Neen tegen windmolens in dichtbevolkte gebieden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen tegen windmolens in dichtbevolkte gebieden.


Gast

#26

2014-04-04 05:51

Om kaar en duidelijk te zijn gaat het niet om tegen windmolens te zijn, maar zet ze niet in bewoonde wijken. Er is ruimte genoeg elders.

Gast

#27

2014-04-25 07:47

Prima initiatief, deze petitie! Ik was gisteren op de info-avond voor gebied Welle/Haaltert. Ik vind het een schande dat wij al de lasten ervan moeten verdragen en dat de inkomsten ervan voornamelijk naar projectontwikkelaars gaan die ze zelf niet in hun achtertuin willen. De bewoners en gemeente zouden slechts elk 10% eigenaarschap hebben + €5000 per jaar per windmolen om te investeren in de directe omgeving. Als we het niet kunnen tegenhouden, mogen ze ons wel wat beter vergoeden voor het waardeverlies dat onze huizen en eigendommen ondergaan en dan spreken we nog niet van mogelijke schade op onze gezondheid.

stefaan

#28 plan om windmolens te plaatsen in kaprijke

2014-05-21 09:11

Na Maldegem en Eeklo is nu Ons mooie groene dorpje Kaprijke aan de beurt. Pal naast ons dorpje volgens de plannen ,7 hoge aartslelijke gedrochten .Ze moesten zich schamen,Mijn mooie tuin,ons mooie Kaprijke en het ganse Meetjesland word verkracht !Maar niet als het aan mij ligt.

Gast

#29

2014-06-14 18:43

leie linkeroever geen windmolens
toffel

#30 Re:

2014-06-15 19:56

#15: -

nochtans is er een 4tal maanden geleden een infobrochure in onze bus beland ivm deze plannen en infoavond.
vandaag zat er een briefje in de bus van het actiecomite ivm infoavond op 18juni in de kidskaai

valery

#31 Re: Re:

2014-06-17 06:44

#30: toffel - Re:

Beste,

 

Wij vinden dat de provincie de mensen niet correct heeft ingelicht. Daarom hebben wij een spreker van in puurs waar deze windmolens al staan. Deze mijnheer zal uitleg en een presentatie geven over de overlast dat hierdoor wordt ervaren. Er is ook mogelijkheid tot het tekenen van een bezwaar tegen de komst van het windpark in erembodegem.

 

Alvast bedankt voor uw interesse en bezorgdheid.

 

Vriendelijke groeten,

 

 


Gast

#32

2014-06-18 12:13

geen goesting
valery

#33 Re:

2014-06-18 15:17

#32: -

Makkelijk om dit als gast te posten laat uw ware gelaat zien zou ik zo zeggen. We zullen zien hoeveel goesting u zal hebben eens de overlast er is als ze de turbines plaatsen ;)

 

toffel
Gast

#34 Re: Re: Re:

2014-06-21 23:29

#31: valery - Re: Re:

Beste Valery,
Ik reageerde gewoon op nr 15, omdat die nog niks gezien had van actie op onze straat...
Ik heb ondertussen al 3maal mijn handtekening gezet hoor, zelfs gisteren toen ze aan de deur kwamen met petitie.


Gast

#35 Re: Re: Re: Re:

2014-08-11 18:11

#34: toffel - Re: Re: Re:  

 ja het was een moment van veel stres die dagen dus mijn reactie was mss een beetje ongepast ;) maar je zou eens moeten horen wat sommige mensen zeggen of sturen per mail ... 


Gast

#36

2014-09-28 08:33

ik vind het schandalig dat de regering ondanks de berichten dat de beoogde windmolenparken te weinig rendement gaat opleveren, doorgaat met dit onzinnige project. alleen maar omdat het afgesproken is, Bah wat een starheid!!

Gast

#37

2014-11-22 06:50

Windmolens Ja .,,, Windmolens dijchtbij huizen NEE

Gast

#38

2015-06-04 06:40

Windmolens kosten meer dan dat het aan energie opleverde .
Het landschap wordt door de molens (horizon) vervuild. Ik heb behoefte aan ruimte ,stilte ect. Ik hoop dat wij met z'n allen dit tij nog kunnen keren . En als dit project doorgaat zal er veel geld van de belastingbetaler weer in zakken verdwijnen van oneerlijke mensen de beroemde zakkenvullers.en kan jaren later wanneer de zoveelste palemementairecommissie worden benoemd om de zaak te onderzoeken.

