Red het laatste stuk natuurlijke Leieoever in Gent binnenstad!

Beersteeg

/ #8 Beersteeg vervolg

2012-10-16 23:45

In reactie op Marie Vijverman. Kom eens kijken aan de andere kant van dat groen, in de Willem de Beersteeg. Hoog tijd voor heraanleg. Dus nee, in principe ben ik niet tegen. Maar volgens mij moet dat groen niet verdwijnen. Men moet eens nadenken over de problemen van een park op het einde van een doodlopende straat. Hoe kan zoiets functioneren... neem het groen weg en leg aanlegsteigers... en dan? Voor wie? Wie gaat dat gebruiken? Ik heb er heel erg veel twijfels bij. Momenteel is het een openbaar hondentoilet dus kinderen kunnen er niet spelen. Het zit er vaak vol kleine dealertjes, er worden openlijk foute sigaretten gerookt, mijn buurman vond al resten van zwaarder spul... onlangs werd er zelfs brand gesticht! In de zomer wordt het wél eens op een positieve manier gebruikt, eerlijk is eerlijk, door een aantal vriendenclubs die wekelijks, sommige weken bijna dagelijks komen petanquen. Die zijn hun plek kwijt. Zonnebaders: zelden. Studenten? Soms. Spelende kinderen: nooit. Zelfs mijn kinderen gaan er niet spelen: doordat er geen hondentoilet is maar iedereen er wel zijn hond uitlaat, is het er vies. Voilà. In een notendop dat wat men nooit eens komen vragen is. De bevoegde diensten kunnen het hier nu eens lezen. Dus de oplossing is: groen weg doen, sociale functie helemaal vernietigen, in de plek een kunstwerk steken (ah ja, want het is i.s.m. Vlaamse Bouwmeester). Veel geld, voor weinig verbetering. Ik geef het u op een plaatje.