Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet

Ellen

/ #313

2012-12-10 13:59

Ik ben één van vele gemotiveerde leerkracht die van de ene interim-opdracht naar de andere loopt. Ik doe dit steeds met veel plezier want ben blij met elke kans die ik krijg om te werken. Of het nu voor AMV is of voor instrument. Een vaste benoeming zal niet voor de eerste jaren zijn, misschien wel nooit! Er zijn nu al zo veel leerkrachten die op deze manier werken. Als de uren AMV/AMC halveren --> helft minder jobs. Als het inschrijvingsgeld verdubbeld --> minder leerlingen --> nog minder jobs.


Het is ook niet omdat het inschrijvingsgeld verdubbeld dat enkel de getalenteerden hier nog op af gaan komen! in tegendeel. Enkel mensen die het kunnen betalen komen nog! en deze mensen gaan ook meer eisen stellen (wat hun recht eigenlijk is als ze zoveel geld moeten betalen) Wat gaan we doen als die eisen op deze manier beginnen te gaan: Ik wil dat mijn dochter geslaagd is voor AMV (ook al komt ze misschien maar helft van de lessen), als ze niet geslaagd is schrijf ik haar volgend jaar niet meer in, nog een leerling minder... Ik zie het al voor mij.

Ik vraag mij eigenlijk af waar bijvoorbeeld de sportcentra hun centen halen. Wordt dit enkel met inschrijvingsgeld betaald? Worden zij niet gesubsidieerd door de overheid? Ik weet het niet he, ik ben totaal niet actief in deze sector. Maar ik vraag mij toch af waarom het weeral het DKO is dat geviseerd wordt en geen andere vormen van ontspanning. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze andere vormen van ontspanning minder waard zijn he!