Wij willen bus 480 en 430 aan de schoolhalte meteen na de les!

No CO2

#1

2013-12-08 20:38

Wij zijn klanten en wij kan kiezen wanneer de bus moet komen.

Gast

#2

2013-12-09 08:27

Hopelijk komt hier snel verandering in, ik heb mijn bus (430 richting mol) al vaak gemist omdat deze te vroeg is na de avond opleiding en ik er nog 10minuten op moet wandelen. Ik begrijp niet goed waarom deze bus niet langs de school rijdt aangezien dat ongeveer even ver rijden is langs het ziekenhuis. Ik ben al zeer lang klant bij De Lijn en heb gemerkt dat daar ook geen rekening mee wordt gehouden. Mijn buzzypas was laatst verlopen zonder dat ik het doorhad en met toevallig een controle op de bus heeft me dat ineens 78euro gekost. Terwijl ik binnen de week na dat voorval al weer voor een jaar een buzzypas had gekocht. Dit is een schandaal van de Lijn en pure geldklopperij. Ik heb erge dingen gezien van zwartrijders maar ik ben altijd eerlijk en rechtuit geweest zonder enig tegenstribbelen, maar toch wordt ik net hetzelfde behandelt als zwartrijders die de controleurs uitschelden en het papiertje door de bus gooien. Schaam u.
No CO2

#3 De volgende klacht onder is aan De Lijn en aan Minister van Mobiliteit Hilde Crevits

2013-12-10 13:29

#2: -

Volgens de Routeplanner van De Lijn


Om te beginnen ik wil graag nog een bijtje vertellen over de route 480. Vanaf Reusel Bus Station vertrek dagelijks bus richting AZ Sint Josef Turnhout rond het uur: bvb 14u59 met aankomst rond 15u38, daarna de zelf bus terug keren naar Reusel met vertrek rond 15u47 vanaf AZ Sint Josef Turnnhout met aankomst rond 16u30 in Reusel Station...

In principe alles OK! Maar de bus bestuurders moeten 30 minuten in Reusel wacht tot de volgende rit omdat zij vertrek altijd rond het uur, dus tot 16u59.

Ik denk dat de bus bestuurders recht hebben voor pauzes, maar elke 2 uur werk een pauze van 30 minuten nemen er is niet te veel?

Ok ik wet dat deze is niet mijn probleem, maar heb ik zo nagedacht: Waarom niet dan verdelen de pauze zodat de chauffeur kan 15 minuten bij de AZ Sint Josef Turnhout nemen en zo kunnen later vertrekken, en zo kan ik als cursist net na het les de bus nemen rond 21u05 bvb?

 

Avond dienstregeling


Ik wet dat voor veel mensen die dagelijks de bus gebruiken, misschien, zal niet interessant verandering op uren dienst. Daarom denk ik nodig is een grondige onderzoek en het doel van onze Petitie is dat de avond route aangepast worden voor onze behoeften.

Bv. De lijn 430 Meerseldreef - Turnhout -Mol vertrekt ook vanaf AZ Turnhout stopt rond 12 minuten naar het uur bij de halte  Turnhout Atheneum (tabel onder) maar de avond lessen van Taxandria CVO  eindige om 21u15.

Dus of de cursisten wacht rond 1 uur voor de volgende bus of vroeg vertrekken  van het school gebouw !

VertrekAankomst Totale reistijdAantal overstappenTotale wandelafstandLijnenRoute details
1 21:12 21:46 00:34 0 41m De Lijn 430 Meerseldreef - Turnhout - Mol
2 22:12 22:46 00:34 0 41m De Lijn 430 Meerseldreef - Turnhout - Mol


Ik ben cursist van Multimedia Operator opleiding van TKO Horito en ik wil graag dat de bus 480 stopt aan de halte voor onze school rond 21u10 en niet 1,1 kms verre.

En dit is perfect mogelijk omdat 'savons  niemand nemen de bus  om te winkelen  bij de winkelcentrum voor het Turnhoutse Kaai (zie plannen in bijlage).
En ik wil graag informeren dat lukt niet 2 bus nemen, zo als eerst een tot Turnhout Markt en daarna de 480!
Lukt wel, maar wie moet in de kou 1 uur wacht is de passagier !

 

Eenzame Passagier

#4 Brief Aan DE LIJN

2013-12-10 13:35

Ik wil graag u beantwoord voor verschillend fouten die jouw bedrijf heeft gedaan en doen tegen jullie klanten. Wanner een passagier doet een fout en is gecontroleerd door medewerkers van jouw bedrijf, de passagier wordt gestraft met boetes...en het omgekeerde gebeurt niets. En daarom vind ik perverse de machtsmisbruik van De Lijn zonder te tonen de minimaal respect aan hun klanten.

Heb ik ontdekte dat de informatie dat hangen bij verschillend haltes (uur dienstregeling) klopt totaal niet met de papieren die de chauffeurs moet volgen.

Bij voorbeeld: Op Nieuwe Kaai halt in Turnhout er is de informatie dat de bus 480 richting Reusel, stopt rond 20u50 wat niet waar is omdat een chauffeur zei dat hij moest vroeger daar passeren.

