Oproep: geen Saoedisch doodvonnis voor dichter Ashraf Fayadh


Gast

#26

2015-11-30 19:42

Ons land moet voorrang geven aan het verdedigen van mensenrechten overal ter wereld, boven economische belangen, en specifiek die van onze wapenindustrie. Belgische burgers en ondernemers moeten solidair zijn met de getroffen ondernemingen in onze wapenindustrie als we die beginnen afbouwen.

Gast

#27

2015-11-30 20:11

De petitie is duidelik genoeg.

Gast

#28

2015-11-30 20:16

Dichten is een meningsuiting en vrije meningsuiting zou een recht moeten zijn overal op de wereld.

Gast

#29

2015-11-30 20:52

Omdat het wraakroepend is hoe hypocriet onze Westerse democratieën omgaan met totalitaire regimes - hoe er gemeten wordt met twee maten en twee gewichten - hoe dom en hoe fundamenteel onrechtvaardig onze politici zijn, waardoor wereldwijd de problemen alleen maar toenemen.

Gast

#30

2015-11-30 21:59

Hoe dodelijk kan een regime zijn!

Gast

#31

2015-11-30 22:34

Omdat dit moord is.

Gast

#32

2015-11-30 23:58

Een wapen in de strijd tegen echte misdaden

Gast

#33

2015-12-01 06:12

Dat Saoedi-Arabië mensen tot moes slaat of ter dood veroordeelt voor wat letters op papier is een schandvlek op de wereldkaart. Hopelijk keert het tij snel, maar ik vrees ervoor. In de tussentijd kun je maar actie voeren...


Gast

#34

2015-12-01 08:06

Iedereen heeft recht om zijn eigen mening te geven

Gast

#35

2015-12-01 08:12

l'argent n'a pas d'odeur. Maar men kan de stank niet afkopen

Gast

#36

2015-12-01 09:54

His Majesty Salman bin Abdulaziz Al Saud Please stop the death penalty

Gast

#37

2015-12-01 11:08

Vrije mening is het belangrijkste

Gast

#38

2015-12-01 11:14

Hypocrieten! Macht! En zelf meisjes kopen van nog geen 12 jaar om seksueel te misbruiken. Ik hoop dat deze man kan gered worden!

Gast

#39

2015-12-01 12:07

Hypocrieten! Ik hoop dat deze man in leven blijft!

Gast

#40

2015-12-01 12:27

Het uiten van mening is en mag nooit een reden tot doodstraf zijn. Doodstraf ja, voor monsters zoals we die nu kennen, die geloof gebruiken om hun wandaden tegen de mensheid goed te praten.
Zelfs dan geen oog om oog, tand om tand. "verlaag je nooit tot het niveau van de andere" Ik hoop echt dat deze koning verstand heeft!!

Gast

#41

2015-12-01 13:44

...hij die gratie schenkt,schenkt het ook aan zichzelf! ;)

Gast

#42

2015-12-01 16:58

Omdat ik tegen de doodstraf ben .

Gast

#43 Weet je wie al Qaida de nodige hulpmiddelen gegeven heeft?

2015-12-01 17:42

Paleis van Koning Fahd in Marbella. 1997 - 2007

Weet je wie al Qaida de nodige hulpmiddelen gegeven heeft? Je kan eenmaal raden! Familieleden van de Koninklijke familie van Saudi Arabië. Dit toen wijlen Koning Fahd nog aan de macht was. Wie was er op de hoogte hiervan? Amerikaanse, Spaanse en andere buitenlandse inlichtingendiensten. Uit respect voor mijn werkgever heb ik gewacht tot heden. Salman bin Abdoel Aziz al-Saoed, de huidige koning, stond toen nog aan de zijde van Koning Fahd. Dit als zijn persoonlijke secretaris. Ik was één van de enige privé chauffeurs die zich binnen het Prinselijk paleis mocht begeven en de meeste foto's zijn getrokken in het geheim want niemand had het recht foto's te maken binnenin het paleis.

