Verbod op de Islam in Nederland

Quoted post

P.seudoniem

#10 Re: Re: Re: Re:

2015-01-16 10:57

Nee, dat is geen ander verhaal, dat is je reinste kindermishandeling en indoctrinatie!

Ik ben voor vrijheid maar niet als desbetreffende vrijheid andermans vrijheid tekort doet of het schadelijk is voor de vrijheid van anderen.


Wat vind jij bijvoorbeeld van de positie van moslims omtrent homoseksuelen en vrouwen? Is het niet heel erg hypocriet van jou om te stellen dat ik tegen vrijheid ben als ik stel dat een geloof waarin homoseksualiteit een zonde is en vrouwen lager in positie staan dan mannen juist anti vrijheid is? 

Je hoeft mij verder ook geen woorden in de mond te leggen en in een meervoudsvorm te spreken. Ik kan prima voor mijzelf spreken hoor.

Reacties


Anonymous

#13 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-01-16 12:18:44

#10: P.seudoniem - Re: Re: Re: Re:  

 En papa en mama hebben jou wel op je zevende gevraagd welke godsdienst jij wilde belijden? Dat heet opvoeding en ja (o shocker) opvoeding heeft heel veel te maken met indoctrinatie. Met kindermishandeling heeft dit alleszins niets van doen.

Nee, ik ben het niet eens met het gedachtengoed van de islam, maar dat doet er niet toe. Waarom vraag je niet of ik het eens ben met de ideëen over abortus, voorbehoedsmiddelen, homosexualiteit enzovoorts binnen de katholieke kerk of de orthodoxe kerken? Of ik het eens ben met de positie van de vrouw binnen de Mennonitische sekten of de Mormoonse kerk? Of past dat niet binnen je tunnelvisie?

Zolang jij populisten nablaat, blijf ik meervoud gebruiken. Jouw woorden zijn immers niet jouw woorden, maar geleend van je voorbeeld(en).


Gast

#37 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-01-17 13:55:08

#10: P.seudoniem - Re: Re: Re: Re:  

 Serieus? "Ik ben voor vrijheid maar niet als desbetreffende vrijheid andermans vrijheid tekort doet of het schadelijk is voor de vrijheid van anderen." Dat is toch alijd het geval? Ben ik vrij om door de tuin van mijn buurman te lopen? Nee. Ben ik vrij om mijn kop koffie over uw krant uit te schenken? Nee. Ben ik vrij om dronken over straat te lopen? Nee. Ben ik vrij om te urineren waar ik de nood voel? Nee. Waar is mijn vrijheid dan? Beperkt door de 'vrijheid' van anderen, die op hun beurt weer beperkt worden door mijn 'vrijheid'. Vrijheid is een droom, een utopie, geen werkelijkheid.

Voorstander zijn van een verbod op de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging is schandalig! En ik wil iedereen, die daarvoor hier een handtekening heeft gezet, vragen om eens heel even rustig na te denken over wat u nu werkelijk wilt. Want komt uw wens niet heel erg overeen met de intolerantie van de islam, zoals u die uitlegt? Wat maakt u dan anders dan degenen die u nu juist de mond wilt snoeren?