Wij willen WEL windturbines in Merchtem - Londerzeel !


Gast

#1

2016-05-30 10:32

De kerncentrales moeten dicht!

Gast

#2 Re:

2016-05-30 15:42

#1: -  

 Ik wil geen windturbines omdat ze heel dicht bij mij staan! En dat stoort me, maar als het jullie niet stoort, zorg er dan voor dat ze bij jullie komen dan zijn we allebei content! Maar alleen eens zien of jullie dan zo nog zullen praten over windturbines!


Gast

#3

2016-05-30 15:43

De mensen die dit tekenen, wonen waarschijnlijk niet in het gebied waar de windturbines komen. Anders laten we ze plaatsen dichtbij jullie huis? En het is zeer duidelijk dat u/julie niet goed op de hoogte zijn van andere mogelijkheden van groene energie of plaatsen waar wel mogelijkheiden zijn tot windturbines zonder last voor anderen. 

 


Gast

#4

2016-05-30 20:48

Ik kijk vooruit!
Aangename mens

#5 Re:

2016-05-30 21:57

#3: -  

 Jawel hoor, ze komen dichter bij ons dan vorige keer gepland was !

Verdraagzame toekomstdenker

#6 Re: Re:

2016-05-30 21:58

#2: - Re:  

 Ze komen net dicht bij ons, had ze nog dichter gewild ;) We denken niet aan onszelf maar aan de gezondheid en toekomstverzekering van onze nakomelingen.

Realiteit

#7 Re: Re: Re:

2016-05-31 07:44

#6: Verdraagzame toekomstdenker - Re: Re:  

De toekomstverzekering voor uw nakomelingen bestaat erin dat deze niet zullen kunnen slapen of op zijn minst de helft van de maand niet.  Vooraleer positie in te nemen zou u zou zich degelijker en vollediger moeten informeren betreffende infrasoon en niet luisteren naar het lobbywerk van de exploitanten die u in 't slaap wiegen onder het mom van 'groene energie'.  Als je kinderen hebt met een ziekte of afwijking (waar ik absoluut niet op hoop) dan zal de echte miserie beginnen.  Als het reeds in andere gemeenten is vastgesteld dat zal het hier niet anders zijn.  Stel jezelf de vraag vanwaar de electriciteit afkomstig is bij windstilte!  Betaal je graag de Vlaamse (9,2 miljard) en Federale Turteltaks (15 miljard)?

Realiteit

#8 Re:

2016-05-31 09:55

#1: -  

Dan gaat het licht uit spijtig genoeg zelfs indien er massa's windturbines bijkomen!  Ik ben geen voorstander van kerncentrales maar de windturbines gaan het niet oplossen vanwege de back-up centrales (steenkool- en gascentrales) die nodig zijn als er geen wind is.  Deze centrales draaien continue, vanwege hun aard, zodanig dat we 2 maal electriciteit opwekken voor eenzelfde afname.  Dit is CO-2 uitsoot onder de noemer 'groen energie' i.v.m. windturbines.  Er zijn tot op heden geen echte alternatieven die aan de vraag kunnen voldoen vanwege ons slecht energiebeleid.  De toekomst is kernfusie!  Niet te verwarren met kernsplitsing zoals de huidige kerncentrales.  Dit is nog in een experimentele fase maar de eerste reactor die meer energie zal leveren dan hij verbruikt wordt ITER, die gebouwd zal worden in het Franse Cadarache.  Dit type van reactor is heel veilig en betreffende radioactiviteit te verwaarlozen.  Ondertussen moeten er wel andere vormen gevonden worden.  Een moderne biomassacentrale kan 400 windturbines vervangen en de CO-2 uitstoot zal minder zijn dan de huidige conventionele steenkool- en gascentrales.  Deze oplossing zou men kunnen tollereren tot op het moment dat kernfusie op punt staat.  En tevens kunnen de meest vervuilende steenkoolcentrales verdwijnen.


Gast

#9

2016-05-31 11:16

De windmolens zijn in de toekomst misschien nog de enige veilige leveransiers van onze stroom !!

Gast

#10 Re:

2016-05-31 11:40

#9: -  

Dan moet er wel wind zijn he!  Rendement van windturbines is veel kleiner dan 25%.  Wat is veilig?  Infrasoon, wiek- en/of mastbreuk, ijsafwerping, brand?  Voor uw gezondheid, voor uw kinderen, voor uw bankrekening.  Met windturbines redden we het niet!  Het moet je maar overkomen dat de harde kern van voorstanders van windturbines na plaatsing van deze turbines naar de rechtbank of zelfs naar de Raad van State stappen wegens overlast.  Heel synisch verhaal maar komt veel voor!  Informeer u degelijk vooraleer uitspraken te doen die u in de zelfde riching drijven.

