Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#64 Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:21

#59: - Re: Re: Tegenwind !!!

De baasjes waarop beoordelen en keuren? Op hun manier van kleden, spreken, de buurt waarin ze wonen? Op hun manier van denken? Op hun gedrag? Dat mag natuurlijk niet, maar daar maak je een hoop uit op. Mijn ervaring met eigenaren van dit soort honden , is dat ze aan met name 2 regels maling hebben; uitwerpselen van hun hond opruimen en verplicht aanlijnen op straat. Waar het merendeel zich gelukkig wel aan houdt, is het advies vd fokker of kenner of informatie op internet, om losloopgebieden te mijden en ten alle tijde een conflict met een andere hond te voorkomen. En waarom? Omdat als het mis gaat, het ook echt goed mis gaat. Feit is gewoon dat dit soort honden in bepaalde buurten aanzienlijk vaker voorkomt dan in andere buurten. En ik durf hier eerlijk te zeggen dat dat niet de buurten zijn waar ik graag zou willen wonen. En waarom niet? Niet omdat ik op andere mensen neerkijk of zo graag wil discrimineren, maar omdat men daar opvallend veel asociaal gedrag vertoont. En haal het niet in je hoofd om daar iets van te zeggen, want dan krijg je de wind van voren. Waar ik nu woon, heb ik ruim 13 jaar met plezier gewoond. Maar nu gaat de buurt echt achteruit. Ik ga nu verhuizen naar een twee keer zo kleine ruimte voor twee keer zoveel geld, maar in die buurt ruimen mensen gewoon netjes de uitwerpselen van hun hond op, laten de hond niet los lopen op straat en zie je ook zeker geen staffords, bullmastifs, etc. Wel Ridgebacks, hoor. En Labradors. En herders. En Dobermanns. En Deense Doggen. En Husky's. Allemaal pittige en sterke rassen. Maar geen rassen die geen overgavesignalen van andere honden herkennen en doorbijten en nauwelijks te stoppen zijn. Geen rassen waarvan geadviseerd wordt ze niet in contact te laten komen met andere rassen (zeker vanaf een bepaalde leeftijd niet). Geen rassen waarvoor "breaksticks" worden aanbevolen om daarmee de bek van zo'n hond te openen wanneer deze niet meer loslaat.

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-28 18:32:58



Gast

#67 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:55:36

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!!

Ben het volkomen met het vorige bericht eens.

"Omdat als het mis gaat, het ook echt goed mis gaat" Dan weet je, dat je in feite een dier in huis haalt, dat procentueel gevaarlijker is dan een andere hondenrassen.

Wat betreft de buurten in ons land, daarover kan ik moeilijk een oordeel vormen. Ik woon in een gedeelte waar vrij veel senioren woonachtig zijn en gedacht werd om de appartementen (voor de crisis) vanaf minimaal drie ton te verkopen, dus van een achterstandswijk kan ik dus niet spreken.

Het gaat ook niet direkt om de hondendrollen, waar stadstoezicht wel goed aan verdient, maar om het respect en de veiligheid van de omgeving. Het relaxed uitlaten of het maken van een wandeling met de hond is er gewoon niet meer bij, enkel omdat een handjevol personen de omgeving hebben toegeeigend en met hun gedrag de echte dierenliefhebber, min of meer, verjaagd.

Wanneer in een APV staat, dat honden moeten worden aangelijnd, dat poep moet worden opgeruimd, dat borden worden geplaatst waar het nodige op staat te lezen en in hoofdzaak de machofiguren dit aan hun laars lappen en de gemeente moedeloos wordt van het aantal overtredingen, dan kan de verkeerde baas en z'n dier rustig hun gang gaan. En dit alles ten koste van de echte dierenliefhebber.

Eisen stellen aan hondenbezitters? Waarom niet? Ik heb, voor mijn hond, bij de fokker een kontrakt moeten ondertekenen en zou er ook absoluut geen bezwaar tegen hebben wanneer deze onverwachts en eventueel regelmatig bij mij kwam controleren. Dit alles is beter dan de controle verliezen en ten einde raad je hond maar aan een boom vastbinden, zoals recentelijk nog is gebeurd, om maar van het lastige en gevaarlijke dier af te zijn.


Gast

#68 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 20:06:53

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!! 

 

Mhr m vermeer , bij mij gaat het om u enkel negatieve kijk. Ik wou dat u een vlieg was in mijn huis , omgeving en desnoods mijn leven. Wij wonen ook niet in een bepaal mooie rijke buurt, kuisen wel de drollen op en mijn hond is gelijnd op straat en ik bezoek al enkele jaren met mijn ROTTWEILLER een loopzone zonder enig accident. Dus vergeef me mijn verzet maar kan er absoluut niet tegen dat alle honden hetzelfde bekeken worden. En zulke controles bestaan dus degelijk wel , ik heb zelfs een contract getekent dat mijn hond niet doorverkocht mag worden.
Annabelle

#337 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2015-03-02 16:43:00

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!! 

 Wat een generalisering weer... Wij zijn eigenaars van een Amerikaanse stafford. Onze hond loopt altijd aangelijnd en we ruimen alle drollen op. Wat mij opvalt is het volgende: mensen met kleine hondjes voeden juist vaak totaal niet hun hond op. Een kleine hond schuif je toch makkelijk in de hoek als hij wat doet wat jij niet wilt. Mensen met grote hondenrassen en met name de powerbreed rassen, besteden vaak veel meer aandacht aan gehoorzaamheid van de hond. Juist om een dergelijke hond onder controle te houden. Vervolgens kom ik met mijn aangelijnde staff een loslopende teckel, poedel, spaniël, Boemer of wat dan ook tegen en heb ik het gedaan... Bij voorbaat al commentaar terwijl ik mijn hond onder controle houd... 

 

Wat ik vind van deze mensen... Onbekwaam voor een hond. Maar goed dat dit type mens geen powerbreed heeft. Dan zou het inderdaad wel misgaan.