Tegen de ongelijke ophaling huisvuil in Nieuwpoort!


Gast

#51

2014-01-12 08:34

gezin met 3 kinderen,waarvan één nog in de pampers! dit is niet haalbaar en pampers die 2 weken moeten buiten staan stinken buiten in de container is niet aangenaam,nie voor ons en niet voor de nueren zeker niet in de zomer!

Gast

#52 Re: Volledige info op website Nieuwpoort

2014-01-12 16:44

#50: Andre - Volledige info op website Nieuwpoort

Andre

 

Ik verdenk u hetzelfde IQ te hebben dan schepen Vandecasteele.  De discussie draait niet om sorteren en dergelijke, wel dat bepaalde wijken gediscrimineerd worden.  Waarom in stad en bad elke week en in de buitenwijken om de 14 dagen ?  Zolang daar geen deftig antwoord wordt opgegeven zullen er acties ondernomen worden.  Is het belastingsgeld van de mensen van de "buitenwijken", zoals Vandecasteele dat zo mooi kan noemen, misschien minder waard ?

Wakkere waker

#53 Andre vindt de uitleg op de website niet zo onlogisch!

2014-01-12 22:31

Andre die naar het evangelie op de Nieuwpoorts website verwees kreeg lik op stuk.
Zalig zij die geduld hebben en 14 dagen wachten om hun restafval buiten te zetten, zij zullen beloond worden met ondergrondse containers! Gelukkig zij die reeds beloond werden met ondergrondse containers, zij blijven genieten van het voordeel van een verworven recht, voor hen verandert niets.
Wat is er 'logisch' aan een flagrante discriminatie?
Ware het niet 'logischer' burgers in zones die slechts om de 14 dagen bediend worden een vergoeding te geven voor de opslag van het huisvuil? Ware het niet 'logischer' burgers die frequenter bediend worden meer te doen betalen voor de betere dienstverlening?

Gast

#54

2014-01-13 08:58

Vinden het niet kunnen dat men het huisvuil voor de bewoners maar om de veertien dagen ophaalt!!!

Gast

#55

2014-01-14 11:22

Voor huisvuilingophaling is er geen geld maar voor de bouw van een skatepark is 300000 euro geen probleem!!!!

Gast

#56 Re:

2014-01-14 15:36

#55: -

En voor de kerk €1,7 miljoen euro, en voor het bezoekerscentrum x aantal miljoenen, 2 culturele centra waar niks te doen is, enz........


Gast

#57

2014-01-14 17:01

Sinds 1 januari 2014 besliste het huidige gemeentebestuur dat delen van Nieuwpoort enkel nog 2 wekelijkse huisophaling zal zijn,wegens besparingen voor de gemeentekas terwijl in Nieuwpoort-bad voor toeristen de wekelijkse huisvuil ophaling wel van kracht blijft,ik vindt dit discriminatie tegenover de Nieuwpoortse belasting betaler,vorige week vrijdag waren er tal van misnoegde actie voerders die huisvuilzakken aan de burgemeester en schepen wilden overhandigen,noch burgemeester,noch schepen waren bereikbaar voor enige commentaar en dit kan volgens mij niet,daarom geef ik steun aan de Nieuwpoortenaren en teken ik deze petitie mee.

Gast

#58

2014-01-15 14:15

Nieuwpoort bad 2 maal per week, stad 1 maal per week en wij als buitenrand moeten het stellen met 1 maal om de 14 dagen. Wij zijn toch inwoners van de stad en betalen belastingen en huisvuiltaks terwijl deze van Npt bad aanzien worden als de elite en wij als de schoothondjes van het stadsbestuur. Hopelijk volgt een klacht bij de Provinciegouverneur die de reglementering verandert of schorst.

Gast

#59 Re:

2014-01-16 07:04

#58: -

Is al gebeurd; klacht werd ingediend door Roger Houvenaeghel (LDD) op 07 januari. Antwoord van de Heer Gouverneur op 13 januari : onderzoek is lopend.

