Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

re; opvoeding

/ #195 aanlijn muilkorfplicht gevaarlijke hondenrassen

2013-10-28 04:55

ik woon in een wijk waar ze veel kleine honden hebben lekker los asociaal komen sommige grommend op mijn aangelijnde cane corso af heb hier de eigenaar ook op aangesproken. waarom de dogachtige gevaarlijk? consequent opvoeden cursus volgen en daar leerde ik het volgende leer je hond kennen mijn jack russel heeft nog nooit een kind gebeten wel weet ik honden van haar grootte hapt ze naar dan hou ik haar toch aan de lijn als ze eerst de eigenaren met kleinere rassen maar eens op laten voeden bij de dierenarts zeiden ze er komen steeds meer dominante chihuawa honden bij ons omdat ze lekker opgetild worden en ach wat is het grappig als zo een klein hondje gromt tegen een grote hond. mijn jack russel is baas van de cane corso zei was eerst bij ons in huis geen enkele hond laat je alleen met kinderen mijn kind is gebeten door een shitzu omdat hij met zijn gezicht wilde knuffelen moet kunnen maar als de hond niet met kinderen groot gebracht is best eng voor zo'n hond is die ook gevaarlijk dan? nee ik had beter op moeten letten toch als iedereen verantwoord omgaat en de honden aan gelijnt houd geen probleem denk ik mijn trainer zei moet jij elke mens die je op straat uit staat tegen komt met een hond is dat het zelfde houd zijn lichaamstaal in de gaten en op veilige afstand kennis maken dat valt niet mee als er kleine rassen los in de wijk op je afgstormt komen en ik heb mijn cane corso geleerd te gaan liggen als ze gaat fixeren tot ze rustig is niet rustig geen kennismaking oefening baart kunst