Haal de hoogtebeperking-installatie in de Burvenichstraat volledig weg.

De oorspronkelijke doelstelling van het Gentse Stadsbestuur was om "vrachtverkeer" (in de Belgische wetgeving gedefinieerd als +3,5T) weg te houden uit de Burvenichstraat. Vanwaar deze vraag of beslissing kwam is nog steeds een raadsel.

Over deze ingreep werd niet het minste overleg -of de minste communicatie- gevoerd met de buurt, noch met de direct betrokken bewoners.

Er werden ondertussen parkeerplaatsen geschrapt, er werd een lelijk gedrocht (letterlijk en figuurlijk) misplaatst en deze "installatie" zorgt voor meer overlast aan beide zijden van de straat dan ooit de bedoeling kan geweest zijn. Ook de bevoorrading of de dienstverlening van/door/naar zowel de zelfstandigen als de bewoners in de straat zijn hiervan de dupe.

De huidige hoogtebeperking straft zo bijvoorbeeld alle chauffeurs met een voertuig hoger dan 2,5 meter. Deze kunnen heus niet als "vrachtverkeer" benoemd worden; van personenwagens en monovolumes met een fietsrek of dakkoffer tot zowat het merendeel van alle zelfstandigen, koeriers, het schoolkinderenvervoer, enz.

De échte vrachtwagens die bv. vanuit de andere kant van de straat komen, moeten weer terug (proberen) keren en zorgen door deze constructie voor 2x (over)last. En vele voertuigen zoeken een uitweg en rijden toch langs -tot zelf schrapend onder- de voorziene "sluis".

Door het verwijderen van de hoogtebeperking-installatie en het plaatsen van slimme ANPR-camera's (met bijhorende bebording en effectieve beboeting) aan beide zijden van de Burvenichstraat (kant Brusselsesteenweg én Jan Samijnstraat) kan het probleem van doorrijdend "echt" vrachtverkeer (die niet in de straat of buurt moet zijn) elegant worden opgelost en worden de échte overtreders beboet. Niet zoals nu... Een voor quasi alle weggebruikers een echt verkeersonveilige situatie.

Maak de Burvenichtsraat weer leefbaar en herstel de oude situatie!

Burvenichstraat bewoners en aangelanden    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Burvenichstraat bewoners en aangelanden alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Wij zullen uw postcode niet openbaar online weergeven.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...