Schooluren een half uur verlaten(8u50-15u55).

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Schooluren een half uur verlaten(8u50-15u55)..

Josha Vanelslander
De auteur van deze petitie

#51 Re: Niet akkoord!

2015-11-26 09:06

#45: - Niet akkoord! 

 

Het gaat om schooluren verschuiven, dus 's morgens een half uur later beginnen en 's namiddags een half uur later stoppen. Het aantal uren van een leerkracht verandert hierdoor niet.

Ook het aantal uren dat er opvang moet betaald worden voor ouders die hun kind om 8u afzetten verandert niet. In de voormiddag komt er een half uur bij maar in de namiddag is de opvang dan weer een half uur korter. Dus de totale opvangtijd blijft gelijk. 

Tenzij er ouders zijn die hun kinderen om 8u afzetten en om 15u25 weer kunnen oppikken, verandert er voor hen dus niets. En ik denk dat ouders die om 8u hun kinderen afzetten en om 15u25 weer aan de schoolpoort kunnen staan toch echt wel een zeer kleine minderheid zijn!


Gast

#52

2015-11-26 11:10

onverantwoord kindjes uit hun slaap halen en dan na een ganse dag concentratie nog uren belasten met taken thuis

Gast

#53

2015-11-26 18:58

Ik denk dat voor veel ouders dit niet gemakkelijk is om in te plannen in de ochtendplanning. Sommige ouders moeten immers naar Brussel of Brugge of Antwerpen, en als je dan pas om 9u00 de trein kan nemen, dan zullen velen te laat zijn op hun werk.

Ik ben dus tegen. 8u20 lijkt me een haalbaar startuur voor ouders en kinderen.

 

 


Gast

#54 Re:

2015-11-26 20:01

#53: -  Het is toch niet omdat de school om 9u zou beginnen dat je dan ook pas naar je werk zou kunnen vertrekken. Als je naar Brussel, Brugge of Antwerpen moet, veronderstel ik niet dat je om 15u30 weer aan de schoolpoorten staat om je kind op te pikken. Dus blijft je kind sowieso in de avondopvang. Als de schooluren een half uurtje verschuiven heb je een half uurtje minder avondopvang en een half uurtje meer ochtendopvang. Dus de tijd dat je kind in de opvang zit zou niet veranderen en je zou ook op je gewone uur naar je werk kunnen vertrekken.

Denk eens aan al die kinderen die er wel voordeel zouden uithalen omdat ze minder uren in de opvang zouden moeten doorbrengen en nu uit hun bed gelicht worden terwijl het eigenlijk niet zou hoeven.

8u20 is echt heel vroeg als je vergelijkt met andere gemeenten!

 


Gast

#55

2015-11-27 15:49

Super goed idee dat al veel langer ingevoerd had moeten zijn, zeker in een 'flexibele, vooruitstrevende en gezins-/kindvriendelijke stad als Gent. 8.20u op tijd halen, zeker met kleine kinderen, is echt wel vroeg en bezorgt onnodige ochtendstress. Het is ook absurd voor kinderen die dan toch tot 18u in de avondopvang moeten blijven, plus zo worden het voor hen ook erg lange dagen. Ik vind ook dat het hele systeem almaar uitgaat van ochtendmensen. Maar er bestaan ook heel veel avondmensen! Misschien wel nog meer... Ik vind een half uurtje later ook écht niet te veel gevraagd. Het is eerder een gulden middenweg voor de vroege vogels en degenen die niet uit hun bed kunnen vind ik. Dus invoeren die nieuwe uurregeling!


Gast

#56 super idee

2015-11-28 16:11

Echt een super idee .

Want dan heb ik meer tijd om naar school te fietsen


Gast

#57

2015-12-03 11:12

Kinderen hebben het recht op vrije keuze iets langer te slapen/spelen indien dit mogelijk is binnen de gezinscontext. Welke meerwaarde heeft het starten van de lessen dan wel om 8u20? Welk kind is al fris en gefocust op dat uur van de dag? Welke ouder die werkt kan nu reeds z'n kind nu ophalen voor 16u? Laat ons aub niet discussiëren over de gevolgen voor leerkrachten of werkend personeel, maar het belang van kinderen centraal houden.

Gast

#58 Re: Re:

2016-02-26 20:16

#26: Tom - Re:  

 Schooluren aanpassen aan werkuren niet gesubsidieerd werk


Gast

#59 Re:

2017-11-27 08:54

#32: -  

Goed gesproken! 


Gast

#60 Re: Re: Niet akkoord!

2017-11-27 08:58

#48: - Re: Niet akkoord! 

Worden dochters uitgesloten?!

Geen quality time meer.

Groetjes Sint en piet