Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg.


Gast

#351

2013-08-16 07:01

Budgetten Jeugd GGZ moeten niet afhankelijk worden van de politieke kleur van de gemeente. Gezondheidszorg is er voor iedereen.

Gast

#352

2013-08-18 08:03

ik vrees met vreze voor de kwaliteit van de zorg als de gemeente dit gaat overnemen. Zij denken niet maar houden zich alleen aan de regels die ze opstellen.

Gast

#353

2013-08-19 21:23

Mijn 3 autistische kinderen worden door deze regering een toekomst ontnomen, het is voor hen al moeilijk genoeg om zich een klein beetje staande te houden in deze keiharde maatschappij, dus laat staan als dan ook nog eens de hulp voor hen zou wegvallen ..........

Gast

#354

2013-08-20 18:58

de gemeente weet niet hoe de mensen zijn en hebben geen medische opleiding gehad ik heb nu erge problemen met de wmo en die willen niks meer doen voor onze gehandicapte dochter daarom niet naar de gemeente

Gast

#355

2013-08-21 08:07

Dit verdiend proffesionele hulp naar de hulpbehoevende!
Straks kan en mag iederéén alles maar uitzoeken met deze tak van mensen...

Hebben we het niet al moeilijk zat met puzzelen? Deze krijg je zonder handleiding en zonder eindgetal aan de grote...


Gast

#356

2013-08-21 09:32

Ambtenaren kunnen niet na het volgen van een cursus belangrijke beslissingen nemen, is veel meer kennis en ervaring voor nodig

Gast

#357

2013-08-21 14:06

Alle zorg voor mensen die dat nodig hebben moet volledig beschikbaar blijven

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-21 19:14


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-22 09:03



Gast

#360

2013-08-22 09:05

Sommige dingen mag je niet op bezuinigen..

Gast

#361

2013-08-22 18:44

er kon al veel verbeterd worden maar in plaats dat te doen maken ze er nog een grotere pijnhoop van implaats ze te helpen worden ze denk ik aan hun lot overgelaten tot dat ze echt de fout ingaan en heel ergens anders belanden dan nodig is als ze gewoon de goede hulp in 1x hadden gekregen
gast

#362

2013-08-22 19:18

Iemand die gewoon niet deskundig genoeg is op dat gebied gaat dus gewoon even beslissen of mijn zoon uitbehandeld is bij de 24 uurs zorg...Heel tragisch dit!!!

Gast

#363

2013-08-23 08:47

Het geld gaat altijd naar de verkeerde instellingen.

Gast

#364

2013-08-23 12:01

ieder kind heeft recht op goede scholing en goede gezondheidsvoorzieningen. Want vergeet niet kinderen zijn onze toekomst. Ook kinderen met speciale behoeften hebben recht op goede scholing en goede gezondheidsvoorzieningen, want ook deze kinderen zijn de spillen in onze vergrijzende toekomst.
Maar dan moet er bezuinigd worden en waarop gaan we dat doen???? Juist op die speciale behoeftige kids!!!! Want tja wat heb je aan ze he. Ze kosten geld, kunnen niet mee in de maatschappij, wijken af van wat "Normaal"is, zijn toch dom en zijn vaak toch zo in zichzelf gekeerd dat ze het toch niet merken.
Onze kinderen worden van allerlei kanten in de maatschappij misschien wel uitgekotst, respectloos bejegend enz, maar als ik dan zie hoe positief de kinderen vaak ergns tegen aan kijken dan smelt mijn hart.
Maar doordat deze kinderen al steeds samen met hun ouders moeten knokken voor een juiste plek in deze maatschappij zie je wel dat hun zelfvertrouwen afneemt....want mama waarom zou ik? Niemand wil me hebben, want ik ben toch stom/dom/achterlijk enz.
Kinderen met speciale behoeften moeten steeds maar knokken voor hun plekje in de maatschappij. Kinderen met speciale behoeften worden steeds maar weer gewezen op hun anders zijn. Kinderen met speciale behoegten willen ook onbezorgd kunnen spelen, leren en gerespecteerd worden. Ook kinderen met speciale behoeften hebben recht op een onbezorgde jeugd. Moeten zij het steeds zijn die in moeten leveren? Kijk eens naar andere potjes.
leerlingenvervoer word ze al afgenomen. PGB is bijna niet meer te krijgen. En nu krijgen ze dadelijk ook al niet de zorg meer die ze verdienen en nodig hebben.
Thea P

