€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2101

2012-01-03 23:25

Alsof jezelf om geestelijke problemen gevraagt hebt...
Het is al heftig genoeg als je dit moet meemaken...
En dan krijg je ook vanuit Den Haag nog eens schop mee...

BEDANKT DEN HAAG!!!

Gast

#2102

2012-01-04 13:04

Het is schandalig om deze mensen te laten betalen waar ze niet om hebben gevraagd , Als je opgenomen wordt in een gewoon zieken huis heb je een heel team die voor je klaar staat. Het is al slecht gesteld met deze zorg ,en als dit zo door gaat kom je weer op straat te staan .

Gast

#2103

2012-01-04 14:08

De vermelde bedragen zijn mij niet geheel duidelijk na 1 keer lezen, maar het mag niet zo zijn dat de psychiatrische patient de hulp niet meer kan betalen en hierdoor niet meer om hulp  zal vragen of in een veel te laat stadium.


Gast

#2104

2012-01-04 14:59

Het is inderdaad geen stijl om de zwakkere in de samenleving dubbel te pakken. En dat terwijl de schuldigen aan de crisis (de bankbestuurders)nog steeds dikke bonussen opstrijken.
Kees Duprie

#2105

2012-01-04 15:04

Nou zo fantastisch vind ik die GGZ niet. En deze hele petitie geeft mij het gevoel dat deze mensen zich meer zorgen maken over hun eigen baan dan over het lot van hun klanten.
Ik spreek uit ervaring en heb een zware depressie achter de rug. En het extra geld wat de zorg zou kosten is zeker niet leuk maar slechts een speldeprik vergeleken met de echte pijn die je moet doormaken als je in geestelijke nood zit. En wat de GGZ betreft: mijn ervaring is een hoog thee-leut gehalte en weinig flexibiliteit. Als je bijvoorbeeld in de avonduren behandeld wilt worden omdat je niet wilt dat het ten koste gaat van je baan, werk of school dan kan dat niet omdat men te beroerd is om zo nu en dan een avonddienst te draaien. Kom op zeg ...! Daarom: beste GGZ medewerker: kijk eens in de spiegel en beantwoord de vraag: kan ik meer doen voor mijn klanten zonder hen extra te laten betalen? En voor de mensen met geestelijke problemen: schaam je niet en zoek hulp bij de GGZ of ergens anders! Dat geld is slechts bijzaak een lachtertje vergeleken bij de pijn die je kan lijden.

Gast

#2106

2012-01-04 16:44

Het is ontzettend belangrijk dat deze zorg goed blijft!! Veel mensen kunnen er niks aan doen als ze in de pshygische zorg terecht komen, maar doordat er mensen zijn die je hier mee kunnen helpen, komen ze vaak wel uit de problemen!
De bezuinigingen zullen voor meer problemen zorgen!
Een mens heeft recht op goeie zorg maar het moet wel betaalbaar blijven... We geven al heel veel geld in de maand zorgverzekering!!

Gast

#2107

2012-01-04 23:08

Deze regering is er helaas heel goed in om het geld voor de bezuinigingen bij de zwakkeren van onze samenleving weg te halen.Pure diefstal dus en erg gemakkelijk.Goedkoop zal op den duur weer duurkoop blijken te zijn.veel succes met deze actie.

Gast

#2108

2012-01-05 13:11

Ik vind het absurd, dat voor een psychische aandoening extra betaald moet worden. Mensen hebben heel vaak liever een fysieke kwaal dan een psychische. Hiermee wordt de klok weer jaren teruggezet, en wordt het taboe weer groter. Mag niet gebeuren.

Gast

#2109

2012-01-05 13:14

Ik ben het volkomen eens met het stuk in de krant dat er sprake is van discriminatie in de gezondheidszorg, ik kan absoluut niet zonder regelmatige zorg en ik vraag mij dus af hoe ik in vredesnaam aan het geld moet komen als je alleen een pensioenuitkering hebt, ik zal dus veel andere levensbehoeftes moeten schrappen!!!!!!
Nextopia

#2110 Re:

2012-01-05 13:22

#2109: -

Het bovenstaande geldt zeker voor veel meer mensen, velen zullen dan maar afhaken omdat zij eenvoudigweg het geld niet kunnen opbrengen, wat dan weer tot verstrekkende gevolgen kan leiden zoals een stijging van het aantal zelfmoorden. Moeten wij nu echt deze kant op, het is toch werkelijk te gek voor woorden??


