Geen nieuwe weg naar de snelweg

Quoted post


Gast

#5

2014-07-10 05:08

Ik denk dat Landen algemeen al genoeg moet slikken Wanneer ik dan lees dat het voor de Landense Handel beter zou zijn? Wel ik ben in Alken eens gaan polsen. Die hebben zeker geen voordeel aan de expresweg gehad. In tegendeel. Landen is een landelijke gemeente, ik hoop dat dit zo mag blijven. De groene dorpjes met al hun charme. Of moeten we ons uitzicht gaan beschermen via erfgoed om voor onze kinderen later te kunnen laten zien hoe een dorpje eruit ziet. Laat ons een koe en wat gras dat nog groen is!!!

Reacties


Gast

#26 Re:

2014-07-29 07:55:07

#5: -

Als Alkenaar kan ik bovenstaande post bevestigen.
- Het heeft de handel in de kernen zeker geen deugd gedaan.
- Steenweg (N722), Spoorweg, Expressweg (N80), Hoogspanningskabels voormen 4 paralelle structuren die een strook van een km breed Alken in 2 splitsen en de ruimtelijke structuur en het landelijke uitzicht van de gemeente volledig onderuit gehaald hebben.
- Geluidsoverlast wordt steeds erger, na metingen en talloze initiatieven om geluidsmuren te krijgen, hebben de meeste mensen de hoop hierop ondertussen opgegeven.
- Men brak het Dompas-kasteel af voor de aanleg van de expressweg.
- De aanleg van de expressweg ligt op vele plaatsen op de oever van de simsebeek, die ook is rechtgetrokken op sommige plaatsen hiervoor. Doordat de simsebeek zo zijn natuurlijk overstromingsgebied verloren heeft zorgt dit voor wateroverlast. Water van de ene kant geraak bij hoge waterstand niet meer onder de expressweg door.
En nieuwe ondertunnelingen/fietstunnels zijn niet mogelijk tenzij je wil eindigen met een 'waterkoker'.