Geen nieuwe weg naar de snelweg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen nieuwe weg naar de snelweg.


Gast

#1

2014-07-09 09:02

IK VIND DAT WE HET WEINIGE GROEN IN lANDEN MOETEN BEHOUDEN EN DE GEZONDHEID NIET MOGEN BENADELEN DOOR DE GIFTIGE STOFFEN DIE OVER lANDEN ZULLEN BLIJVEN HANGEN!!!!

Gast

#2

2014-07-09 16:37

Laat deze petitie de plannen van dit zinloos en geldverslindend project duidelijk maken !!

Gast

#3

2014-07-09 17:45

Geen geldverspilling voor extra wegen die niet nodig zijn. Er zijn andere mogelijkheden om bestaande wegen door kleine aanpassingen te verbeteren zodat het vervoer ook daar vlotter door kan rijden naar de snelweg. De natuur en de bewoners moeten niet de dupe worden van snelheid !

Gast

#4

2014-07-09 19:02

De streek die het meeste baat ZOU hebben bij een nieuwe weg, heeft de minste nadelen...de logica is dus ver zoek. Een nieuw traject zou slechts enkele MINUTEN tijdswinst opleveren. Het is beter de bestaande wegeninfrastructuur aan te passen dan een DUUR en weinig efficiënt alternatief uit te werken. De impact op natuur, landschap en levenskwaliteit wegen niet op tegen de enkele zogenaamde voordelen. Werd er trouwens in een recent verleden niet beslist dat de 'ontsluiting" niet opportuun is. Waarom hierop met de regelmaat van de klok telkens op terug komen ?

Gast

#5

2014-07-10 05:08

Ik denk dat Landen algemeen al genoeg moet slikken Wanneer ik dan lees dat het voor de Landense Handel beter zou zijn? Wel ik ben in Alken eens gaan polsen. Die hebben zeker geen voordeel aan de expresweg gehad. In tegendeel. Landen is een landelijke gemeente, ik hoop dat dit zo mag blijven. De groene dorpjes met al hun charme. Of moeten we ons uitzicht gaan beschermen via erfgoed om voor onze kinderen later te kunnen laten zien hoe een dorpje eruit ziet. Laat ons een koe en wat gras dat nog groen is!!!

Gast

#6 Re:

2014-07-10 05:10

#4: -

Inderdaad.

Tienen heeft dadelijk neen gezegd en daar ligtal ee groot deel van de infrastructuur. Wij Landenaren moeten maar op onze kop laten zitten.

 


Gast

#7

2014-07-10 07:43

het prachtig uitzicht en de gezonde lucht mag niet door een weg verstoord worden, ook broeden er veel vogels in dit gebied en is het ethisch niet verantwoord daar er geen tijdwinst is door deze nieuwe weg aan te leggen !!
landenaar

#8 Geen nieuwe weg naar de snelweg

2014-07-10 09:43

Mits een aantal aanpassingen aan de bestaande weg N3, die zeker minder duur uitvallen, hoeft er geen nieuwe weg aangelegd te worden. Laat onze stad maar groen en nog wat leefbaar blijven !!! Wij hebben al geluidshinder genoeg van de E40, de TGV, de spoorlijn 36, het vliegveldje in Cras Avernas. Komt er nog de laatste tijd steeds meer lawaai van de vliegtuigen van het vliegveld vanuit Luik. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor het milieu: het natuurgebied dat wordt doorkruist, overstromingen die zullen toenemen en de toename van luchtvervuiling.

Gast

#9

2014-07-10 11:31

Schandalig. Laat ons een boom en het gras dat nog groen is. Ik zeg radicaal nee tegen deze verbindingsweg

Gast

#10

2014-07-10 17:11

Maak de steenweg van st-truiden naar Tienen terug open zols hij vroeger was dan is er geen probleem meer ,veel geld gespaard voor iets anders.!!!!!!!

Gast

#11

2014-07-11 10:55

De komst van een nieuwe weg zou voor bijkomende wateroverlast zorgen,om niet te spreken van het geluid , het opmerkelijk stijgen van het gehalte aan fijne stof en ook de bestaande mooie fauna en flora die aan flarden zou gescheurd worden!!!

Gast

#12

2014-07-11 14:39

wij zijn de lawaaihinder gedurende jaren meer dan beu.Investeer in fluisterasfalt aub.

