De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

alpje

#726 wie doet wat?

2013-08-30 08:49

Het is volgens mij niet alleen de overheid die schuld heeft aan deze maatregelen, maar tevens van de financiële instellingen, gezien dat zij door eigen toedoen verkeerde beleggingen in het verleden hebben gedaan, zij de ruimtes voor het mkb en de zelfstandigen in de financiën al behoorlijk hebben beperkt er nu nog een aantal beperkingen bijkomen zodat investeren bijna onmogelijk wordt gemaakt. Als bij zo’n bericht ook melding gedaan wordt dat grotere (lees multinationals) hier geen hinder van zullen ondervinden dan vraag ik mij zelf af kan niet zowel de overheid (als onbetrouwbare partner) en de RvB binnen de banken niet zichzelf de zwarte piet toekennen????
antuàn

#727 Je leeft in een fantasiewereld...

2013-08-30 08:50

antuàn

#728 Je leeft in een fantasiewereld...

2013-08-30 08:52

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Je leeft in een fantasiewereld...

Til Spenjert

#729 aftrek of bijstand?

2013-08-30 09:01

Als tolk/vertaler oefen ik een beroep uit dat vanwege de grillige vraag vrijwel nooit in loondienst gebeurt. Ik maak geen gebruik van welke ondersteunende toelage dan ook, moet zelf voor mijn pensioenvoorziening zorgen, bij ziekte krijg ik niet doorbetaald en het idee dat ik dat verreken in mijn prijzen, klopt ook al niet, want alleen door zo scherp mogelijke prijzen te hanteren, kan ik nog werk krijgen. Die zelfstandigenaftrek is gewoon nodig om het hoofd als zelfstandige boven water te houden. Ik kan het billijken dat die aftrek wat minder wordt, maar hem botweg afschaffen betekent dat ik bij de bijstand ga aankloppen. Wie heeft daar nu wat aan?
Frank Hameka

#730

2013-08-30 09:49

De regering zegt te willen bezuinigen. Dat betekent volgens mij minder uitgeven! Dat doet zij niet. Wederom kiest zij voor lastenverzwaring. Deze regering kiest ervoor om op oneigenlijke gronden lasten bij zelfstandigen te verzwaren met als argument dat zij minder belasting betalen dan werknemers. Die vergelijking is kortzichtig en gaat voorbij aan de andere verschillen die er ook zijn en er veel meer toe doen. De regering wil verder dat het consumentenvertrouwen herstelt. Deze plannen die 700.000 zelfstandigen treffen dragen hier niet toe bij.
Barbarella

#731 Re: goede tijden, slechte tijden

2013-08-30 09:55

#681: loonslaaf - goede tijden, slechte tijden

Haha @loonslaaf, tuurlijk... "jullie zzp-ers reden in de dikste bakken, deden zich voor of jullie god in Frankrijk waren". Gelukkig is er ondanks alle treurigheid altijd ergens nog iemand die voor een beetje humor kan zorgen. Ik weet niet op welke planeet jij die desbetreffende zzp'ers hebt ontmoet en kennis hebt kunnen nemen van hun uitspattingen en exorbitante lifestyle, maar het feit dat jij als niet-zzp'er de moeite neemt om op een petitie voor zzp'er sprookjes te vertellen zegt al genoeg over je geestelijke gesteldheid. LOL.

Gast

#732

2013-08-30 09:58

Alleen al de benzine die ik kwijt ben als ZZP-er is een tank per week x4 = 240 euro waar ik niets van vergoed krijg. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is niet te betalen en gebrek aan zekerheden bij ziekte e.d. met mogelijk derving/winstverlies zorgen er in het huidige klimaat voor dat je geen vrij neemt of tijd voor jezelf neemt omdat het geld kost.

Gast

#733 Re: Wat krijg je ervoor terug?

2013-08-30 10:12

#719: - Wat krijg je ervoor terug?