Gast

#2111

2012-01-05 14:32

ik zit al 21 jaar in de geestelijke gezondheids zorg,en moet ook al zolang rondkomen van een minimum wao inkomen. ik heb ook niet gevraagd om mijn ziekte.
ik ben chronisch depressief en regelmatig suisidaal,en financieel aan de grond, dit gaat niet goedkomen zo.vraag me af of criminelen in de gevangenis ook een eigen bijdrage moeten gaan betalen per maand, zij hebben wel de keuze gehad om te mogen zitten.het moet echt niet gekker worden in nederland.
voor mij was de toekomst al onzeker, en dit kan voor mij net de drempel zijn, de mensen die mij begrijpen snappen wel wat ik bedoel.

Gast

#2112

2012-01-05 16:05

Voor mensen met psychische problemen wordt de stap om hulp te zoeken nog groter gemaakt dan hij al is.

Gast

#2113

2012-01-05 16:49

Ik vind het belachelijk dat er in dit land mensen met geestelijke problemen gewoon letterlijk op straat worden gedumpt, want het is niet anders! En dan over een paar jaar zeuren dat er te veel mensen de anderen vermoorden of zichzelf van het leven beroven, al zal het kabinet dat laatste een worst wezen voor ze.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-01-06 10:13


bart pietersma

#2115

2012-01-06 10:17

Jammer dat het zo gaat dit kabinet met o.a. het cda maakt verkeerde keuzes
Dit kost de maatschapij later veel meer dan het nu op kan leveren.
Bart Pietersma raadslind
Manfred

#2116

2012-01-06 13:09

Ik ben er na een jaar wel achtergekomen dat de hele gezondheidszorg en verzekeringen zijn ingericht op somatische zorg en niet op psychologische zorg. Als je niet in een hokje past, weet men niet wat ze met je aanmoeten en is het maar aanmodderen. Mijn vrouw heeft psycho-somatische problemen en we lopen al een jaar te zeulen om tot de juiste zorg te kunnen komen. Wanneer de indicatie stelling en toewijzing vanaf 2013 ook door de gemeenten geregeld moeten gaan worden, ben ik erg bang dat dit alleen nog maar erger wordt. Dit nog afgezien van de discriminatie van zorg en bezuinigingen op de psychiatrische en psychologische zorg.

Gast

#2117

2012-01-07 13:23

Ik ben psychisch ziek met 5 psychische diagnose en ik kan niet leven zonder psychische hulp, ik kan niet werken omdat ik ben erg psychisch ziek. Ik moet eigen risico betalen en nog 200 euro voor eigen bijdrage dat kan toch niet. Ik heb veel angst over eigen bijdrage als ik moet betalen.

Gast

#2118

2012-01-07 13:50

Ik heb de indruk dat men deze keer een groep patiënten heeft genomen waarvan men denkt dat ze toch niet protesteren. Mensen die psychisch ziek zijn maken zich niet druk om het zorgstelsel maar willen gewoon geholpen worden! Daar heb ik al 15 jaar op vertrouwd. Dat vertrouwen is nu weg. Ik moet eerst in mijn portemonee kijken of ik wel geld genoeg heb om zorg te vragen.
scooter

#2119 LAFFE Regeling!!!!!!

2012-01-07 14:29

wat al eerder werd gezegt, wat een laffe laag bij de grondse regeling, mensen die al aan de onderkant van de samenleving zitten en elke dag moeten (over)leven! Den Haag heeft 1 geluk, meer weerstand als deze petitie zullen ze niet krijgen, simpelweg omdat deze groep mensen grotendeels te kampen heeft met depressies angsen ed, dus verdere acties of demonstreren zal er niet inzitten, makkelijke prooi dus voor den haag.deze regeling kan echt niet.
als deze regeling echt doorgaat, zijn ook voor mij de wegen gesloten voor de ggz, en zal ook niet voor de gevolgen kunnen instaan, bedankt Den Haag!!!!!!!!!!!!

Gast

#2120

2012-01-07 15:17

Bezuinigingen, wanbeleid zorg.