Er zijn halten van deze lijn 480 waar er zijn geen informatie over de dienstregeling, zo als in Arendonk bij de halt Wezenstraat.

De Lijn hier in deze regio, laat de indruk dat de verantwoordelijk voor de route planning is iemand zonder de voldoende logistiek kennis om deze job te oefening. En deze planning is georganiseerd met inzicht voor voordelen alleen voor de bedrijf zelf en niet voor de klanten, bvb:

Voor het bouwwerking van het rotonde Station Turnhout, de lijn 480 rijdt langs de Merodelei en stopt bij de Stelplaats halte. Die halt ligt 450 meters van de Horito CVO waar studenten van de avondschool vroeger de bus namen. Nu deze bus stopt niet meer daar maar wel 1,1 kms van deze school. Dus te verre!

Alle andere routen die richting Antwerpen gaan stoppen voor de Horito gebouw, waarom de lijnen die richting Reusel, Mol, Retie rijden mogen niet langs de Merodelei rijden ?

Deze bussen kunnen gemakkelijk vanaf Sint Josef ziekenhuis (vertrek punt) een stuk langs de ring rijden en daarna via Merodelei.

De Lijn: onvriendelijk met onderwijs in Turnhout

Is gewoon absurd deze onvriendelijk dienstregeling uur omdat iedereen weten dat alle soort activiteit meestal eindigt rond het uur of 30 minuten na het uur, en de grootste deel van klanten van De Lijn in Turnhout zijn studenten die naar school met bus gaan en terug.

Dus ik wil weet op welke informatie de logistiek medewerker verantwoordelijk voor de route en dienstregel is gebaseerd om deze planning te maken ?

Waarom de passagieren worden nooit gevraagd of onderzocht over hoe laat is het best uur voor de bus?

In Turnhout zijn ongeveer 5 grote school die veel opleidingen 'avonds ook geven. En als jullie een onderzoek doen bij de avondschool, om te zien hoe laat eindigen de lessen, gaan jullie besef dat nergens klopt de dienstregeling van De Lijn Turnhout.

2 Bvb: CVO Horito lessen start om 18u20 eindig om 21uur (dus bus 480 en 430 zijn al weg )

Taxandia CVO Turnhout lessen start om 18u30 tot 21u15 (dus bus 480 en 430 zijn al weg)

Oplossing voor de passagier: WACHT MEER DAAN 50 MIN IN DE KOU voor de volgende bus!

Dus de uurregeling en de routes moeten veranderen omdat de bushalten zijn te verre van de schoolgebouw en het uur van de bus ligt 20 minuten te vroeg.

Zonder te beginnen te klagen over de comfort, omdat de chauffeurs nooit weten hoe warm of hoe koud er is achter in de bus.

Wij zij mensen en geen dieren ! AUB.

Gast

#5 gegarandeerde overstap?

2013-12-11 09:50

Ik begrijp de Lijn als Bus 430/480 via de hoofdweg rijdt en niet meer door de "smalle straatjes" van Turnhout. Maar dan moet men er wel voor zorgen dat als je stadslijnen neemt dat je gegarandeerde aansluitingen hebt op centrale plaatsen ( bijv Station of Markt). En als bus/trein vertraging heeft, de dienstregeling zich aanpast

Gast

#6

2013-12-13 09:40

ik wordt gek om elke keer zo ver te lopen van station tot horito er moet echt iets aan gedaan worden

Gast

#7

2013-12-17 18:56

Ik zou willen dat de bus aan de halte voor de schoolinstelling horito cvo zou stoppen zodat ik niet elke keer 10 minuten moet stappen heen/terug hierdoor verlies ik telkens 20 minuten en af en toe mis ik de bus omdat deze soms 5minuten te vroeg weg gaat.

Gast

#8

2013-12-27 17:36

Dit moet veranderen.
prof in ov kunde

#9 Avondonderwijs

2014-12-11 15:25

ik zelf heb in Arendonk Sintclaracollege avondonderwijs gevolgd, van 18'30 tot 21'40 en daar zijn zo'n 500 cursisten aanwezig per week maar de 480 rijd niet om via de school. Vervolgens staat ze in Reusel te wachten tot 22'00 dat half uur dus, plus dat er geen aansluiting is op de trein naar Antwerpen. Zelf heb ik mee gemaakt dat er volk van Breda aanwezig was en die dienen via Reusel en Eindhoven om te rijden met de bus, terwijl Poppel Tilburg de laatste om 21'05 vertrekt. 'smorgens zijn er wel extra bussen van en naar Arendonk, maar laten niet toe dat men na 8'15 of enkele tijd later er nog aansluitingen zijn op de treinen Mol Hasselt, Turnhout Brussel, en bus Ravels Eel Tilburg.

Voort heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en bij ontslag van de medepatienten vertelde de verpleegster dat men niet verzekert was bij een ongeval onderweg naar huis, maar twee uur is het stik druk op de ring en om vier uur zijn de scholen uit.

Tot slot begrijp ik niet waarom men van Mol doorrijd naar Hoogstraten, maar Reusel niet doorrijd naar Brecht, terwijl die van Geel het resterende stuk naar St - Jozef zou kunnen overnemen en aldaar 5 lijnen heeft.