De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post

zzp-er Gemeente Emmen

#809 zzp-er of zzp-er?

2013-09-01 08:01

Als ik hoor dat er tarieven zijn van 25 euro/uur. vraag ik me af of het wel zin heeft om de belasting te behouden. Zulke mensen moeten gewoon weer in loondienst gaan. Als ik alle kosten bereken zou er een minimum tarief voor zzp-ers moeten komen met hier in minimumloon en minimum kosten verwerkt. Maarja dat zou weer onder prijs afspraken vallen.
De grote bedrijven drukken de tarieven van de kleine zzp-er omdat die niet mondig genoeg is en niet de middelen heeft om dit tegen te gaan.
Ik heb drie maanden thuis gezeten omdat men niet mijn minimum tarief wou betalen onder het mom van de crisis. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het word om je tarief vast te houden.
Maar dit alles zeggend, Ja de zelfstandige aftrek moet er af. vooral aan de onderkant vloeit dit eigenlijk direct naar de klant door middel van het uitknijpen van de tarieven. Alleen dit moet gebeuren door middel van afbouw en niet midden in een crisis.

Reacties

Ron

#811 Re: zzp-er of zzp-er?

2013-09-01 08:39:00

#809: zzp-er Gemeente Emmen - zzp-er of zzp-er?

Kreeg ik als ZZP-er maar 25 euro per uur. Op dit moment is het omgerekend nog geen 10 euro per uur.

Voorheen verdiende ik als werknemer 70.000 euro bruto per jaar nu, na verlies van mijn baan door reorganisatie, als ZZP-er nog maar 10.000 BRUTO. Daar heb je dan HBO en WO voor in exacte richtingen. Daar heb je dan techniek voor gestudeerd.


Gast

#825 Re: zzp-er of zzp-er?

2013-09-01 16:49:37

#809: zzp-er Gemeente Emmen - zzp-er of zzp-er?

Ik weet niet in wat voor werk jij zit maar meer als € 25,- kan ik echt niet krijgen als chaufffeur of magazijnmedewerker en dat is  best te doen als alle regelen blijven zoals ze nu zijn,en ten opzichte van mensen in loondienst in dezelfde branche hebben we het dan niet slecht.Blijft natuurlijk wel een feit dat je niet van werk verzekerd bent en dat is het risico om voor jezelf te werken maar met 10 tot 15 opdrachtgevers die me regelmatig bellen heb ik geen klagen maar in deze tijd is niets zeker en gezien ik me wel goed verzekerd heb hoop ik dat alles bij het oude blijft dan kanik het het wel aan.Ik ben zzp-er geworden voor de afwisseling en het werk af te stemmen op het werk van mijn vrouw niet om rijk te worden,dat redt je niet met eerlijk werken! gr.Henk