Red het kasteel

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het kasteel.

Maria_L_Yau

#326

2013-10-08 10:28

Naar mijn mening mag de rijksoverheid het monumentaal middeleeuws kasteel niet slopen. Dit moet gestopt worden! Teken alsjeblieft de petitie!
Zo’n mooi monumentaal middeleeuws kasteel mag niet plaats maken voor een snelweg!
Waarom moet de rijksoverheid zo nodig zoveel snelwegen maken?! In het kader van een schoon milieu, stimuleer dan het openbaar vervoer!
Een rijksmonument is een eerbiedwaardige geschiedenis, welke wij moeten koesteren en vormt een schat aan geschiedenis voor het nageslacht. Dit mag niet vernietigd worden!


Gast

#327

2013-10-08 10:30

Prima initiatief!!
respect

#328 kasteel

2013-10-08 10:32

Leg voor de koopsom van het kasteel de weg om het kasteel heen. Misschien een beetje duurder, maar sympathiek voor ons erfgoed. Laat iedereen toch meer respect hebben voor alles wat het verleden ons heeft gegeven.

Gast

#330

2013-10-08 10:44

Ik heb er maar een woord voor: schandalig!

Gast

#331

2013-10-08 10:45

Onze regering maakt steeds meer kapot,
dat dit mooie pand moet wijken voor een autoweg vind ik verregaand schandalig, er kan toch ook een bocht in gmaakt worden?
Ik wens deze familie heel veel sterkt en dat ze er uiteindelijk in kunnen blijven wonen.
Mensen kom op tekenen.

Gast

#332

2013-10-08 10:47

Schandalig om iemand te beroven van zijn huis en een gezin daardoor dakloos te maken. Het lijkt wel of er alleen nog rechten bestaan voor de overheid.

Gast

#333

2013-10-08 10:53

wegen genoeg, en als het niet anders kan dan een omtrekkende beweging maken.

Gast

#334

2013-10-08 10:56

Zo,n oud kasteel moet je in ere houden. Zeker niet weg halen voor een snel weg. Te zot voor woorden. Er is genoeg snelweg.

Gast

#335

2013-10-08 10:58

Waarom moet al ons erfgoed verdwijnen?? Laat ook nog wat blijven voor onze kinderen en kleinkinderen zodat ook zij iets van de geschiedenis mee kunnen krijgen.

Gast

#336

2013-10-08 11:02

Wij leven in een raar land met bestuurders die geen rekening houden met het leed wat ze aanrichten. Ik ben bereid heel ver te gaan om dit te stoppen ( geen geweld hoor) en als ik iets kan doen: laat het me weten!

Gast

#337

2013-10-08 11:11

Het is een schande hoeveel historische gebouwen Nederland heeft afgebroken in de afgelopen eeuwen. Kijk eens naar Frankrijk, België en Duitsland, waar nog zoveel cultureel erfgoed bestaat. Waarom willen we alles maar afbreken. Nederland moet trots zijn of zijn historie, v.w.b. zijn monumenten. dat geldt voor monumenten uit de middeleeuwen tot enkele decennia terug. Laat het bewaard blijven, zodat we nog iets door te geven hebben.

Gast

#338

2013-10-08 11:11

Ik heb hier geen zinnig woord voor over.
SCHANDE!!

Gast

#339

2013-10-08 11:13

Er wordt al genoeg gesloopt wat men later spijtig vindt. Bovendien schijnt het tracé dwars door het dorpje te gaan lopen, wie verzint zoiets!

Gast

#340

2013-10-08 11:14

Het zou toch doodzonde zijn een dergelijk oud pand te slopen t.b.v. een stuk asfalt !! Afgezien van het feit dat het een schande is om de eigenaar met een restschuld achter te laten !!

Gast

#341

2013-10-08 11:15

Als re-enactor gaat historie mij zeer ter harte. Met onze groep de Roovers van 't Ravenhorst zijn we regelmatig te gast bij Castle Kerpen in de Eiffel en ook bij Kasteel de Kelder en de Ruine van Teylingen. Zulke gebouwen mogen niet verdwijnen.

