Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Jos

/ #132 Re:nou niet helemaal waar Mirelle

2013-08-17 01:45

#5: Mirelle -

Nou een vechthond is gefokt om te doden, en dat zit hem in de genen, dat wordt er in gefokt, want daar gaat het zich toch om bij een vechthond, hij moet killen en winnen, dat is precies hetzelfde als een bordercollie die gefokt wordt om schapen te drijven, dus wat je hier verteld is niet helemaal waar, de beginselen van extreme agressie zitten in de genen bij zo'n vechthond.

Ieder hond kan agressief gedrag tonen, maar bij een normale gezins hond is het niet gelijk extreem en voor een mens beheersbaar, dus niet dodelijk, als een vechthond die extreme agressie vertoond dan kan de eigenaar er zelf niet veel meer aan doen, hij loopt zelfs een grote kans dat hij zelf gebeten wordt als hij zou ingrijpen.

Trouwens word ik liever door een teckel gebeten dan door een Mastiff of een pitbull, als je ooit bent aangevallen of laten we het minder erg zeggen, je normale gezins hond wordt aangevallen door zo'n dier, en in stukken gescheurt voor je ogen, zonder dat je er iets tegen kan doen, zelfs de eigenaar van zo'n hond kan vaak niks meer doen, dan weet je wel anders, het is een trauma dat je nooit meer in je leven zal vergeten, en het komt steeds vaker voor hoor.

Trouwens ik lees nooit dat een teckel een mens heeft dood gebeten, wel vaker dat een pitbull of een Mastiff dat doet of natuurlijk 1 van de andere vechthonden rassen die er zijn, dus deze lijst zegt gewoon niks, ze moesten eens een lijst maken van dood gebeten honden en mensen, dan denk ik dat vele vechthonden heel hoog eindigen, denk je niet, in ieder geval hoger dan een teckel.

Maar laten we het maar allemaal ontkennen en gewoon verder leven, tot dat er weer eens een mens wordt dood gebeten, en dan praten we er weer een weekje over, waarna we dat voorval ook weer vergeten.

Trouwens wat zou er eigenlijk gebeuren als een eigenaar van een hond die aangevallen word of gewoon iemand die aangevallen wordt zich verdedigd, en bijvoorbeeld zo'n vechthond verwond of dood, is het dan een dierenbeul........ ik laat in ieder geval mijn hond niet dood bijten, ik sta er ook niet meer hopeloos bij hoe mijn hond word gebeten, na twee keer te zijn aangevallen vind ik het wel genoeg, geen derde keer meer voor mij, de gevolgen zijn voor de vechthond eigenaar.