Genoeg is Genoeg! Staakt het vuren nu! De AOb dient zich uit te spreken!

Wij, leerkrachten en onderwijzend personeel in Nederland verenigd in de Algemene Onderwijs Bond (AOb), eisen dat onze vakbond het voortdurende Israëlische geweld tegen onze Palestijnse collega's veroordeelt en zich uitspreekt voor een onmiddellijk staakt het vuren!

Onze collega's in de Gazastrook leven al wekenlang onder de terreur van Israëlische bombardementen, mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse regering die zich in de algemene vergadering van de Verenigde Naties weigerde uit te spreken voor een onmiddellijk staakt het vuren.

De AOb verschuilt zich ondertussen tot op heden achter een verklaring van zijn Europese zusterorganisatie, de European Trade Union Committee for Education, gepubliceerd 9 oktober, waarin in stevige bewoordingen afstand wordt genomen van de acties van Hamas. Op 17 oktober volgde een aanvulling op deze verklaring die bestond uit een waterig standpunt over het algemeen recht op onderwijs en het belang van vrede in de regio. Nergens in die verklaring staat ook maar iets te lezen over de voortdurende genocide op de Palestijnen; over de totale verwoesting van scholen, leerinstellingen en andere vitale infrastructuur; over het afsnijden van brandstof aan meer dan 2 miljoen Palestijnse burgers en de moord op tientallen Palestijnse leerkrachten. Om nog maar te zwijgen over de meer dan 4000 Palestijnse kinderen die tot op heden zijn vermoord.

Wij, leerkrachten verenigd in de AOb, eisen van onze vakbond dat dit geweld ondubbelzinnig wordt veroordeeld. Ben je lid van de AOb en steun je deze actie, onderteken dan deze petitie!

Wij zijn geïnspireerd door werknemers in de Belgische transportsector, verenigd in de Algemene Christelijke Vakbond (AVC), de Belgische Transportarbeidersbond (BTB) en de Bond der Bedienden, Technici en Kaderleden (BBTK), die woensdag 1 november verklaarden niet langer Israëlische wapentransporten te zullen behandelen in Belgische havens.

Internationale solidariteit is sinds jaar en dag een belangrijk wapen in de strijd tegen onrecht. Het is de hoogste tijd dat de vakbond zich uitspreekt.

In solidariteit met onze Palestijnse collega's,

Bezorgde leden van de AOb

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Bezorgde leden van de AOb alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...