Het zwembad van Essen moet blijven !!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Het zwembad van Essen moet blijven !!!.


Gast

#26

2014-03-01 13:19

Het zwembad moet blijven en vooral voor de kinderen

Gast

#27

2014-03-01 15:10

Essen heeft een zwembad nodig om alle kinderen gelijke kansen te geven!

Gast

#28

2014-03-02 20:09

Uit sympathie voor de vaste en trouwe gebruikers
alsook voor alle schoolkinderen,kleinkinderen.

Gast

#29

2014-03-03 14:22

Het sluiten van het zwembad is, ronduit schandalig!!!

Waar moeten onze kleine kindjes, volwassenen, ouderen, duikclub naar toe????

Moeten wij gaan uitwijken, kilometers rijden, naar een ander zwembad? waar wrsch ook geen plaatst meer zal zijn, en dan tegen welke prijs met vervoerskosten en tijd inbegrepen!!!

Waarom paar jaar terug zoveel geld weggegooid aan 2 nieuwe tennisbanen op ETC ??
Terwijl me'n wist dat ze na 2 jaar terug weg moesten, dit was al een goed startkapitaal voor nieuw zwembad gelijk meeingepland bij de bouw van het sportpark, dt is nog maar 1 voorbeeld.

Is het dan echt allemaal zo moeilijk, en wordt er niet nagedacht? of overlegt? of is het van het zal mijn tijd wel duren?

Groeten Marc Van Loon.

Gast

#30

2014-03-03 14:28

Alle scholen en al onze kinderen zullen door deze beslissing getroffen worden!!!!!
Het vervoer naar een ander zwembad KOST OOK VEEL GELD!!!!! en is VRESELIJK MILIEU ONVRIENDELIJK.
de inspectie heeft met reden sluiting verplicht mits nodige aanpassingen.
Het kan alleen dicht mits BELOFTE OP PAPIER een
ANDER OF VOLLEDIG GERENOVEERD ZWEMBAD
WEERAL DE VERKEERDE KEUZE; ZOALS LATEN SCHIETEN VAN 1. ERFGOED SITE DE QUARANTAINE STALLEN
2. VERKEERDE AANKOOP VAN STATION LOODS (vervallen krot)

Gast

#31

2014-03-03 16:04

heel simpel sossen hebben voor alles en iedereen geld over behalve voor behoeftes van onze eigen mensen die essen opgebouwd hebben.

Gast

#32

2014-03-03 17:52

Ik vind deze petitie een heel goed initiatief, ik had er zelf ook al aan gedacht eigenlijk.

Gast

#33

2014-03-03 18:08

Het zwembad de venne moet zeker blijven

Gast

#34 Behoud Zwembad Essen

2014-03-03 18:33

In plaats van geld te investeren in een nieuwe turnzaal voor een "beperkte" doelgroep, zou men beter het algemeen belang (kleine kinderen die leren zwemmen, ...) dienen met het openhouden van een zwembad.


Gast

#35 Re: Behoud Zwembad Essen

2014-03-03 19:40

#34: - Behoud Zwembad Essen

"Beperkte doelgroep"? Wekelijks zullen in deze turnhal zo'n 2.000 kinderen, jongeren en volwassenen aan gymnastiek kunnen doen en dat in de meest gunstige omstandigheden en comfort. Ik heb zelf ook deze petitie getekend, omdat ik ervan overtuigd ben dat een zwembad in een gemeente van 18.000 inwoners een must is. Ik heb zelf ook kindjes en ik vind het zeer jammer dat ze niet in de eigen gemeente kunnen leren zwemmen. Jammer dat de bouw van een zwembad niet werd meegenomen in het ontwerp van het Hemelryck-sportcomplex.


Gast

#36

2014-03-03 21:03

promoot de vennen bij de oudere okra esa enz met een babbel en zo maar wel in zwembroek en wat ambiache voor de oudere

Gast

#37

2014-03-03 21:48

Voor zulke initiatieven mag niet naar een prijskaartje worden gekeken.Denk aan alle mensen jong en oud,die baat en nut zullen hebben bij een goed zwemuurtje.
Guido van Heybeek Oud badmeester De Vennen

Gast

#38

2014-03-03 21:52

een gemeente als essen met zoveel inwoners ook in de omliggende dorpskernen mag en kan niet zonder een zwembad!

Gast

#39

2014-03-03 22:01

Het mag dan niet het meest moderne zwembad zijn, maar als wekelijkse zwemmer, wil ik dat mijn kinderen dichtbij kunnen gaan zwemmen.  Kijk naar het zwembad in Kapellen, op een paar jaar tijd uitgegroeid tot een (TE) druk zwembad.  Het overstijgt hun eigen succes.

