Wij willen licht in de straat!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij willen licht in de straat!.


Gast

#26

2015-11-09 15:01

Omdat besparen op straatverlichting veel beter kan door overal 2 op de 3 straatlampen uit te schakelen en niet bepaalde straten volledig af te schakelen. Er zijn teveel straten waar om de 40m zowel links als rechts in de straat nog alle lampen branden. (oa om er maar 2 te noemen, de Diksmuidseweg en de Dikkebusseweg). Waarom is dat nodig ?
Een andere oplossing is elke straat in groot Ieper (ook in het stad) aan bod laten komen om uitgeschakeld te worden en niet constant dezelfde straten.
Om het voorbeeld te tonen moet men eert alle verlichting afschakelen waar de politiekers zelf wonen. Zij moeten tenslotte het voorbeeld tonen.

Gast

#27

2015-11-09 16:50

Omdat onveilig gevoel is , vanaf 23 uur pikke donker , wonen oudere mensen op de wijk , die durven de deur niet meer openen .en ze komen dan ook s'nachts nog met de advertentie , helemaal geen veilig gevoel als ze met 2 autos stoppen en met draaiende motors daar staan

Gast

#28

2015-11-09 18:04

omdat het gevaarlijk is in het donker de stoepen zijn niet veilig dus we moeten midden in de straat lopen

Gast

#29

2015-11-15 20:25

Ik voel me sowieso al ongemakkelijk als ik te voet naar huis moet 's avonds, maar nu ik 3/4de van deze weg moet afleggen in het donker voel ik me echt niet veilig. Onze straat is begin dit jaar betalend parkeren geworden. Kunnen ze dat geld dan niet gebruiken om het licht te laten branden?

Gast

#30

2015-12-04 08:50

omdat er langer licht moet zijn

Gast

#31

2015-12-10 06:20

een te donkere plek en een idiaale bassis voor vandalisme !! laten we dan maar zwijgen van diefstallen en criminaliteit !

Gast

#32

2015-12-12 15:42

ik woon op de wijk het wittenhuis en zorg zoveel mogelijk
dat ik om 23 thuis ben anders is het gelijk een spookwijk
de burgemeester heeft wel licht in zijn straat we betalen evenveel belastingen als alle Ieperlingen het is toch niet moeilijk om hier en daar een lamp te laten branden maar ja wie ben ik woon ook op het einde van Ieper Marc

Gast

#33 Wij willen licht in onze straat

2015-12-14 20:53

Wanneer we de wijk Ter Olmen inrijden is het pikdonker en dus onveilig en gevaarlijk...en wanneer het vriest, hagelt of sneeuwt zal het nog gevaarlijker zijn als je niets ziet ! Aan de verantwoordelijken van het stadsbestuur vragen we met klem dat we terug licht willen in onze straat...


Gast

#34

2015-12-17 10:41

omdat wij een buur hebben die s'nachts ronddoolt en we dit nu niet meer kunnen zien.
omdat voetgangers niks kunnen zien van de bulten en putten in de voetpaden.
omdat er in onze directe buurt in het verleden al ingebroken werd en dat er vandalisme aan buitenslapende auto's gebeurt (krassen ). Het heeft geen zin aan de burgers raad te geven over beveiliging van huizen als ze zelf het licht uitdoen

Gast

#35

2015-12-17 20:20

Er zijn al inspanningen geleverd in camera's met nummerplaatherkenning , dus men herkent de inbraken plaag ,
Waarom zou men dan de staartverlichting uitdoen , zodat de inbrekers zich ongezien kunnen verplaatsen en weglopen te voet ;
Want meestal plaatst men de wagen een eindje verder en komen ze te voet af om in te breken en na de inbraak keren ze terug naar hun wagen , zoals destijds bij mijn buurman ,
Luc Vandamme;

Gast

#36

2015-12-17 20:28

Omdat ik niet meer op mijn gemak ben als ik mijn woning verlaat ,
gelukkig heb ik een zeer grote investering gedaan , in een alarmsysteem(anti-inbraak en rookmelders) , met een meldkamer , waardoor ik maandelijks 80 euro moet betalen , zodat ik weet als ik naar huis ga ,dat er niemand in mijn woning is bezig met inbreken , als ik thuiskom ,
Luc Vandamme,Ruddervoorde.