Heel simpel... Je moet het gewoon laten zoals het is! De zelfstandigenaftrek afschaffen kost meer dan het oplevert. Uit onderzoek van FNV Zelfstandigen blijkt dat wanneer een klein deel van de ruim 800.000 betrokkenen gaat stoppen dit veel meer aan bijstandsuitkeringen gaat kosten (minimaal 509 miljoen als "slechts" 10% gaat stoppen) dan de hele bezuinigingsoperatie van 500 miljoen oplevert!

jaspert

#734 Re:

2013-08-30 10:14

#1: -

helaas gaat Werken zal worden bestraft  wederom weer op.

 

ernst vingerhoets.

#735 Re:

2013-08-30 10:26

#1: -

Zou er niet voor elke nederlander een belastingvrije som moeten komen van 16000 euro per jaar?.Je gaat pas belasting betalen als jj je eigen broek kan ophouden. Zo kunnen voor al kunstenaars en muzikanten van hun passie hun beroep maken en jongeren experimenteren met allerlei vormen van arbeid.De belasting wetgeving zou strek vereenvoudigd kunnen worden.


Gast

#736 Re: PVDA is geen sociale partij

2013-08-30 10:32

#629: anti pvda - PVDA is geen sociale partij

Ik heb eens hierover met haar gecorrespondeerd. Ze begreep niet eens dat wanneer mijn belastbaar inkomen omhoog ging (door het afschaffen van de korting) mijn aanslag zorgverzekeringswet ook hoger zou gaan worden. Ik beledig niet graag iemand maar Mei Li Vos kan nog geen staartdeling maken.


Gast

#737

2013-08-30 10:35

Ik vind het belachelijk dat de mensen die een bedrijf op starten en dit weten uit te bouwen tot een goed lopende onderneming hiervoor worden gestraft door de regering. Beloon de mensen die het op een eerlijke manier zelf opbouwen door er tijd en energie in te steken. De mensen die er misbruik van maken moeten hard worden aangepakt. Maar op deze manier zoals de plannen er nu liggen worden de goede alleen maar bestraft en de slechte komen er mee weg. De regering moet de middelen die ze nu hebben eerst beter analyseren en benutten en niet zomaar allerlei maatregelen doorvoeren zonder eerst goed te kijken wat voor consequenties dit heeft.

Gast

#738 Re: wie doet wat?

2013-08-30 10:36

#726: alpje - wie doet wat?

Helemaal mee eens


Gast

#739 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-30 10:39

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Een slaaf, die wanneer die zijn enkel verstuikt 3 weekjes betaald op de bank kan gaan zitten, die betaalde vakantiedagen krijgt, voor die vakanties een vakantietoeslag overgemaakt krijgt, die ,wanneer er geen werk is gewoon doorbetaald krijgt, die wanneer men hem echt niet meer kan gebruiken een ontslagvergoeding meekrijgt, die drie jaar WW ontvangt, die koffie van de baas drinkt, een auto van de zaak rijdt, zich kan beroepen op allerlei ARBO regels, ach en wat al niet meer aan fijns en moois. Kun je zo'n slaaf nou werkelijk een slaaf noemen. Jongen, gebruik je lompe harsens eens op een andere manier dan op de lamlendig mogelijkste.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-30 10:43


De Goede Landheer

#741 De Politiek als slechte Landheer

2013-08-30 10:45

De Politiek gedraagd zich de laatste jaren als een slechte Landheer uit de middeleeuwen.
Met het mes op de keel al je zuurverdiende centjes verplicht afdragen.
De Politiek zegt met deze harde lijn heel duidelijk: braaf luisteren, je mond dichthouden en inleveren graag.
trommelwouter

#742 Re:

2013-08-30 10:48

#8: -

Precies. En het gaat ze dan hooguit de helft opleveren schat ik in dan wat het ze gaat kosten. Voor heel NL dus een zeer slechte maatregel...

trommelwouter

#743 Re:

2013-08-30 10:54

#8: -

Precies. En het gaat ze dan hooguit de helft opleveren schat ik in dan wat het ze gaat kosten. Voor heel NL dus een zeer slechte maatregel...


