Wij steunen het Dierenasiel Gent


Gast

/ #13

2015-12-30 10:56

In februari 2015 begon ik als vrijwilliger te werken bij het Gentse dierenasiel. Het begon bij één dag in de week, maar al gauw werd dat meer, en intenser, en met meer plezier. En ik ben niet alleen: er werken nog tientallen andere vrijwilligers, die zich dag en (soms letterlijk) nacht inzetten voor de Koninklijke Maatschappij voor Dierenbescherming VZW.

De afgelopen weken is er een lastercampagne van start gegaan, met dank aan de Gentse Poezenboot. Dat de gruwelsituaties die in hun filmpje als dagelijkse gang van zaken afgeschilderd worden niet stroken met de waarheid is vanzelfsprekend. Iedereen die er zin in heeft is welkom in het dierenasiel en kan een rondleiding krijgen: wij hebben niets te verbergen. De beelden zijn gemanipuleerd, in scène gezet, en uit hun context getrokken. Ik raad iedereen dan ook aan om kritisch om te springen met het beeldmateriaal.

Ik ben een belachelijke grote dierenvriend, en heb al bij verschillende mensen uit mijn omgeving de oren van de kop gezaagd over het asiel, en hoe graag ik daar werk. Moest ik daar dierenmishandeling hebben waargenomen, was ik vertrokken en nooit meer teruggekeerd.