Gast

#37

2015-12-18 17:16

Waarom ik dit onderteken is dit wij hebben achter ons huis geen licht mijn buurvrouw en ik zijn daar al eens gevallen. Daar wij geen twintigers meer zijn geneest het allemaal niet zo snel

Gast

#38 Re:

2015-12-18 17:19

#37: -  

 Ik was vergeten te zeggen dat wij van leopoldsburg  zijn.

Gast

#39 straatverlichting

2015-12-19 17:49

EN WAT ALS IEMAND WERKELIJK OMVER WORDT GEREDEN TENGEVOLGE VAN DE DOVING VAN DE STRAATVERLICHTING EN DAT HET KAN BEWEZEN WORDEN DAT DIT DE OORZAK IS. WIE ZAL DAN VERANTWOORDELIJK GESTELD WORDEN?

 

 

Rob

#40 er is veel te veel licht in de straat .

2015-12-21 14:00

Ik woon in Haarlem en de overdaad aan straatlantaarns begint me de keel uit te hangen , als de helft uitgedaan wordt is er nog een zee van licht over ,bovendien wil ik de sterren weer kunnen zien . Als men bang is in het donker kun je altijd nog veilig in bed kruipen en niet meer de straat op gaan .Het scheelt ook veel geld en energie ,Nederland kun je vanaf de maan al zien zoveel licht verspillen dus wij in Nederland ,en voor de angsthazen onder ons ,het is allemaal een beetje overdreven gezeur van jullie ,er is geen land met zoveel lantaarnpalen als hier .


Gast

#41

2015-12-22 20:17

als wij thuiskomen na 23 uur is het pikdonker in onze straat

Gast

#42

2015-12-30 16:28

Licht=veiligheid

Gast

#43

2016-01-05 06:21

Omdat wij destijds slachtoffer waren van inbraak en de politie de raad geeft om te verlichten, geeft het doven van de straatverlichting een onveilig gevoel
camanco

#44 Re: onveiligheid in de wijken van Ieper daarmee kunnen we niet tevreden zijn meneer de burgemeester

2016-01-05 07:39

#3: -  

Ja u hebt volledig gelijk, het is in de wijken van Groot-Ieper niet meer veilig en zelfs gevaarlijk op straat door het doven van de lichten tussen 23u en 6u ! Er moet zeer dringend een herziening komen van deze verkeerde maatregel door het stadsbestuur.


Gast

#45

2016-01-05 07:44

Voor auto's en fietsers is er weinig ongemak, maar als voetganger na een avondje uit in het donker door de wijken lopen is onverantwoord! Onveiligheidsgevoel zonder licht. Bij ijzel dubbel gevaarlijk want er wordt ook niet gestrooid dus zeker kans op valpartijen. Bovendien krijgen wij 2 services minder maar betalen we wel evenveel gemeentebelasting = oneerlijk!
camanco

#46 Re: onveilige en gevaarlijke toestanden in de wijken door het doven van de lichten

2016-01-05 08:10

#45: -  

 Volledig akkoord met uw repliek. Tijdens mijn huisbezoeken om de petitie te ondertekenen sprak ik met een boze buur die vertelde dat hij onlangs werd aangereden door een fietser in het donker en tot op vandaag nog altijd veel pijn en hinder ondervindt van dit ongeval die niet zou gebeurd zijn moesten de lichten niet gedoofd zijn geweest ! Wie is daarvoor verantwoordelijk ? Een voorval die om nadenken schreeuwt bij het stadsbestuur.

camanco

#47 Re:

2016-01-05 08:25

#42: -  

 licht = veiligheid = minder inbraken = minder ongevallen = tevreden inwoners !!!


Gast

#48

2016-01-05 10:45

Omdat ik me als meisje alleen na 23u niet meer veilig voel in onze wijk...

Gast

#49

2016-01-05 14:50

Het geeft een onveilig gevoel in de tijd dat we nu wonen, 50 jaar geleden kon je nog gaan slapen zonder je achterdeur op slot te doen.
Camanco

#50 Re:

2016-01-14 17:48

#1: -