perequatie Gd/Rw

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie perequatie Gd/Rw.


Gast

#26 Re:

2013-09-19 13:12

#25: -

Normalerwijs is er geen probleem voor de militairen (korf12) . Aangezien de Krijgsmachten nog steeds blijven bestaan worden de pensioenen normalerwijs aangepast volgens de evolutie van de wedden van het aktief personeel .

Door de opheffing van ons korps verdween ook de referentiewedde waaraan het pensioen kon gekoppeld worden . Onze bewindslieden hadden voor een alternatief  moeten zorgen . Raad eens waarom dit niet gebeurd is ?

Jacques Dubois


Gast

#27 Re:

2013-09-19 13:18

#22: -

Syndicale steun . NIHIL . Tot op heden geen enkele hulp waarom zouden ze er nu aan beginnen ? Bestaat er nog enige interesse jegens  " ouderen" van dagen ?

Jacques Dubois


Gast

#28

2013-09-19 13:35

Een vergeten categorie , destijds met verbod op kritiek door het Militaire Systeem ! Weekend -Werken aan + 4 of - 4 uren ook al was dat 24 uren
in weer en wind ,dag en nacht , met gevaar ! Slogan : helpen , dienen en beschermen en vooral zwijgen en doen !!!

Gast

#29 Re:

2013-09-19 13:47

#24: -

Een begunstigde van een rustpensioen van de overheidssector heeft recht op vakantiegeld indien het globaal maandbedrag van zijn pensioen niet groter is dan + 2006€ bruto ( was het maximum in 2009 ) - 2013 is mij onbekend .

J.D

 


Gast

#30

2013-09-19 14:05

wij zijn stilaan vergeten

Gast

#31 Re:

2013-09-19 14:17

#23: -

Naar mijn bescheiden mening is het niet alleen een ingewikkelde klus omdat  de graden verschillend zijn maar ook omwille van het feit dat de wedde op een heel andere manier bepaald wordt en de berekening van het pensioenen eveneens gewijzigd  is .

We moeten het zekere (valt dus af te wachten) voor het onzekere kiezen . Verandering van het hele systeem dreigt ons heel ver te brengen en zou bovendien tijdrovend zijn . Niet vergeten dat de verkiezingen in mei 2014 plaatshebben .

J.D


Gast

#32 Re:

2013-09-20 09:04

#1: -

Indien de minister instemt met onze eis dan wordt er nog op onze kap bezuinigd . Met een inflatie van 19% (gezondheidsindex) is een briefje van 100€ in 2013 er slechts 84 waard voor achterstallige betalingen 2001 . In feite zouden we bovenop de perequatie nog een intrest tegoed moeten hebben . Gaan we het aandurven om het zover te drijven ? Eerst de perequatie in orde brengen want de percentages die ons voor het verleden toegekend worden blijven een invloed uitoefenen "tot onze laatste snik" zoals Karel de Gucht zou zeggen (i.v.m zijn gevecht tegen de NVA !) .


Gast

#33

2013-09-20 12:10

Prima, geen andere woorden voor.

Gast

#34

2013-09-20 19:49

Wat voor anderen van toepassing is, moet ook voor ons gelden.

Gast

#35 Perequatie Rw/ Gd

2013-09-21 12:29

Niet vergeten jongens dat de ooffrn van de Rw zijnde (wm en 1wm ) niet in korf 1 staan maar wel in korf 12 (KRIJSMACHT) zie uw uitreksel van de pensioenen en de militairen hebben geen loonsverhoging ontvangen, dus geen perequatie voor de gd.

Gast

#36

2013-09-27 01:48

de pensioenen van de belgische politiediensten zijn
de laagste in europa.
Weet iemand waarom wij nog solisariteitsbijdragen betalen?
De havenarbeiders met lonen die 3 maal het loon van een politiecommissaris verdienen betalen de bijdrage niet meer.
Dat men gepensioneerde politiebeamten deze bijdrage nog laat betalen is een schande.
een ex- BOB-Chef (Hoofd)

#37 perequatie pensioenen Gd/Rw

2013-09-30 16:47

Ik vraag me af hoe we onze gegronde eisen kunnen afdwingen! Immers, we zijn gepensioneerd, velen
onder ons hebben al een respectabele leeftijd en bovendien, zo blijkt uit de "handtekeningen" en de "reacties" is niet iedereen geinteresseerd en evenmin overtuigd van de ernst van het probleem.
De "overheid" zal niet zwichten voor onze argumenten. Ik hoop dat ik me vergis!

Gast

#38 Re: Re:

2013-11-07 09:49


Gast

#39 Re: Re: Re:

2013-12-07 14:02

#38: - Re: Re:  

 De minister heeft geantwoord en verklaart dat de perequatie van gewezen rijkswachters niet afgeschaft werd en verschanst zich hiervoor achter de wet van 30 maart 2001 "de pensioenen blijven de evolutie volgen van het maximum van de weddeschaal die als grondslag heeft gediend voor de berekening ervan". Mensenlief, de perequatie koppelen aan weddebarema's van een afgeschaft politiekorps; je moet maar durven. Werd De Haene onlangs misschien door het Gemeentekrediet bezoldigd,of De Clerck door de RTT ??? Nog volgens de minister zouden gepensionneerde collega's ( Ooffr nu korf 12) op 01/12/02 en 01/07/2003 van een perequatie genoten hebben (door betrokkenen na te gaan). Wij gunnen het hen .De rest (quantité négligeable) werd dus gediscrimineerd zowel tgo eigen collega's als andere federale ambtenaren. Wat staat er ons te doen? Als je braaf en beleefd blijft bekom je helemaal niets; betogen ? We kunnen eventueel brandweerwagens inhuren, metallo's ter hulp roepen om onze eisen kracht bij te zetten, Didier Bellens om raad vragen want die heeft zijn laatste pijl nog niet verschoten .............! Ieder voorstel is welkom . J.D