Het begijnhof is van iedereen!


Gast

/ #94

2016-10-25 13:00

Beste vrienden

Ik teken natuurlijk met plezier deze petitie.
Weet wel dat ik al weken bezig ben met berichten te schrijven aan de stad Hasselt, dienst cultuur-schepen mv Mondelaers en aan de dienst cultuur van de provincie Limburg en aan dhr Bourgeois min president van Vlaanderen, en aan diverse kranten en instanties hierover... eindelijk is men de laatste twee weken wakker in Limburg, het heeft wel lang geduurd...
Niemand van al deze instanties hebben tot nog toe mij geantwoord, iedereen hult zich in stilte... wat een cultuurbarbaren zou ik zeggen… Ook van Ciap als locale kunstclub geen teken van leven.. noch van andere kunstkringen, pas zoveel later ontwaken...
Weet u dat men bij Z33 nooit werd ingelicht over de plannen van de begijnhofsite... zelfs daar werd men van de bedoelingen verstoken…Men werd er volledig buiten gehouden... hoe kan zo iets nog gebeuren.

Het zou een regelrechte schande zijn als de overheid de gebouwen verkoopt. De stad hasselt of de Vlaamse Overheid dient hiervan in bezit te komen...
Begin met een INTERNATIONALE WEDSTRIJD uit te schrijven om zelf een MASTER VOORSTEL te doen voor een overkoepelende site BEGIJNHOF -
Z33- DE BIBLIOTHEEK- Het JENEVER MUSEUM - Het MODE MUSEUM , één MASTER SITE, verbind alles en maakt er één grote Kunstsite van , maakt ook de aanpalende straatjes betrokken, maakt er iets uniek van zodat men van ver zal komen kijken naar wat hier in Hasselt bestaat, dat is nog iets anders dan enkele begijnhofhuisjes inrichten als boetieks en koffiehuisjes…voor een privé investeerder.
Laat ook INTERNATIONALE ONTWERPERS deelnemen aan deze wedstrijd, trekt het open en blijf niet zitten in onze achtertuin...
Ik wens u veel succes.
Van harte Hugo Nicolas DONNE
Kuringersteeneg II4
Hasselt