Zwolle zegt nee tegen de plannen van dit AZC!

Quoted post

Rob

#254 Re: Gelijk?

2016-02-03 17:30

#249: Gast - Gelijk? 

 Beste 249,

Ondank je schijnbaar hoge IQ reageer je exact hetelfde als menig tegenstander van het opvangen van asielzoekers.

Als je de bijeenkomst hebt bijgewoond moet het je opgevallen zijn dat de weerstand niet bestaat uit angst voor of aversie tegen vluchtelingen maar tegen de keuze van de locatie in combinatie met de omvang en de duur van de opvang. Als je niet bij de bijeenkomst was: bij deze.

Een petitie is een prachtig middel om de beslissers een beeld te geven van wat er leeft onder de omwonenden. Dat de petitie noodzakelijk gevonden wordt komt doordat de overheid de omwonenden niet gerust kan stellen en geen duidelijke antwoorden heeft op de vragen die gesteld worden. Op de avond van de bijeenkomst heerste het gevoel dat de komst van een AZC van deze omvang en op deze locatie al een uitgemaakte zaak is.

Bijna iedereen die ik spreek vindt het vanzelfsprekend dat mensen in nood opgevangen worden. Het grootschalige is waar bezwaar tegen gemaakt wordt. Overigens wordt door de baas van de politie publiekelijk verkondigd dat kleinschalige opvang beter beheersbaar is.  Tevens zijn diverse deskundigen het erover eens dat kleinschalige opvang beter is voor de vluchteling. De motieven van het COA en de gemeente begrijp ik niet maar ik denk dat het financiele motieven zijn.

Ik vind het prijzenswaardig dat je, net als zovelen, begaan bent met het lot van de vluchtelingen maar de reactie richting de initiatiefnemers van de petitie geeft geen pas. Zij maken zich, net als zovelen, alleen maar ongerust.

Reacties


Gast

#255 Re: Re: Gelijk?

2016-02-03 18:30:15

#254: Rob - Re: Gelijk? 

 Dankjewel voor jouw mening en dat je op komt voor ons. In had even gekeken wat nummer 249 gezegd had maar hij/zij heeft de reactie al verwijderd. Fijne avond toegewenst! Met vriendelijke groet De beheerders