Gast

#39

2015-07-28 16:54

Omdat deze windturbines op ongeveer op 500m van mijn huis komen te staan, in de aanpalende industriezone.

Gast

#40

2015-07-28 19:31

Het is jammer dat we opnieuw zand in de ogen gestrooid krijgen onder het mom van "groene energie" en dit zonder scrupules ondanks dat de overheid de studies inzake volksgezondheid zeer zeker geweten zijn! Als fervent "samenzwering believer" ben ik er van overtuigt dat de beslissingen omtrent onteigeningen en het waarom van geplande coordinaten (langs de E40) inzake het planten van de turbines,enkel en alleen om financieel intressante lapjes grond te onteigenen maar ook,al dan niet bewust van de plaatselijke bevoegdheden,ze moedwillig juist daar gezet worden om onze gezondheid nadelig te beinvloeden...wat dan weer past in het winstbejag van allerlei farmaceutische multinationals én een excuus is om onze gezondheidszorg stilaan onbetaalbaar te maken voor de doorsnee (werkende)mens!!! En als ik voor de meeste mensen als gek verklaard wordt,kijk dan es iets verder dan het vtm nieuws of gelijk welke krant voor je mij beoordeeldt als fantast...

Gast

#41

2015-08-15 18:14

geen windmolens kort bij dorpskernen

Gast

#42

2015-09-01 15:40

Windturbines is slecht voor de vogeltrek, voor de vissen in zee ivm de straling van de kabels in zee en door het geluid wat deze smerige windturbines produceren .
Zeer gevaarlijk voor de scheepvaart. De horizon vervuiling
Het produceren van de apparaten de energie die dit kost en de materialen die gebruikt worden zijn omstreden
Het onderhoud wat een zeer kostbare zaak is. Indien geen wind dan komt de stroom uit Frankrijk. De opgewekte energie kan niet opgeslagen worden . Geen statistieken dat er werkelijk bewezen is dat de zgn huishoudens inderdaad van deze windturbines de energie geleverd hebben gekregen.
De gigantische subsidie stroom, die hieraan ten grondslag ligt is voor de belasting betaler.
Dit geld kan beter naar de ouderen zorg en het afschaffen van het eigen risico en voor de armlastige gratis openbaar vervoer.
Dat scheelt boetes zwart rijden en de behandeling van de boete dossiers. Dit is nog maar een klein opsomming waarom deze geldverslindende apparaten beslist niet geplaatst mogen worden.

Gast

#43

2016-01-17 08:07

Omdat Windmolens niet in de buurt van woonhuizen horen!
Er zijn talloze andere manieren om milieuvriendelijke energie op te wekken. Kijk naar onze buurlanden. Ook daar zijn er duidelijke afspraken rond afstanden tot huizen.

Gast

#44

2016-01-17 11:41

Er is teveel overlast in onze samenleving, verkeer, luchtvervuiling, pesticiden, lawaai enkel en alleen door het economisch te verantwoorden. Uiteindelijk is het enkel geldgewin voor de ene en ten koste van een andere partij...

Gast

#45

2016-01-18 18:25

Windmolens mogen/moeten, maar NIET in/naast woonzones.

Gast

#46

2016-01-19 00:58

Windmolens prima, maar niet als er huizen in de buurt staan. Langs de snelweg of langs de kust, waar het ook harder waait is de beste oplossing. Iedereen heeft recht op rust.

Gast

#47

2016-01-19 16:52

Omdat ik vind dat ze veel te dicht bij de bewoners worden geplaatst.ik ben niet tegen windmolens als ze op een correcte plaats komen.


Gast

#48

2016-02-29 16:23

Iemand die wij kennen woont daar in de buurt.

Gast

#49

2016-08-08 11:58

Ik kom op voor de natuur en de dieren die geen stem hebben. België (en vooral Vlaanderen) staat al vol gebouwen. Laat de akkers en weiden dus vrij van windmolens; zeker als ze voor een adempauze zorgen tussen twee gemeentes. Waarom niet naar alternatieven zoeken die een minder grote impact hebben op de natuur? O.a. bodemenergie. En leer de mensen bewuster om te gaan met energie door bv. per gezin een verbruiksquotum op te leggen.