Op een dag, toen ik binnen op mijn klant wachtte verschenen er 2 individu's die de aandacht trokken voor hun geheimzinnigheid. Toen de twee na een paar uur weer buiten verschenen met 2 koffers werden ze onmiddellijk vervoerd naar de luchthaven waar de zoveelste boeiing 747 van Koning Fahd hen wegvloog. De Spaanse veiligheidsagent, binnen in het paleis keek mij aan en zei " daar heb je al qaida en wat in die koffers zit is geen monopoliegeld". Ik keek hem aan en vroeg waarom ze die mensen niet arresteerden als ze wisten wie ze waren. " diplomatic Inmunity, my friend ", antwoordde hij cynisch. Ook een andere keer toen ik in de krant El Mundo las dat ze een terrorist van Al Qaida gearresteerd hadden werd het mij duidelijk wie de werkelijke opdrachtgevers waren. Ik was in feite verheugd dat ze één van die terroristen opgepakt hadden in Engeland en riep Abdelaziz, het neefje van de koning naar mij toe. Vergezeld van een tiental leden kwam hij naar mij toe in de binnenkoer en toen ik hem vertelde wat er was gebeurd was hun reactie ongelooflijk. Alsof er een familielid was gestorven begonnen sommigen te huilen en krijsen. Enkele lieten zich op grond vallen en met hun vuist lieten ze blijk weten van hun woede. Dit was geen vreugdekreet maar een woede-uitbarsting. Wat is terreur? Terreur is een oorlogsverklaring waar veel mensen hun zakken mee vullen. De olie, wapen en andere industrieën.

De prins werd beschermd door zijn eigen lijfwachten maar de Spaanse inlichtingendiensten hadden ook mensen vereffend voor zijn veiligheid. Weet je wat het de stad Marbella financieel opbracht toen de Koning elk jaar drie maanden verbleef in dat oord met zijn 2000 uit genodigden. Veel geld en niemand bekommerde zich om de rest. Zolang het geld maar binnenstroomde. Het was een groot verwend kind, die prins. Soms reed hij met 150 km per uur door de smalle steegjes van Marbella, zonder te beseffen dat hij iemand zou kunnen doodrijden. Maar omdat zijn diplomatieke onschendbaarheid stevig was speelde dit geen rol. Wij, ik en enkele lijfwachten, moesten hem voortdurend achternazitten, tot ik op een dag bruusk stopte met die waanzinnige achtervolging. Ze dreigden mij eerst te ontheffen van mijn taak als ik niet verder reed, maar ik had geen neiging om een kind omver te rijden en toen ene besefte dat ik de ene was die alle zonden voor hen regelde kalmeerde de toestand.

Waarom mocht ik binnen en de 200 andere chauffeurs niet? Omdat mijn taak als chauffeur niet alleen bestond uit het vervoeren van het favoriet neefje van de koning, Abdelaziz, doch merendeels was mijn taak het regelen van de verboden zonden. Zonden die de koning kwaad zou hebben gemaakt moest hij op de hoogte geweest zijn. Prostitutie, drugs, alcohol en gokken. Wie moest het regelen zonder dat het aan de oren van de koning moest komen? Ikzelf en andere collega's. 6 dagen op 7 werden kamers geboekt op het hotel Kempinsky, Marbella. Honderden leden en uit genodigden wierpen zich op het verboden fruit in dat hotel. En de grootste hypocrisie was toen de vrijdag mis eraan kwam. Samen met andere honderden presenteerden we ons dan voor de grote moskee van Marbella. Op een gegeven moment vroeg een zoveelste neefje van de koning mij of ik ook niet wilde binnengaan voor het gebed en hem hierop antwoordde dat mijn geloof al heel lange tijd geleden vertrokken was met vakantie. Hij antwoordde tegen zijn collega " Kafir " (ongelovige hond). Liever een ongelovige hond dan een leugenachtige hypocriet die doet geloven dat hij een goede moslim is.

Ik heb voor vele BV's en Vips gewerkt en 99 % zijn klanten die ik trouw ben gebleven maar na wat er vandaag allemaal gebeurd in het Midden oosten en de terreur acties in het Westen moet de burger weten wat en wie die toestand gecreëerd heeft. Als men de financiële transacties van al qaida, Isis, boko haram en andere terreurgroepen eens tot een grondig onderzoek werpt zullen veel waarheden te boven komen. Maar geloof mij, dat weten vele inlichtingendiensten al. Dat zal SIGINT ook al onderschept hebben.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-01 18:20



Gast

#45

2015-12-01 21:12

Als ideeën en meningen de doodstraf opleveren dan IS er iets ziekelijk mis een regime.

Gast

#46

2015-12-01 21:16

Solidariteit met vrije geesten

Gast

#47

2015-12-01 21:21

Sinterklaas bestaat nie !

Gast

#48

2015-12-01 21:30

Dit totaal onverdiende (dood) vonnis is een ontkenning van de meest elementaire vorm van mensenrechten . Zulke barbaarse levensvorm hoort niet thuis op onze planeet .

Gast

#49

2015-12-01 21:47

ik ben tegen de doodstraf en zeker voor onschuldige mensen, hij heeft niemand gedood, geen ernstige feiten gepleegd.

Gast

#50

2015-12-01 22:00

Afschaffing doodstraf. Vrijheid van meningsuitting.