De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post

loonslaaf

#681 goede tijden, slechte tijden

2013-08-29 19:50

Ik vraag me af hoeveel van jullie zzp-ers zich een drol hebben laten voorhouden door de VVD en er vorig jaar september op dit tuig gestemd hebben?

Is het ook niet een beetje het risico van het vak, in de goede tijden kon het allemaal niet op, jullie zzp-ers reden in de dikste bakken, deden zich voor of jullie god in Frankrijk waren, ZZP-er was het en wij loonslaven waren de sukkels, tsjaa en nu een aantal jaar later, dikke crisis en wat hebben jullie na al die goede jaren achter de hand gehouden, wat is er gespaard voor de oude dag?
En dan moeten wij loonslaven wederom een gat dichten, no fucking way !!!

Reacties


Gast

#685 Re: goede tijden, slechte tijden

2013-08-29 20:25:51

#681: loonslaaf - goede tijden, slechte tijden

Helaas, ik denk dat het beeld van "de ZZP'er" niet bestaat! "Men" noemt iedere ondernemer tegenwoordig ZZP'er. Terwijl dat vroeger gewoon de detaillist was die een eenmanszaak had, bv. de broodbakker om de  hoek en die meerdere klanten op een dag heeft. De term is helaas afkomstig van de Belastingdienst. Die noemt sinds enige jaren iedereen die geen personeel heeft ZZP'er! De ZZP'er is in die zin ook de eenmanszaak en de kapper bij u in het winkelcentrum die meerdere klanten heeft, de VOF van de man en vrouw met kaaswinkel om de hoek (als die er nog zijn...), en de maatschap van de fysiotherapeut.

Ik heb niet het idee dat dit soort ondernemers in de meest luxe auto's rijden (juist niet), en zakkenvullende ZZP'ers ken ik eigenlijk alleen onder degene die snel veel geld willen verdienen. Dit zijn dan ook meestal niet degene die al jaren bestaan en zuinig leven, wat de meeste ondernemers die ik ken wel doen!

Ondernemen is eerst zaaien en dan oogsten en de meesten hebben daarvoor wel wat moeten laten en kunnen niet al te gekke dingen doen. Dat zij zo. Loonslaven zijn in mijn ogen geen sukkels, niks mis mee. Ieder zijn ding. Maar net zo goed als er voor u als werkende belastingfaciliteiten zijn, zijn deze er ook voor ondernemers. Ook daar is niks mis mee! De zelfstandigenaftrek is het enige wat er voor hen voorhanden is.

De crux zit 'm in diegene die door hun baas ontslagen werden en "dus" ZZP'er werden! Dit is eigenlijk fraude in mijn ogen, want dit scheelt de werkgever zo'n 30% loonkosten. Die bazen moeten we aanpakken en niet degene die dan als ZZP'er te boek staat. Als voormalige werknemer heb je dan eigenlijk geen keuze. En ook die voormalige werknemer veroordeel ik niet. De banen zijn helaas niet meer voor het oprapen, dat snapt u ook.

En als al die ZZP'ers in een uitkeringssituatie komen, dan zijn we met zijn allen uiteindelijk duurder uit. U ook!!

Barbarella

#731 Re: goede tijden, slechte tijden

2013-08-30 09:55:16

#681: loonslaaf - goede tijden, slechte tijden

Haha @loonslaaf, tuurlijk... "jullie zzp-ers reden in de dikste bakken, deden zich voor of jullie god in Frankrijk waren". Gelukkig is er ondanks alle treurigheid altijd ergens nog iemand die voor een beetje humor kan zorgen. Ik weet niet op welke planeet jij die desbetreffende zzp'ers hebt ontmoet en kennis hebt kunnen nemen van hun uitspattingen en exorbitante lifestyle, maar het feit dat jij als niet-zzp'er de moeite neemt om op een petitie voor zzp'er sprookjes te vertellen zegt al genoeg over je geestelijke gesteldheid. LOL.