Roger Houvenaeghel (LDD)


Gast

#60 Re: Re:

2014-01-16 08:12

#59: - Re:

Bedankt Roger voor dit prachtig inititiatief.

 

Koen Smeyers


Gast

#61

2014-01-16 09:22

als residerende bewoner moet ik vanaf de maandag tot de week daaropvolgend op opengescheurde vuilzakken en ver verspreid vuil toekijken.als er dan toch maar één keer om de 14 dagen past, dan geen dinsdag maar maandag.(vele WE gebruikers vertrekken zondagavond- wat gaat dat worden in vakanties? Vuile gemeente? Betalen wij niet evenveel als andere inwoners?

Gast

#62 Hoe Nieuwpoort de media bespeelt of is het omgekeerd?

2014-01-16 14:39

Tijdens de protestactie aan het stadhuis was de fotograaf van BPM aanwezig. De dag daarop verscheen in HLN en Nieuwsblad een kort artikel met foto. Een Focus-cameraman dook ook op, nam de actie in beeld alsook de verklaring van een woordvoerder. Focus-TV zond daarover niets uit. Als regel geldt dat Nieuwpoort in de media mag komen met positief nieuws over en voor het Stadsbestuur. Negatieve berichten worden bijzonder efficient verkomen. Wie zou daar de hand in hebben?

Gast

#63

2014-01-18 11:38

Hopelijk is volgende dinsdag de vuilkar groot genoeg om al die vuilnis van 2 weken mee te nemen.

Gast

#64

2014-01-19 09:59

Hoe mooi deze actie is, denk ik dat het niet genoeg is om iets te bereiken... want het grootste deel van het CD&V "kiesvee" in nieuwpoort heeft geen internet of weet niet hoe er met om te gaan. Met een good old petitie op papier en deur aan deur bezoeken zouden er veel meer handtekeningen te vergaren zijn. Alleen toen ik dit voorstelde aan leden van de oppositie kreeg ik als reactie dat dit teveel tijd en geld kost... ik noem dat een gemiste kans !


Gast

#65 Re:

2014-01-19 11:22

#64: -

Houvenaeghel heeft een petitie op papier gedaan voor het astridpark we missen zo iemand als gemeenteraadslid;


Gast

#66

2014-01-22 08:17

Had reeds zelf een mail geschreven naar de hr. Leye (milieudienst) die ze op zijn beurt naar het schepencollege heeft doorgestuurd.
Heb ook al antwoord gekregen van technische dienst en burgemeester; het betreft blijkbaar een proefperiode, eind april is er evaluatie, ben benieuwd..
JO DEBURCHGRAEVE

#67 66

2014-01-22 13:06

als het een proef is ,waarom zijn de kalenders dan voor een jaar gedrukt.


Gast

#68 Re:

2014-01-22 19:10

#66: -

Vriend van Crabbe ???? anders twee maanden wachten op antwoord mail.

 


Gast

#69 15 Juli 2005-Gemeetedecreet

2014-01-23 08:24

Gemeentedecreet algemene bepalingen.
Art3, de gemeenten verzekeren een burgernabije,democratische,transparante en doelmatige uitoefening van de gemeentelijke bevoegdheden.
Ze betrekken de inwoners zo veel mogelijk bij het beleid en zorgen voor openheid van bestuur.
Roger Houvenaeghel LDD
gast

#70 Huisvuik

2014-01-24 16:21

Discrimineren,is het ontnemen van rechten van gelijkgestelden, wordt toegepast op zwakkeren,om fouten te verbergen en is kenmerkend voor politici van de "Ik" democratie.
Overinvesteringen in prestigeprojecten zoals voor de voetbalaccomodatie ( zittribune 325pl,gemiddeld 50 tickets , cultuurtempel Issara+podium met een bezettingsgraad van geen 20%),met die overinvesteringen waren de ondergrondse containers 5 maal betaald.
Wakkere waker

#71 Het Gemeentedecreet= maat voor niets in Nieuwpoort.

