Stop de sluiting van 50 studentenhuizen in Leiden

Het raakt ons, dat de wethouders van Leiden kiezen om studentenhuizen te sluiten te midden van een woningcrisis. Dat moet niet kunnen. Als studenten roepen we het Leidse college op om deze huizen open te houden. De wethouder kan zich het niet permitteren om honderden studenten hun huis uit te jagen terwijl er in Leiden duizenden kamers te kort zijn.

TLDR: In 2019 werd het verkameringsbeleid van het toenmalige Leidse college door de rechter van tafel geveegd. De wethouders voerden als reactie een algeheel verbod op het toevoegen van studentenkamers in heel Leiden in, maar koos er voor dit niet te handhaven. Nu de nieuwe regels worden gepresenteerd gaat het college ineens wèl handhaven, en moeten er in elk geval 50 studentenhuizen die tussen 2019 en nu verkamerd zijn sluiten in de wijken. En dat tijdens de grootste woningcrisis sinds de Tweede Wereldoorlog.

Met deze petitie roepen we de wethouder op om deze betreffende huizen in de wijken Transvaal, Noorderkwartier en De Kooi open te houden.

Link naar nieuwsbericht: https://www.linkedin.com/posts/studenten-voor-leiden_het-raakt-ons-dat-de-wethouders-kiezen-om-activity-7121120521936588800-u4uE/?

Kopie_van_Instagrampost_template_nieuwsbericht.png

Fractie Studenten voor Leiden (SVL)    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Fractie Studenten voor Leiden (SVL) alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...