geen AZC in Geldermalsen

Quoted post


Gast

#593 AZC in Geldermalsen van 1500 mensen??? WAAR IS DE DEMOCRATIE GEBLEVEN MEVROUW DE VRIES???

2015-12-13 23:51

Afgelopen vrijdagavond heb ik via www.nu.nl moeten vernemen dat Geldermalsen een AZC krijgt van 1500 inwoners!! Ik ben niet tegen de komst van asielzoekers an sich en dat zijn (gelukkig) de meeste mensen niet. Maar 1500 op zo'n stukje grond is teveel! Daar krijg je alleen maar onlusten van, zeker omdat er ook uitgeprocedeerde asielzoekers komen te zitten. En die mensen mogen ook niet werken en zitten daar maar, dus dat is wachten op problemen. 200-500 is meer dan genoeg lijkt mij.   En wat nog erger is, is dat dit blijkbaar besproken is achter gesloten deuren van de week en dit nieuws pas op vrijdag jl.pas naar buiten is gekomen!  

Waar is hier de transparantie gebleven? Waarom ben ik als burger niet tijdig geïnformeerd?Is dit nu democratie???

  BURGMEESTER DE VRIES, U KUNT ZICH TOCH NIET PRETTIG VOELEN BIJ DEZE MANIER VAN POLITIEK BEDRIJVEN?  

=>En de GROOTSTE vraag, WAAROM wordt dit besluit er binnen een week doorheen gedrukt?<=

Sinds wanneer is gemeenteraad van Geldermalsen zo snel met besluiten nemen?  Die openbare raadsvergadering a.s. woensdag is een lachertje, want het is wel duidelijk dat dit van te voren al beklonken is. Al hoop ik natuurlijk wel dat het echt wat uithaalt!   Legio voorbeelden zijn er van langlopende beslissingsprocedures, financieel wanbeleid van de gemeente en burgers korten.

- mensen die 2 jaar moeten soebatten of hun dakkapel  aan de voorkant van hun huis wel gebouwd mag worden omdat deze een beetje afwijkt van de buren of het straatbeeld

- de schandalige lakse manier waarop de gemeente met de planschade is omgegaan van mensen die in de directe omgeving wonen van die hoge appartementengebouwen die aan de Rijnstraat zijn gebouwd

- hulpbehoevende mensen, die minder uren per week alfahulp krijgen terwijl ze a) op leeftijd zijn b) chronisch ziek  

- rotondes die 2 of 3 keer worden opengebroken omdat ze niet in 1 keer goed zijn aangelegd

- wegen die opnieuw geasfalteerd worden omdat de 1e laag niet goed is of daarna toch de riolering of waterleiding moet worden vervangen

 - het kruispunt naar de Shell Kalenberg, dat eerst een rotonde was, toen de wegen opnieuw zijn geasfalteerd, daarna weer alles opengebroken en dichtgemaakt en daarna weer alles open voor stoplichten

- verkeerde aankopen van grond waardoor er maar liefst 12 MILJOEN EURO (en nog wat)  is afgeschreven

- De Pluk, waar de meeste mensen NIET op zaten te wachten, wat er erdoor gedrukt is  

Het is overduidelijk, dat de gemeenteraad dit puur alleen voor het geld heeft gedaan!!! Die asielzoekers brengen geld in het laadje! En dan levert die grond nog wat op. Zo simpel is het!

Het is stuitend, onthutsend en duidelijk de inwonders van Geldermalsen niet serieus worden genomen.   En wat wordt er gedaan om de veiligheid van de burgers in Geldermalsen te waarborgen? Het politiebureau is al jaren dicht! Als inwoner van Geldermalsen heb ik recht op het antwoord van de gemeenteraad hoe dat mijn veiligheid en die van andere inwoners wordt gewaarborgd.   En je zal maar een stuk grond/ huis hebben gekocht op De Plantage.        

AZC is OK, maar niet zoveel mensen!

En ik wil uitleg van de gemeente waarom het op zo'n walgelijk stiekeme manier is gegaan en wat er gedaan kan worden om de veiligheid te waarborgen.

ENFIN, onze OZB kan wel omlaag!

 

   

Reacties


Gast

#596 Re: AZC in Geldermalsen van 1500 mensen??? WAAR IS DE DEMOCRATIE GEBLEVEN MEVROUW DE VRIES???

2015-12-13 23:57:34

#593: - AZC in Geldermalsen van 1500 mensen??? WAAR IS DE DEMOCRATIE GEBLEVEN MEVROUW DE VRIES??? 

 Niks omlaag als dit er tegen de wil van de bevolking wordt doorgedramd dab we moeten gewoon als burgeljjke ongehoorzaamheid massaal weigeren te betalen voor alle gemeentelijke belastingen.