Gast

#744 Re:

2013-08-30 10:54

#5: -

Klopt, vooral de kleintjes die al de hoge huur van hun bedrijf amper kunnen betalen.

zzper

#745 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-30 11:12

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok. "Ik" ben zo slim geweest om mijn diensten aan te bieden tegen een gunstig arbeidsvoorwaardenpakket, te weten loon, bijdrage pensioen en ziektewet en WW (voor zover dat iets voor stelt) Is het niet zo dat de ondernemende ZZPer als volledig eigen baas zelf de prijs neer legt waarvoor hij kostendekkend kan werken?

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je expres dit soort onzin typt om een discussie uit te lokken, maar dat daargelaten. Probleem is dat de regering tijdens de wedstrijd de spelregels veranderd. Komt ongeveer op hetzelfde neer als dat jouw werknemer nu zou zeggen: "weet je wat, we gaan jouw mooie arbeidsvoorwaardenpakket afschaffen", want waarom zou je extra beloond moeten worden? Je hebt toch een vaste baan? Hoe "slim" ben je dan geweest?

Kortom, alle vragen die je stelt gelden ook voor mensen in loondienst. Gelijke monikken dan ook gelijke kappen en weg met bijdrage pensioen, ziektewet en WW. Waarom zouden we loondienst extra belonen?


 

 

 

 

 

 

Lampje

#746 Nivellering ten top! Je kop boven het maaiveld uistekend wordt afgestraft ...

2013-08-30 11:30

Ik ben vanuit een ww situatie gestart en dank God op mijn blote knieen dat ik het nog volhoud. Ik adviseer overheden op het gebied van openbare orde en veiligheid. Bij de overheid is nauwelijks vast werk en al helemaal weinig interim werk te vinden. Desondanks zet ik door, mede door deze aftrek! Als dit mij afgenomen wordt kan ik direct in de bijstand want de crisis heeft alles wat ik heb al opgeslokt. Na ja, dan kan ik mijn huurhuis (want kopen is tegenwoordig onmogelijk voor de zzp-er) direct opzeggen, anti kraak gaan wonen en mijn hand op gaan houden... En dat is het laatste wat ik wil; daarom werk ik hard! Dag en nacht ben je bezig, ideeen uitwerken, zoeken naar opdrachtmogelijkheden etc. Ik netwerk op een verjaardag, ik doe mijn administratie op zondag en mijn tijd in de auto besteed ik standaard bellend... Blijf met je poten van ons geld af waar wij zo hard voor werken!
B

#747

2013-08-30 11:30

Dit gaat een hele dure maatregel worden, want duizenden zzp'ers worden hierdoor de bijstand in gejaagd. Wie wordt daar nou beter van?
Ylse

#748

2013-08-30 11:32

Ik moet hard werken om gemiddeld zo'n € 1.000,00 per maand te kunnen verdienen, een uurtarief van meer dan pakweg € 32,00 kan ik nauwelijks nog vragen voor de meeste van mijn werkzaamheden. Dan blijft er echt niets meer over voor bijvoorbeeld pensioenreservering of arbeidsongeschiktheid. Als nu ook nog de zelfstandigenaftrek afgeschaft of zwaar beperkt gaat worden, dan weet ik het niet meer. En ik zal de enige niet zijn. Ik vind het een onbegrijpelijke maatregel.
Ylse

#749

2013-08-30 11:34

Een gemiddelde ambtenaar in loondienst schijnt € 70,00 te kosten. Een tarief dat ver boven het uurtarief van heel veel zzp'ers ligt. Het is dan zo ontzettend zuur als je nog niet de helft kunt declareren voor je werk, en daar nog een fiks op bezuinigd gaat worden!

Gast

#750 Re: Re: heel goed idee!

2013-08-30 11:36