meestal is een kleine groep tegenstanders verantwoordelijk voor verkeerdelijke beslissingen omdat deze groep het hardst roept. Toch jammer omdat werkgelegenheid heel belangrijk blijft voor deze regio.

Gast

#190

2015-10-19 14:53

Nachtvluchten verbieden vermindert te veel de operationele werking van een luchthaven

Gast

#191

2015-10-19 15:08

ik ben voor tewerk stelling.

Gast

#192 Re:

2015-10-19 16:39

#177: -  

Voorstanders van de luchthaven zijn perverselingen die de gezondheid van anderen op het spel zetten.
Hoe pervers moet je dan zijn om onder de aanvliegroute te gaan wonen en je eigen vlees en bloed hieraan bloot te stellen!?       Klagen over het milieu en met een fietsje in de wijk de schijn ophouden.
3km verder hantekeningen inzamelen voor een petitie was nou net iets te ver om het milieu te sparen,dan maar met de auto hantekeningen ronselen.
Iedereen die ook maar één positief woord over de luchthaven durf zeggen of schrijven is door en door slecht.
U claimt duizenden aanhangers die toen u op de kieslijst stond helaas uw naam niet gevonden hebben?                                      Of misschien waren het tweede verblijvers die hier niet mogen stemmen en juridisch dus geen recht van spreken hebben als anderen een petitie opstarten?                                                                                                                                                        Ik heb respect voor iedereen,voor of tegenstanders,maar dan wel op een eerlijke manier aub.


Gast

#193

2015-10-20 08:49

Extra werkgelegenheid!

Gast

#194

2015-10-20 08:56

De luchthaven is strategisch zeer belangrijk om de noodzakelijke economische vooruitgang van de regio mogelijk te maken.

De tegenstanders blokkeren al jaren lang deze mogelijkheden puur voor hun eigenbelang.Alle respect voor rust maar dat hadden de kopers van huizen in deze regio voorheen moeten beseffen en niet naderhand beginnen te protesteren tegen de luchthaven en zijn uitbating die daar al jaren voordien was. aanwezig was

Gast

#195

2015-10-20 17:03

werkgelegenheid , dichtbij

Gast

#196

2015-10-20 18:17

Voor werkgelegenheid in Oostende

Gast

#197

2015-10-20 19:37

De economische voordelen een hart onder de riem steken ;-)

Gast

#198

2015-10-21 07:44

Meer werk in de regio is nodig

Gast

#199

2015-10-21 12:57


Rustig om van daar uiT te vertrekkenal die gejaagde mensen niet rondom u zou zalig zyn

Gast

#200

2015-10-21 17:25

moet ff doen van jochem en ik hoor de dat de vader hier werkte dus ik doe het voor hun