Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Eva

#37 Re:

2013-07-11 20:38

#21: M. Vermeer -

Lekker kortzichtig dit hoor, wordt de discriminatie nu maar onder de honden rassen door gevoerd?

Het ligt aan de opvoeding van een hond, en niet aan het ras!

Ik heb bijna 13 jaar een Rottweiler teefje gehad, en dit was een schat van een hond!

Ze kon heel goed met andere honden (welk ras dan ook) en katten overweg. Was heel lief voor kinderen, van welke leeftijd dan ook.

Bij mij om de hoek heeft jaren een poedel gewoond, en dat was een kreng van een beest. Heeft regelmatig katten aangevallen, en ook een keer een kind gegrepen, gelukkig viel de beet mee, omdat het kind een dikke jas aan had.

Dat er nu gezegd word dat alleen de zogenaamde "vechthonden" gevaarlijk zijn is onzin. Elk dier kan onvoorspelbaar reageren, daarom is toezicht ook het belangrijkste. Pak de mensen aan die deze hondenrassen een slechte opvoeding en naam geven, maar ga niet het ras aanvallen.

Denk je dat de beet van een golden retriever of een andere middelgrote of kleine hond geen littekens achter laten?

Ken genoeg jack russel terriers die ook wel gekorfd over straat mogen, omdat ze niet te vertrouwen zijn.

 

 

Reacties


Gast

#38 Re: Re:

2013-07-14 07:02:47

#37: Eva - Re:

Ik ben het wel met uw reaktie eens en heb mijn betreffende reaktie weggehaald. Er zijn inderdaad honden waar men het label "vechthond" aan plakt, of "gevaarlijk".  De rottweiler en de ridgeback, bijvoorbeeld. Dit zijn in mijn ogen ook de "vechthonden" niet. Zij kunnen uiteraard meer schade aanrichten dan een jack russel, maar dat is logisch. De golden retriever inderdaad ook. Een zwarte herder, dobermann en bouvier ook. Die laatste 3 honden heb ik allemaal in mijn directe omgeving. Het ligt inderdaad voor n groot gedeelte aan de opvoeding hoe sociaal je hond is. Maar ondanks dat deze honden groot en sterk zijn en natuurlijk ook flinke schade aan kunnen richten, zou ik nooit zoveel vrees hebben als mijn hond daar ns mee overhoop ligt dan wanneer mijn hond het eens aan de stok zou krijgen met een stafford. Van die honden weet je gewoon dat ze nauwelijks te stoppen zijn. Het wordt toekomstige eigenaren van staffords ook verteld, dat het niet verstandig is om deze honden sociaal te laten zijn met andere hondenrassen. Tot n bepaalde leeftijd zou dat nog wel kunnen, maar een conflict met een andere hond moet men ten alle tijde zien te voorkomen.

Geeske

#136 Re: Re:

2013-08-17 11:37:08

#37: Eva - Re:

Inderdaad lijkt het me zeer terecht dat als een hond,welk ras dan ook,zich misdraagt,de hond gemuilkorfd moet worden.

 

Helaas is mijn ervaring nu al dat rotweilers vaak niet opgevoed worden.

Krachtige beesten,zowel qua figuur als karakter en als de baas geen overwicht heeft houdt het gauw op.

dierenvriend

#325 Re: Re:

2015-01-16 11:22:17

#37: Eva - Re:  

 pitbuls hebben een slot op de kaak!En schud zijn prooi dood maakt hun niet uit wat de prooi is,hondje of katje van de buren,of een huisgenoodje van hun .

Niemand leest hier goed wat er staat het zijn net haaiën ,moeten de prooi doorbijten,die  hebben de zelfde kaak!snapt niemand dat?ik heb zulke honden gehad en de ellende ook,.ook plezier hoor.maär deze honden mogen niet los lopen!!

 

wet is wet!


Gast

#398 Re: Re:

2016-01-25 19:33:58

#37: Eva - Re:  

 je hebt een beetje gelijk, maar die beet van een pitbull is 3000 keer meer, dus dodelijk.

we mogen ook niet met wapens rond lopen. Waarom anderen dan wel met een dodelijke bek?

mvg robvert