2014-01-24 17:10

#69: - 15 Juli 2005-Gemeetedecreet

Onderstaand tekst is geplukt van de website van de Stad Nieuwpoort.

De gemeenteraad, het college van burgemeester en schepenen en de diverse stadsdiensten vormen samen het stadsbestuur.
Samen staan zij in voor een burgernabije, democratische, transparante en doelmatige uitoefening van de gemeentelijke bevoegdheden zoals bepaald door het Gemeentedecreet.
De stad Nieuwpoort betrekt de inwoners zo veel mogelijk bij het beleid en zorgt voor openheid van bestuur, getuige de talrijke adviesraden- en commissies.

Meer dan tijd om de tekst te vervangen door:

Zowel in de gemeenteraad als in het college van burgemeester en schepenen is er één persoon die iets te zeggen heeft.
Alle andere samen hebben niets te zeggen. De oppositie zegt niets, want het dient tot niets.

Met dat is alles gezegd.

 

 

Wakkere waker

#72 Restafval onder de grond steken!

2014-01-25 21:14

#70: gast - Huisvuik

Een groep ondergrondse containers zoals de reeds geplaatste kost per locatie +- 120.000 Euro.
Dan moet men eerst nog een put maken om ze er in te steken.
Bij alle andere bestaande putten komt het er niet op aan.

 

 

gast

#73 Re: Restafval onder de grond steken!

2014-01-27 15:53

#72: Wakkere waker - Restafval onder de grond steken!

Al die putten zullen moeten gefinancierd worden , door te graaien in de zakken van de belastingbetaler. Die overinvesteringen

zijn gaan vliegen.

The righteous judge

#74

2014-01-29 12:10

Ja wat kan ik er nog aan toevoegen. Ze willen overal ondergrondse plaatsen en ja dat kost veel veel geld. Maar daar houd het niet mee op. Voor de moment word er tweemaal per week een ophaling gedaan omdat alle ondergrondse nog niet in gebruik zijn. Om die ophalingen te kunnen uitvoeren is een vrachtwagen nodig en een perscontainer. Voorlopig lukt het nog met één vrachtwagen. Maar eens ze er allemaal zullen staan (de ondergrondse)zal er een extra vrachtwagen moeten worden aangekocht. Zo'n perscontainer kost aan de stad ongeveer 39.000 euro. Daar hebben ze er twee van. Telkens er ophaling is van het karton moet dit worden afgevoerd naar Houthulst (Wekelijks). Het pmd word wekelijks afgevoerd naar Brugge. Kostprijs heen en terug ? Het restafval naar veurne. Er liggen plannen op tafel om nog een extra perscontainer aan te kopen. Ale begin maar te rekenen, aan hoeveel zouden we al zitten ? Ik durf het niet uit te spreken.
Er word bespaard op ons huisvuil maar op de zaken die de burgemeester wil uitvoeren word naar geen geld gekeken. Nu word het keune park helemaal vernieuwd, in feite (verwoest) en dat mag geld kosten. Dat Hij eerst maar eens begint te besparen bij zichzelf, inplaats van de burgers er voor te laten opdraaien, om zijn ideeen van een tweede knokke te kunnen laten uitvoeren.
Wij hebben geen tweede knokke nodig want dat is voor de rijken en de nieuwpoortenaars zijn maar gewone mensen. En ten slotte, al die extra inkomsten van tweede verblijven, daar hebben wij toch niets aan want het word al meteen gebruik om weer verder te bouwen aan het imperium.
Als Hij zijn ambt zal afleggen zal Nieuwpoort er wel voor opdraaien.

Ik begrijp niet hoe sommige mensen zo dom hebben kunnen zijn om nog eens voor Crabe te stemmen.