Gast

#13

2014-07-12 10:45

Als ik het goed begrijp heeft deze nieuwe verbinding geen enkele meerwaarde voor de lokale bevolking. Het doorzetten van deze plannen getuigt m.a.w van doorgedreven tunnel-kijken en is totaal niet gepast in deze tijden van wereldwijde nood aan ecologisch verantwoorde actie. Zij die hier mee willen doorzetten, offeren het weinige gezonde groen op voor 'the colour of money'.
Aan alle weldenkenden : "Sta op tegen zoveel willekeur!"

Gast

#14

2014-07-13 13:07

Wij hebben ons huis gebouwd in 1968 langs de Hannuitse steenweg op plus minus 800 meter van de oprit van de E40 dus toen was er nog autostrade.Intussen is de TGV er bijgekomen.Door de overwegend zuid westen winden komt geluid en uitlaat gassen snel bij ons nu nog die weg.Het is te veel.
gast

#15

2014-07-14 10:28

er zijn al genoeg wegen, er is geen genoeg geld om bestaande wegen te onderhouden, het 0 tracé is de minst kostelijke.

Gast

#16

2014-07-14 18:35

Vorige studies hebben uitgewezen dat het geen sneller alternatief is. Tijdswinst zou ongeveer een 4-tal minuten zijn. Is het dan economisch verantwoord om dit te realiseren. De laatste jaren zijn er al heel wat bedrijven uit Sint-Truiden weggetrokken. Een expressweg met een tijdswinst van 4 minuten is hier zeker niet de reden voor.

Gast

#17

2014-07-15 07:46

Stop aan de corruptie en het platvloers poppulisme a la " follies des grandeurs" der gewetenloze politieke kaste.Is het werkelijk de bedoeling om van Vlaanderen 1 gebetonneerde parking en wegenlandschap te maken?

Gast

#18

2014-07-15 17:11

Hou Landen leefbaar aub!

Gast

#19

2014-07-16 22:14

Er zijn al zoveel verbindingswegen tussen Sint-Truiden en de E40 dit zorgt alleen voor meer belasting van de kleine gemeenten die rond deze weg gaan liggen en dit voor een tijd winst van een paar minuten ....

Gast

#20

2014-07-23 13:28

Het is genoeg voor Walshoutem en dan willen ze ook nog een industriezone langs de E40 inplanten!!! Neen,bedankt!!!

Gast

#21

2014-07-23 19:45

We hebben de E40 (ZONDER fluisterasfalt), de TGV verbinding, de N80 en daar bovenop nog eens de ULM's van onze Waalse vrienden! Laat duidelijk zijn dat dit al meer dan genoeg is voor onze dorpjes Waasmont en Walshoutem.

Gast

#22

2014-07-24 05:44

Totaal overbodige weg, optimaliseer en verbeter de bestaande wegen.

Gast

#23

2014-07-25 08:19

1. NIET "Haspengouw" vraagt een verbinding met de E40, maar SINT-TRUIDEN !
- Haspengouw vraagt geenenkele extra m² beton in zijn mooie vruchtbare landschap .
- St-Truiden kan de E40 bereiken
° over de N3 via Oreye
° over de N3 via Tienen
° desnoods via oprit Berloz
2. KOSTEN / BATEN -analyse
Is de totale kostprijs van het projekt te verantwoorden tegen enkele minuten tijdswinst ?
3. Geluids- en milieuhinder
Landen en meerbepaald deelgemeente Walshoutem zijn nu reeds permanent zwaar op de proef gesteld
door - de TGV
- E4O zonder fluisterasfalt noch geluidspanelen
- N80
- aanstaande windturbines
- ULM's van Avernas-le-B
Deze overlast is reeds eerder officieel vastgesteld door -zelfs onvolledige en geminimaliseerde - sudies

Gast

#24

2014-07-26 07:45

Doen!!!!

Gast

#25

2014-07-26 14:35

Hier in Waasmont is er al genoeg overlast met het lawaai van de E40-de tgv en die vliegtuigjes die overvliegen. Fluisterasfalt voor de E40 op dit stuk daar is blijkbaar geen geld voor. men slaagde er onlangs nog in om op één weekend een motorkros en een rally te organiseren; Gewoon om gek van te worden. De oplossing is heel simpel. De E40 loopt over limburgs grondgebied, maak een nieuwe afrit, net zoals men in Berlos heeft gedaan en breek maar af in limburg. Als men iets wil, dan moet men zelf maar opdraaien voor de overlast. Limburg heeft tenslotte ook recht op een eigen afrit. Hier zijn al wegen genoeg. Het is tenslotte weggegooid geld vermits er al genoeg wegen zijn. Als men hierdoor 1 a 2 minuten vroeger in de file wil staan, dan hoeft al deze zever niet. Waar zijn in godsnaam al die mensen met boerenverstand gebleven!!