#365

2013-08-23 12:29

Triest dat deze petitie noodzakelijk is! Kom op mensen, blijf met je tengels van de jeugdzorg af!! Laat de jeugdzorg over aan mensen die er verstand van hebben en niet aan een stel ambtenaren die in 6 weken moeten kunnen beoordelen waar een jeugdpsychiater soms wel een half jaar voor nodig heeft.

Gast

#366

2013-08-23 14:30

dit is toch om te huilen ,wat moet er dan van deze kindjes worden?????

Gast

#367

2013-08-23 16:37

Met alle respect naar gemeente`s toe zij doen wat ze opgedragen krijgen, maar ik vind dat ook zij een vuist moeten maken naar de regering.
Want kijk maar eens naar de WMO dat is ook allemaal moeizaam gegaan en nog er zijn nog steeds problemen. Hier waren ze ook niet voor opgeleid.
Laat de mensen die jaren lange opleiding hebben gedaan , (en niet zoals de gemeent`s nu doen ambtenaren in 6 dagen een spoed opleiding geven als jeugdhulpverlenger dit is vragen op grote problemen.
Wij zijn ouders met kinderen en geen nummers, het is al moeilijk genoeg om als ouder hulp in te schakelen nu wordt het geen drempel maar een trap waar ze zich overheen moeten zetten.
En daar bij laat de kwaliteit en opleiding daar waar het hoort bij de jeugdinstellingen.
Oke er zijn daar ook wel fouten gemaakt, maar het over het algemeen zijn de kinderen voor het grootste deel heel goed geholpen en de kinderen zijn goed terecht gekomen.

Gast

#368

2013-08-23 20:45

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar in Den Haag.

Gast

#369

2013-08-24 06:28

Als jullie de zorg voor de kinderen laten verzwakken op deze manier zal dat ernstige gevolgen hebben voor later en dat brengt dan nog meer onkosten met zich mee. Wat zal uiteindelijk dan goedkoper zijn. Kinderen hebben extra goede zorg nodig omdat het de schade dan nog wel kan beperken voor in de toekomst. Blijf af wat goed is, want jullie overzien de gevolgen niet.

Gast

#370

2013-08-24 07:16

Het zijn allemaal bezuinigingen, die de Welvarenden niet raken, maar de kleyne luyden wel. Daarom ben ik er tegen.

Gast

#371

2013-08-24 08:55

Dat onze jeugd goed terecht moet komen kunnen we niet in handen leggen van een ambtenaar, Gemeenten kunnen ook een deskundige inhuren zoals een gedragsdeskundige ik heb daar toch meer vertrouwen in

Gast

#372

2013-08-24 12:57

Onvoorstelbaar, dat geld voor het belang van kinderen gaat.

Gast

#373

2013-08-24 13:04

De realiteit is bizarder dan je fantasie, dat blijkt maar weer. De schadelijkheid van deze maatregel is niet te onderschatten. Overheid gooit hiermee de complete geestelijke gezondheidszorg aan de jeugd te grabbel. De vraag is of het nog niet te laat is... tekenen dus!

Gast

#374

2013-08-24 13:16

Wat moet er nog meer afgebroken worden, voor men in den Haag echt in deze maatschappij gaat leven.Het lachje van Rutte is om te griezelen!Laat ze eens neerdalen in deze wereld inp van te denken dat we kunnen leven van lucht!

Gast

#375

2013-08-24 14:27

De jeugd is onze toekomst....Als jeugdigen dadelijk niet meer de zorg toegewezen krijgen die ze nodig hebben in deze wereld , en zij moeten nog zo veel, waar blijven we dan....