Slachtoffer

#11 Re:

2016-05-31 12:34

#4: -  

 Je kijkt inderdaad blind vooruit!  Heel erg opmerkelijk hoe men onze (klein)kinderen misbruikt onder de noemer van 'we doen het voor onze kinderen'!  Onze (klein)kinderen gaan hier het grootste slachtoffer van zijn en niemand die zich de vraag stelt.  Achteraf gaan we allemaal zeggen 'we wisten niet beter'.  Maar je zal het wel eens moeten uitleggen aan je kinderen. Gewoonweg misdadig dat mensen die uit onwetendheid zichzelf in een hoop miserie gaan storten waarvan ze nu niet eens het reinste besef van hebben.  Lang leve de Turteltaks.  Lang leve de CO-2 uitstoot.  De voorstelling van deze petitie staat vol waanzin en onwaarheden, zelfs leugens.  Controleer je informatie voordat je stommiteiten begaat!


Gast

#12

2016-08-07 11:19

vind het belangrijk dat we denken aan onze toekomst, aan onze kinderen en onze kleinkinderen !

Gast

#13 Re: Re:

2016-08-07 12:10

#2: - Re:  

 Mag gerust in mijn tuin komen staan.


Gast

#14

2016-08-07 19:13

Ik sta achter de komst van de windmolens. We moeten investeren in groene energie.
Gast47

#15 Re: Re: Re: Re:

2016-08-08 17:49

#7: Realiteit - Re: Re: Re:  

 Betaal je graag Europese boetes voor het niet halen van de 20 % hernieuwbare energie in 2020? Decentraal opwekken van elektriciteit dicht bij de verbruiker is de enige manier om de noodzaak van elektriciteitstransport via hoogspanningslijnen te beperken. En die hoogspanningslijnen zijn verantwoordelijk voor heel wat ernstiger ziektes bij kinderen dan de windmolens. Bij windstilte produceren windmolens inderdaad geen elektriciteit, zoals zonnepanelen dat 's nachts ook niet doen. Gaan we daarom de zonnepanelen ook verketteren? Elektriciteit opwekken op een hernieuwbare manier zal altijd een mix van verschillende methodes moeten zijn, en windmolen hebben daar in het winderige Vlaanderen zeker hun plaats.


Gast

#16

2016-08-08 20:13

is gratis en mileu vriendelijk

Gast

#17

2016-08-08 20:28

Iedereen wil windturbines, maar niet in zijn omgeving. Zo komen we er niet natuurlijk. Dan zullen we verder moeten doen met kerncentrales, die ook niemand wil. De tijd van de kaarsverlichting komt dichterbij.


Gast

#18

2016-08-08 22:06

Ga eens kijken in Mollem - Asse.

Gast

#19

2016-08-09 18:08

Het is een zéér goed initiatief!

Gast

#20 Re:

2016-08-09 19:52

#19: -  

Windturbines zijn de ideale oplossing om je gemiddeld tussen de 62 en 85 nachten per jaar wakker te houden.  En diegenen die het nog niet door (willen) hebben dragen windturbines niet bij tot CO2 vermindering integendeel zelfs.  De CO2 doelstellingen halen met zekerheid niet.  Als de groenstroomcertificaten een einde nemen zullen de exploitanten de windturbines afbreken.  Spijtig dat stroom geen kleur heeft anders zou je merken hoeveel groene stroom er eigenlijk is!  Zie http://www.elia.be/nl/grid-data/productie/productieprogramma


Gast

#21 Re: Re:

2016-08-09 20:44

#20: - Re:  

Er is inderdaad veel te weinig groene stroom, reden te meer om een tandje bij te steken dor o.a. zoveel mogelijk windmolens te plaatsen. 


Gast

#22

2016-08-10 07:15

Voor de toekomst van de natuur en de volgende generatie.

Gast

#23 Re: Re:

2016-08-13 09:14

#2: - Re:  

 Als het kon had ik al één , maar ik woon onder hoogspanningsnet , dat is ook schadelijk moeten we nu daarvoor ook een petitie starten,  nee zegt de inwijkeling want  die waren er al,  en een jaar  zegt diezelfde dat de boer naast hem stinkt en weg moet, man man man wat een wereld! 


Gast

#24

2016-08-13 18:39

Geef alle gezinnen de kans een kavel deel- windpark te kopen, dan hebben zij verreweg het meeste voordeel. En er is geen subsidie nodig.
De voorverkoop maakt het draagvlak zichtbaar
Zie deel-windpark Texel

http://www.guldenlijn.nl/windparken/mwiki/index.php/Texel


Gast

#25

2016-08-14 19:26

Voor een Leefbare Wereld voor onze kinderen !