Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

een inwoner

#181

2013-08-23 20:50

als iedereen een beetje rekening met elkaar zou houden dan was het allemaal veel fijner.
ik heb zelf een stafford en een bullmastiff die zijn nooit los maar hoe vaak ik van mensen de opmerking krijg de mijne is heel sociaal ja en de mijne zitten niet voor niks aan de lijn en laat ik zitten als er een hond passeert en dan loop ik alleen al op plaatsen waar een aanlijn verplichting geld. dat vind ik associaal ik probeer zo veel mogenlijk problemen te vermijden maar de meeste mensen denken alleen maar aan hun eigen o mijn hond is sociaal dus de aanlijn plicht geld voor mij niet. ook aan het meer is een aanlijn verplichting maar ik kom daar nooit juist om deze asociale mensen die hun hond altijd maar los laten lopen en dan maakt mij het ras niet uit of het een ...likkertje is of een labje ik haat ze dan allemaal.

Reacties


Gast

#183 Re:

2013-08-23 21:12:54

#181: een inwoner -

Die van u zitten niet voor niets aan de lijn? U liep toch alleen maar in gebieden waar een aanlijnverplichting geldt? Dan lijkt het mij logisch dat ze aangelijnd zijn? Maar misschien bedoelde u iets anders. Waar een aanlijnverplichting geldt, moeten ALLE honden aan de lijn, ongeacht het ras. Dat u zich ergert aan het feit dat dat niet gebeurt, snap ik. Ik maak regelmatig rechtsomkeert en loop blokjes om, omdat een aantal mensen hier in de buurt het niet nodig vindt de hond op straat aan te lijnen. Maar aangelijnde honden kunnen natuurlijk ook de baas ontglippen. De hond van mijn buren is aangevallen door een aangelijnde Stafford. De hond van mijn buren was uiteraard ook aangelijnd; gewoon zn dagelijkse wandelingetje door de buurt.


Gast

#187 Re:

2013-08-25 23:47:52

#181: een inwoner -

een ECHTE hondenliefhebber haat geen honden ongeacht welk ras..er zijn gedeeltes met speelweides aan het meer daar mogen honden los lopen, heten niet voor niets zo en zijn voor sociale honden verder is er OVERAL een aanlijnverplichting dit geld inderdaad voor ALLE honden daar heeft U gelijk in en daar dient iedereen zich aan te houden. Haat tegen honden die los lopen is natuurlijk grote onzin daarvoor moet je bij de eigenaren zijn en niet bij het dier. De verantwoording ligt volledig bij de eigenaar. Ingeval van asociale of agressieve dieren is dat ook de verantwoording van de eigenaar, dus wees in zo'n geval verstandig en muilkorf het dier ! Dat voorkomt eventuele problemen.