Günther van Peer


Gast

#40

2014-03-05 11:12

Denken jullie ook eens aan onze kinderen.
Een turnzaal is voor hen geen behoefte, ieder heeft zijn vaste ruimte. dit is niet verstandig en doordacht (zij hebben meer behoefte aan een goed onderhouden zwembad!!!

Gast

#41

2014-03-05 22:51

Zwemmen is een heel technische sport en traint enorm het lichaamsbesef (lichaamsschema)  en veel spieren tegelijk. Om het goed te leren en te kunnen moet er ook intensief geoefend worden. Door de verdere verplaatsingen zal de frequentie en de duur van het aantal zwemuren verminderen in de scholen. Het gevolg is dat er kinderen zullen zijn die op het einde v/h 6de leerjaar niet kunnen. Of alleen die kinderen die de verplaatsingen en privélessen kunnen betalen.  
Zwemmen moet toegankelijk en bereikbaar zijn voor iedereen van baby tot 100 j., G-sporters, revaliderende personen, senioren, zwangeren, duikclub, triatleten, enz.....
Als je in gezinsverband met kinderen of kleinkinderen op vakantie wil gaan, heb je een probleem als ze niet kunnen zwemmen. Aan zee, zwemparadijs, hotel/huisje/camping met zwembad, een groot meer, beoefenen van watersporten, enz.  GOED KUNNEN ZWEMMEN is levensnoodzakelijk.


Gast

#42 Re: Re: Behoud Zwembad Essen

2014-03-06 10:46

#35: - Re: Behoud Zwembad Essen

Ik wil toch eventjes reageren op “35” want heb de indruk dat deze woorden komen … van een bestuurslid van een Essense turnkring.

Ik heb zelf een kind dat wekelijks turnt in een Essense turnkring, maar voor mij is de huidige accommodatie/verschillende locaties geen probleem.  Ik wil uw cijfer van “2000” niet in vraag stellen, maar eerlijkheidshalve moet je er dan wel aan toevoegen dat minstens 99% (99,9%?) hiervan voldoende heeft aan de huidige infrastructuur.  En als je het toch puur cijfermatig wil bekijken … er zijn dan ook 18000 individuele Essenaren die gebruik kunnen maken van het zwembad (en niet van de nieuwe turnzaal).

Ik stel voor dat je de vraag ook eens stelt aan je leden-volwassen.  Ik denk niet dat zij vragende partij zijn voor een nieuwe turnhal, maar dat zij er eerder de voorkeur aan geven dat hun kind en/of (toekomstig) kleinkind kan leren zwemmen
in de eigen gemeente.

Ik heb er geen probleem mee dat er een nieuwe turnhal wordt gebouwd in onze gemeente, MAAR de prioriteit moet alleszins gaan naar het feit dat iedereen moet kunnen (leren) zwemmen in de eigen gemeente!


Gast

#43

2014-03-08 07:47

Een sportpark en atletiekpiste kan wel dit is voor een beperkt aantal mensen nuttig Een zwembad is voor de ganse gemeente een NOODZAAK zowel jong als oud heeft hier baat bij en plezier aan Dat het zwembad aan vernieuwing toe is hadden ze al jaren moeten voorzien en opnemen in hun begroting

Gast

#44

2014-03-08 09:03

ik ging vroeger iedere week zwemmen in de vennen. Dat zijn jeugdherinneringen

Gast

#45

2014-03-08 09:19

Waarom een turnhal ? Wij hebben in Essen al 3 locaties voor te sporten. Kan de sporthal van het college niet mee ingeschakeld worden en gerenoveerd !!!! Waar moeten al die schoolkinderen gaan zwemmen ?

Gast

#46

2014-03-08 15:59

ZWEMBAD ESSEN MOET BLIJVEN !!!!
Als dit niet kan, vind ik dat er geld moet worden vrijgemaakt voor een nieuw. Waarom geen groot complex voor Essen, Kalmthout en Wuustwezel. Een beetje centraal gelegen zoals het nieuwe politiekantoor (daarvoor is er wel geld)

Gast

#47

2014-03-08 17:30

Het zwembad moet blijven of nog beter bouw een nieuw zwembad in samenwerking met buurgemeentes zoals dat van Brasschaat/Schoten.

Gast

#48

2014-03-08 17:43

Ik ga regelmatig zwemmen in De Vennen met Femma en zou het vreselijk vinden dit in de toekomst niet meer te kunnen :-(

Gast

#49

2014-03-10 14:09

Onbegrijpelijk...ieder zichzelf respecterend dorp moet toch een eigen zwembad hebben.
zijn er nu echt geen andere mogelijkheden ?

esje uit essen

#50

2014-03-10 15:07

het is een schande om het zwembad te sluiten
ook wij ouderen willen graag zwemmen , en waarom de prijs verhogen met 50%
als het toch dicht gaat, toch op geld belust ??????????