Stel je wordt opgenomen in een kliniek. Om dat voor elkaar te krijgen is al een hele klus in zorgland. Het lukt na 80 intakes en tig afwijzingen, want je bent niet 'ziek' genoeg, je bent te 'ziek' of eigenlijk kunnen ze je geen behandelprogramma aanbieden want die is er niet, maar dat wordt uiteraard niet zo gebracht. Het kost je 145 euro per maand + eigen risico van 220 euro per jaar, of je het nou hebt of niet, je zorgt maar dat je het ophoest. Helaas is het vaak zo dat mensen die uiteindelijk na een lange weg in een kliniek terecht kunnen in die periode voorafgaand geen inkomen hebben opbouwen omdat ze 'ziek' zijn.
De opname duurt per 2012 3 maanden, in 2011 was het 6 maanden. De nabehandeling in de vorm van dagbehandeling (een aantal dagen per week behandeling in de kliniek zonder opname) was half 2011 al wegbezuinigd. Na 6 en nu 3 maanden moet je dus 'beter' genoeg zijn om de veilige klinische omgeving te verlaten. En dan....? Zoek je het maar uit! In de kliniek ben je nauwelijks geholpen om nabehandeling te regelen en alles wat je zelf hebt geregeld loopt dood. Waarom? Omdat de wachttijden voor een intake lang zijn en ondertussen loopt je klinische opname af of omdat als je ergens een intake hebt gedaan en desbetreffende GGZ instantie niks meer laat horen. En als ze dan wat laten horen, na heel veel aandringen, je verwijzen naar een andere GGZ behandelaar want die bieden ook dagbehandeling en dat is beter voor je, het waarom is onduidelijk. Dan mag je weer wachten op een intake. Kan je daar eindelijk terecht voor een gesprek sta je niet in hun systeem en ondertussen zit je al te lang thuis zonder behandeling. Je staat niet in hun systeem omdat zij geen dagbehandeling hebben of de vorige instantie heeft het niet goed doorgegeven of ze hebben geen telefoon (jij wel want je hebt zelf telefonisch die afspraak gemaakt)?! Sta je binnen 10 min. overstuur op straat. Ondertussen kan je terecht in je woonplaats maar die hebben geen dagbehandeling. Via de GGZ in je woonplaats wordt er een intake voor weer een andere GGZ instelling aan gevraagd op aandringen van je naaste familie want die maken zich grote zorgen. Daar word je afgewezen omdat je niet in de regio woont waar de instelling is gesitueerd!!! (15 km verder). Wel hebben ze dagbehandeling met een goed programma, jammer joh.
En zo ben je al geruime tijd 'klaar' met een klinische opname en ben je bijna rijp genoeg voor weer een opname!
En het erge is, alle instanties dekken elkaar.
Wat kost nou meer geld? Klinische behandeling met nabehandeling zodat je langzaam weer kunt deelnemen aan het 'leven'? Of klinische behandeling en daarna zoek je het maar uit totdat je opnieuw kan worden opgenomen want het gaat zo slecht met je?
En weet je hoe ze zo'n cliënt benoemen? Je weigert behandeling. Dat is makkelijker en beter voor hun naam dan te zeggen dat ze je geen (dag) behandeling aan kunnen bieden en jou van het GGZ kastje naar de GGZ muur laten lopen. Enig idee hoe dat is om steeds afgewezen te worden voor behandeling terwijl je zo graag wil? Nee? Wees daar dan maar heel erg blij om want het maakt de cliënt en diegene die van hem/haar houden kapot.

Je kan beter je poot breken...

Gast

#2121

2012-01-07 16:30

Er mag geen verschil zijn tussen somatische clienten en psychische clienten.

Gast

#2122

2012-01-08 17:30

ziek door de voeding en gezondheidszorg.

Gast

#2123 Re: overwegen jullie deze maatregel ook aanhangig te maken bij het meldpunt discriminatie?? hier is

2012-01-08 19:44

#1: -  

 


Gast

#2124

2012-01-09 00:39

Belangrijk.....tekenen a.u.b.!!!!

Gast

#2125

2012-01-09 11:23

Ondergetekende werkt bij de GGZ friesland.Het beleid van deze instelling gaat veel te veel mee met de lijn van minister Schipper .Ik steun uw argumenten van harte