Gast

#342

2013-10-08 11:17

Er bestaat geen enkele rechtvaardiging voor de vernietiging van ons cultureel erfgoed. zeker niet wanneer het om een rijksmonument gaat.

Gast

#343

2013-10-08 11:20

Schandalig dat er zoiets unieks eventueel gesloopt
moet gaan worden, voor een stukje asfalt. De diesel
en gas wordt ook weer duurder,dus straks ligt overal
asfalt,alleen niemand rijdt meer auto.
afblijven van dit nationaal erfgoed

Gast

#344

2013-10-08 11:21

Een monument sloop je niet en de megalomane machtswellust van RWS en de betreffende minister moeten hier en nu gestopt worden!!
Paard

#345

2013-10-08 11:21

Belachelijk dat iemand het zelfs maar in zijn hoofd haalt om zo'n mooi kasteel te slopen voor een weg. En het is ook waanzin dat iemand gewoon zijn huis wordt uitgejaagd, en wordt afgescheept met een schijntje. Waarom zou je gebouwen nog de status van een rijksmonument geven, als die status toch niet meer beschermt? Lang leve de economie! Misschien moet het Rijksmuseum en museumplein ook maar plaatsmaken voor een nieuwbouwwijk... Maar dat kan natuurlijk niet hea, want dan loopt Amsterdam teveel inkomsten mis van touristen die erop af komen. De historie en de verhalen tellen niet, geld ten koste van alles!

Gast

#346

2013-10-08 11:21

Belachelijk dat notabene een Rijksmonument moet wijken voor een snelweg. Afgezien van het feit dat het men koud laat wat dit voor de bewoners betekend.
Martin 99

#347 Kasteel sloop????

2013-10-08 11:27

Ik woon nu al lang niet meer in Nederland en krijg steeds weer een bevestiging dat ik daar ook nooit meer wil wonen als dit zo door gaat. Alleen maar USA nalopen in alle uitwassen die je maar kunt bedenken en nu weer een kasteeltje slopen omdat men bij RW niet in staat is een bocht in een weg te plannen? Hoe dom en geborneerd kun je zijn. Hoe zou het zijn als het huis van een ambtenaar van RW gesloopt zou worden? Schande Nederland, Schande!

Gast

#348

2013-10-08 11:33

Dit zal toch niet gebeuren???
SOLIDAIR!!
Gast

#349 SOLIDAIR, met de: Betrokkenen uiteraard!!

2013-10-08 11:33

AFSCHUWELIJK, dat MEN Zo iets, KAN, DURFT te:DOEN!
BAH!! Wat: In & IN: GEMEEM is Dat!!!!
Zijn er al niet: GENOEG:...AUTO-WEGEN!!!!?
Dit, Is: UNFAIR!!!! En: VRESELIJK, als het: TOCH:
Doorgaat!!!! (LIEVE:) BETROKKENEN/MENSEN: HEEL VEEL: STERKTE en: SUCCES!!!! MET: JULLIE, ben ik: SOLIDAIR hoor!! Ik, HOOP Echt voor: JULLIE, dat het NIET: Door gaat,...BASTA!!!! Liefs. Warme groetjes: Els.


Gast

#350

2013-10-08 11:42

Schandalig dat ze het lef hebben om dit kasteel af te breken. Het is een rijksmonument, dat houdt in dat de eigenaar er zorg voor moet dragen dat dit monument in goede staat behouden blijft en nu vind de staat dat zij wel het recht hebben om dit stukje erfgoed te vernielen? Ze moeten zich schamen. Daarbij vind ik het ook schandalig dat ze te gierig zijn om de eigenaar zo uit te kopen dat hij elders iets dergelijks terug kan kopen. Nu heeft hij binnenkort geen dak meer boven zijn hoofd en een restschuld. De wereld van dit gezin stort nu letterlijk in. Ik wens het gezin heel veel sterkte en kracht toe en hoop dat er zoveel mensen gaan reageren dat het kasteel behouden blijft al ben ik er wel bang voor met de hedendaagse politiek waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb.