Stop particulier vuurwerk!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop particulier vuurwerk!!.


Gast

#1

2015-01-01 17:50

Verbod op particulier vuurwerk! Gevaar voor mens en dier...

Gast

#2 Vuurwerk

2015-01-01 18:20

Gisterennacht kwam ik thuis, en wat ik zag, onvoorstelbaar!

Allemaal afval van vuurwerkpijlen op mijn oprit, tuin, ... De straat lag bezaaid met deze rommel! Ongelooflijk! Ik zit met een bovengrondse gastank, plezant als hierop of onder een vuurpijl komt hoor.

Toen ik binnenkwam zag ik ook dat mijn katten de schrik van hun leven te pakken hadden. Dit is geen doen meer. Mijn katten zijn allemaal gered, deze hebben dus al genoeg trauma's opgelopen, er moeten er zeker geen bijkomen...

 

Voor mij zou dit dus een goede zaak zijn, moest dit afgeschat worden!


Gast

#3

2015-01-01 18:23

Vindt ik niet verantwoordt is echt gevaarlijk en dan die het gebruiken zijn er niet voor opgeleid en beseffen niet welke schade ze aanrichten en anderen in problemen brengen daar moet een algemeen verbod op komen de regering moet er maar een wet van maken !!!!

Gast

#4

2015-01-01 18:31

dit zou heel mooi zijn als er op 1 plek vuurwerk wordt afgeschoten , en dan pas na 00.00 uur ook , ik als dierenliefhebber die dieren vragen er niet naar

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 18:46


JeroenW

#6

2015-01-01 18:52

Ik kan me nog een burgerinitiatief herinneren. Dat haalde zowaar genoeg handtekeningen. Politici in paniek "oh sjit, wat nu?!?" gelukkig vonden ze al snel een vormfoutje en konden ze opgelucht adem halen.

Hoe nobel de gedachte achter deze petitie ook, het is kansloos!


Gast

#7

2015-01-01 20:02

Sinds kindertijd (voetzoeker in oog gehad) heb ik al angst voor de gevolgen van vuurwerk. Normaal ben ik niet van de verbieden, maar de ellende met vuurwerk is, dat je het niet kunt ontlopen. Achterlijk is het dan ook, dat ze wél roken in de kroeg verbieden (waar ieder een keus heeft) en vuurwerk wél toelaten in de openbare ruimte. Maar de Nederlandse overheid kennende (alles van regels voorzien, maar nog niet een kapot achterlichtje opmerken) zal ook hier een verbod wel een loos gebaar blijken. Want bij de overheid geldt zero tolerance ( ha,ha,ha) en zero handhaving als credo

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 20:16



Gast

#9

2015-01-01 20:29

Veel te veel ongelukken en dan die arme beesten wat zo bang zijn voor die vreselijke harde knallen!
gast

#10 vuurwerk afschaffen

2015-01-01 20:31

Van mij mogen ze het ook meteen afschaffen. Arme dieren, die zich rot schrikken, omdat ze zoveel beter horen dan wij en ook geen idee hebben WAT het is. Wij weten het en toch schrik ik me dikwijls rot van die harde knallen. Dan nog de luchtvervuiling ervan: schande. Die stank komt ook gewoon je woning binnen. En het kost nogal wat, en er is crisis onder ons volk???

Mooi siervuurwerk is ok en dan op 1 plek. Daar heb ik ook geen bezwaar tegen. Een heel stuk veiliger ook. Want wie betaalt al die schade?? U en ik. Ook al willen wij dit niet! Wat..democratisch land??


Gast

#11

2015-01-01 21:07

Vuurwerk had al LANG verboden moeten worden! Er gebeuren spijtig genoeg nog steeds te weinig ongelukken ermee voor hen die het afsteken!

Gast

#12

2015-01-01 21:59

DIEREN ZIJN ER BANG VAN EN WORDEN ER ZELFS MEE MISHANDELD ER IS TEVEEL ONVERANTWOORD GEBRUIK EN ER GEBEUREN TEVEEL ONGELUKKEN MEE;

Gast

#13

2015-01-01 22:00

Het is ook belangrijk dat baasjes hun verantwoordelijkheid opnemen, want elk jaar opnieuw ontsnappen dieren door die ROTKNALLEN en FLITSEN.
Maar nog belangrijker is GEEN PARTICULIER VUURWERK MEER !!!
Veel te gevaarlijk en onverantwoord om nog maar te zwijgen over de paniek die veroorzaakt word.


Gast

#14

2015-01-01 22:01

Stoppen met dat overbodige gedoe !!

Gast

#15

2015-01-01 22:09

Deze nacht om 00.03 is mijn paard Pullo bezweken aan een hartstilstand vanwege het vuurwerk in de gemeente Nijlen, ik heb hem voor mijn ogen zien bezwijken, ook mijn vrouw en mijn zoontje van 10 stonden er op te kijken en ik kan je verzekeren dat het geen mooi zicht was, het was een koetspaard, zadelpaard en zelfs werken met kar, ploeg, eggen enz..., hoe moet ik dat de kinderen gaan uitleggen waar Pullo de sint steeds naartoe brengt in de scholen en organisaties, Pullo was niet zomaar een paard en zal nooit nog zulks paard kunnen vinden.
GVA zal morgen ook een nationaal artikel schrijven over Pullo en op facebook stromen de berichten binnen en leven allemaal mee met Pullo, ik ga morgen mijn advocaat bellen welke stappen ik kan ondernemen tegen de gemeente Nijlen die de vergunning heeft goedgekeurd om vuurwerk af te schieten.
ik rijd met Pullo ook rally's en hebben al onderling met de kameraden afgesproken om tegen het einde van het jaar het vuurwerk zeker tegen te houden, indien de gemeente een goedkeuring geeft zullen wij met paard en koets in grote getalen de gemeentes betreden met alle gevolgen vandien.

Peter Huyskens

Gast

#16

2015-01-01 22:27

Dit idiote gedoe moet afgeschaft worden!
Onbegrijpelijk dat dit nog mag ook al vallen er IEDER JAAR slachtoffers!!!

Gast

#17 Re:

2015-01-01 22:40

#12: -  

 dit komt niet door legaal vuurwerk, maar illegale of zelfgemaakte bommen...


Gast

#18 Re: vuurwerk afschaffen

2015-01-01 23:03

#10: gast - vuurwerk afschaffen 

 Direct afschaffen dat gedoe, nu hebben ze wel de regel ingevoerd dat er pas vanaf 18uur vuurwerk afgestoken mag worden, maar wie controleert dat? juist ja niemand!!' hier is het ieder jaar het zelfde, er word gewoon de hele dag door zwaar illegaal vuurwerk afgestoken in de straten en niemand die er iets aan doet, en als er iets vernield word wie draait er dan voor de kosten op? De gewone burger dus, de politie schijt in hun broek om dat tuig aan te spreken ze zitten het liefst de hele dag op hun luie reed, zelfs als je ze echt nodig hebt omdat ze vuurwerk op de oprit gooien waar de auto's staan komen ze nog niet eens, en als een auto dusdanig beschadigd is door het vuurwerk dat je de auto naar de sloop kunt rijden wie betaalt dat dan? niemand en dat allemaal door de laksheid van de Politie, dus de enigste oplossing om al deze ellende te stoppen is door het vuurwerk hellemaal af te schaffen en strenge controles op vuurwerk bij alle grensstreken.


Gast

#19

2015-01-02 00:02

dieren en mensen leven in nederland niet belang rijk meer 40 miljoen schade en veel menselijk en dierlijk leed maakt niets meer uit, de miljarden dei omgaan in deze criminele handel zijn belang rijker als het dieren en mensen leed wat elk jaar weer, mensen en dieren pijn doet!!! stoppen die idiote handel nu!!!!!

Gast

#20

2015-01-02 05:08

Het moet is gaan gedaan zijn met vuurwerk te verkopen als de mensen vuurwerk willen zien dat ze naar de grote steden gaan et zijn al genoeg ongelukken en leed veroorzaakt stop met vuurwerk aub

Gast

#21

2015-01-02 07:01

Ik vond vuurwerk ook mooi, maar als ik naar Kosmo kijk hoe bang hij is ben ik tegen en is het zeker niet meer mooi.

Gast

#22 Re: Re:

2015-01-02 07:54

#17: - Re:  

 Hallo, inderdaad er is teveel illegaal vuurwerk. Maar dieren kennen het verschil niet, geknal is geknal


Gast

#23

2015-01-02 08:28

Wordt echt tijd mijn hond eet al 3dagen niet alleen in de nacht een paar brokken.vuurwerk op één centraal punt

Gast

#24

2015-01-02 08:30

Ik heb zelf 2 honden die daar veel schrik van hebben . En daarom blijven wij thuis op 31 december en ik vind dat ze dat moeten afschaffen thuis . Geen vuurwerk thuis !!!

Gast

#25

2015-01-02 08:48

We weten al lang genoeg dat vuurwerk levensgevaarlijk is......dus mag dat zeker afgeschaft worden , er zijn al teveel doden gevallen onder de dieren en mensen en voorwa voor de show !!!!!