Wij willen bus 480 en 430 aan de schoolhalte meteen na de les!

Eenzame Passagier

/ #4 Brief Aan DE LIJN

2013-12-10 13:35

Ik wil graag u beantwoord voor verschillend fouten die jouw bedrijf heeft gedaan en doen tegen jullie klanten. Wanner een passagier doet een fout en is gecontroleerd door medewerkers van jouw bedrijf, de passagier wordt gestraft met boetes...en het omgekeerde gebeurt niets. En daarom vind ik perverse de machtsmisbruik van De Lijn zonder te tonen de minimaal respect aan hun klanten.

Heb ik ontdekte dat de informatie dat hangen bij verschillend haltes (uur dienstregeling) klopt totaal niet met de papieren die de chauffeurs moet volgen.

Bij voorbeeld: Op Nieuwe Kaai halt in Turnhout er is de informatie dat de bus 480 richting Reusel, stopt rond 20u50 wat niet waar is omdat een chauffeur zei dat hij moest vroeger daar passeren.

Er zijn halten van deze lijn 480 waar er zijn geen informatie over de dienstregeling, zo als in Arendonk bij de halt Wezenstraat.

De Lijn hier in deze regio, laat de indruk dat de verantwoordelijk voor de route planning is iemand zonder de voldoende logistiek kennis om deze job te oefening. En deze planning is georganiseerd met inzicht voor voordelen alleen voor de bedrijf zelf en niet voor de klanten, bvb:

Voor het bouwwerking van het rotonde Station Turnhout, de lijn 480 rijdt langs de Merodelei en stopt bij de Stelplaats halte. Die halt ligt 450 meters van de Horito CVO waar studenten van de avondschool vroeger de bus namen. Nu deze bus stopt niet meer daar maar wel 1,1 kms van deze school. Dus te verre!

Alle andere routen die richting Antwerpen gaan stoppen voor de Horito gebouw, waarom de lijnen die richting Reusel, Mol, Retie rijden mogen niet langs de Merodelei rijden ?

Deze bussen kunnen gemakkelijk vanaf Sint Josef ziekenhuis (vertrek punt) een stuk langs de ring rijden en daarna via Merodelei.

De Lijn: onvriendelijk met onderwijs in Turnhout

Is gewoon absurd deze onvriendelijk dienstregeling uur omdat iedereen weten dat alle soort activiteit meestal eindigt rond het uur of 30 minuten na het uur, en de grootste deel van klanten van De Lijn in Turnhout zijn studenten die naar school met bus gaan en terug.

Dus ik wil weet op welke informatie de logistiek medewerker verantwoordelijk voor de route en dienstregel is gebaseerd om deze planning te maken ?

Waarom de passagieren worden nooit gevraagd of onderzocht over hoe laat is het best uur voor de bus?

In Turnhout zijn ongeveer 5 grote school die veel opleidingen 'avonds ook geven. En als jullie een onderzoek doen bij de avondschool, om te zien hoe laat eindigen de lessen, gaan jullie besef dat nergens klopt de dienstregeling van De Lijn Turnhout.

2 Bvb: CVO Horito lessen start om 18u20 eindig om 21uur (dus bus 480 en 430 zijn al weg )

Taxandia CVO Turnhout lessen start om 18u30 tot 21u15 (dus bus 480 en 430 zijn al weg)

Oplossing voor de passagier: WACHT MEER DAAN 50 MIN IN DE KOU voor de volgende bus!

Dus de uurregeling en de routes moeten veranderen omdat de bushalten zijn te verre van de schoolgebouw en het uur van de bus ligt 20 minuten te vroeg.

Zonder te beginnen te klagen over de comfort, omdat de chauffeurs nooit weten hoe warm of hoe koud er is achter in de bus.

Wij zij mensen en geen dieren ! AUB.