Wij willen WEL windturbines in Merchtem - Londerzeel !

Quoted post


Gast

#1

2016-05-30 10:32

De kerncentrales moeten dicht!

Reacties


Gast

#2 Re:

2016-05-30 15:42:16

#1: -  

 Ik wil geen windturbines omdat ze heel dicht bij mij staan! En dat stoort me, maar als het jullie niet stoort, zorg er dan voor dat ze bij jullie komen dan zijn we allebei content! Maar alleen eens zien of jullie dan zo nog zullen praten over windturbines!

Realiteit

#8 Re:

2016-05-31 09:55:39

#1: -  

Dan gaat het licht uit spijtig genoeg zelfs indien er massa's windturbines bijkomen!  Ik ben geen voorstander van kerncentrales maar de windturbines gaan het niet oplossen vanwege de back-up centrales (steenkool- en gascentrales) die nodig zijn als er geen wind is.  Deze centrales draaien continue, vanwege hun aard, zodanig dat we 2 maal electriciteit opwekken voor eenzelfde afname.  Dit is CO-2 uitsoot onder de noemer 'groen energie' i.v.m. windturbines.  Er zijn tot op heden geen echte alternatieven die aan de vraag kunnen voldoen vanwege ons slecht energiebeleid.  De toekomst is kernfusie!  Niet te verwarren met kernsplitsing zoals de huidige kerncentrales.  Dit is nog in een experimentele fase maar de eerste reactor die meer energie zal leveren dan hij verbruikt wordt ITER, die gebouwd zal worden in het Franse Cadarache.  Dit type van reactor is heel veilig en betreffende radioactiviteit te verwaarlozen.  Ondertussen moeten er wel andere vormen gevonden worden.  Een moderne biomassacentrale kan 400 windturbines vervangen en de CO-2 uitstoot zal minder zijn dan de huidige conventionele steenkool- en gascentrales.  Deze oplossing zou men kunnen tollereren tot op het moment dat kernfusie op punt staat.  En tevens kunnen de meest vervuilende steenkoolcentrales verdwijnen.