Stop de demonisering van vluchtelingen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de demonisering van vluchtelingen!.


Gast

#76 Re:

2016-02-23 16:47

#75: -  h

 Maar deze petitie gaat ook niet over de economische migranten, maar over vluchtelingen. Dat jij het verschil niet kent, zegt alles over jou.

realist

#77 Re: Re: Vluchteling

2016-02-23 17:25

#38: - Re: Vluchteling 

 Alleen is er door Arabische landen gezegd dat er niemand maar dan ook niemand het land in komt.

Dus als wij in deze situatie terecht komen kunnen we nergens naar toe. Er wordt maar aangenomen dat wij hulp zouden krijgen maar dat is dus niet waar. Wij ontvangen iedereen met open armen al 50 jaar maar zullen nooit iets terugkrijgen als we in dezelfde situatie terecht komen.


Gast

#78 Re: Re: Re: Vluchteling

2016-02-23 20:30

#77: realist - Re: Re: Vluchteling 

 En dat is voor jou de enige reden om hulp te bieden? Klinkende pasmunt? Niet eens de wetenschap DAT je nergens kunt aankloppen, maar het VERMOEDEN dat je er niet kunt aankloppen; daarom wil jij hulp weigeren?


Gast

#79

2016-02-24 15:14

Ik ben het volledig eens met wat u geschreven hebt.
Iedereen kan bedenken dat het beter is voor de vluchtelingen om in hun eigen land te blijven en dat wij hen nooit dat perspectief kunnen geven dat ieder mens verdient.
Maar....deze mensen zijn op de loop voor een acute noodsituatie, het minste wat wij kunnen doen is om hen met open armen te ontvangen en samen met hen naar een oplossing te zoeken voor hun grootste noden: veiligheid, gastvrijheid, gezondheidszorg, voeding, kleding, onderwijs, een venster naar de toekomst! En ik wil iedereen oproepen: probeer je nu eens te verplaatsen in die verschrikkelijke situatie waarin deze mensen verkeren EN DOE IETS: wees zelf gastvrij, geef geld aan projecten die vluchtelingen ondersteunen (lees net in de Edese Post over een plaatselijk initiatief van CHE-studentes voor noodhulp vluchtelingen Calais), maar wentel je niet in bitterheid door je af te zetten tegen dat verminderd gevoel van eigen comfort. Het is zoveel fijner te geven dan te nemen, is een Bijbels, maar ook algemeen menselijk gegeven. Het leven wordt er voor jezelf, die niet in deze ellende hoeft te verkeren, zoveel mooier op !

Han Pol

Gast

#80

2016-02-24 16:10

Omdat ik als ik in de situatie zou verkeren dat ik voor oorlogsgeweld zou moeten vluchten ik ook blij zou zijn met een uitgestoken hand. En van generaliseren is nog nooit iemand beter geworden en het is een te gemakkelijke weg om te gaan.

Gast

#81

2016-02-24 16:19

Omdat ik het helemaal eens ben met de reden waarom deze petitie is gestart. Laten we alsjeblieft MENS blijven en ons niet door allerlei angsten laten overheersen.
Willem van der Kooij

#82 Re:

2016-02-24 17:34

#79: -  

 Amen!


Gast

#83

2016-02-24 20:22

Wat er gebeurd in de wereld is niet juist en moet stoppen.
Wijsheid is helaas niet te koop.

Gast

#84

2016-02-25 09:24

Te vaak wordt het vluchtelingenprobleem alleen benaderd vanuit de vraag wat de komst van alle vluchtelingen voor ons zelf betekent en (vrijwel) niet vanuit de situatie in Syrië zelf noch wat deze verschrikkelijke oorlog voor de bevolking daadwerkelijk betekent. Het gaat hier wel om mannen, vrouwen en heel veel kinderen die op afgrijselijke wijzen te maken hebben met bombardementen en andere vormen van grof geweld.

Het gebrek aan empathie onder veel mensen is onrustbarend. Het gaat bij de vluchtelingen om mensen die net als wij graag een leven willen leiden zonder angst en zonder geweld. Waarom zijn zo veel Nederlanders zo bang? Bovendien, wij hebben het Vluchtelingenverdrag en andere Mensenrechtenverdragen ondertekend. Dit betekent dat wij naast de humanitaire verplichting ook een juridische verplichting hebben om oorlogsvluchtelingen te helpen. Laten we ons ruimhartig opstellen!

Gast

#85

2016-02-25 11:23

Ik vind het beschamend dat er mensen zijn die oorlogsvluchtelingen een veilig onderkomen willen onthouden uit angst voor het onbekende.

Gast

#86

2016-02-25 11:25

Alleen met liefde en begrip komen we tot een betere wereld

Gast

#87

2016-02-25 15:57

Als tegengeluid , tegen het leeghoofdig gebral van mensen die kennelijk nooit hebben geleerd zelfstandig te denken en en geen empathie kennen.

Gast

#88

2016-02-26 13:53

ik vind demoniseren verderfelijk. Het belemmert de dialoog en lijdt uiteindelijk tot concentratiekampen en gaskamers zoals we uit de geschiedenis kunnen leren.

Gast

#89

2016-02-26 15:27

Ik heb deze petitie ondertekend omdat er steeds meer Nederlanders zich zo ontzettend negatief en ondoordacht uitlaten over mensen die je NAASTE zijn, mensen die ook door God geschapen zijn, mensen die angst, pijn verdriet en verliezen lijden.
Deze mensen moeten we juist extra verwennen, helpen en bijstaan, Nederland is er niet alleen voor de Nederlanders.

Gast

#90

2016-02-26 19:16

Een groep van bijna dertig mannelijke migranten heeft in een winkelcentrum in de Noord-Duitse stad Kiel drie jonge vrouwen achtervolgd, ingesloten en lastig gevallen. Het incident vond donderdagavond plaats niet ver van het station, aldus de politie vrijdag.

 

Het begon met twee Afghanen die de meisjes van vijftien, zestien en zeventien jaar volgden en met telefoons filmden. Daarna groeide de groep aan tot bijna dertig mannen. De veiligheidsdienst van het winkelcentrum waarschuwde de politie, die de twee Afghanen, negentien en 26 jaar oud, alsmede twee andere mannen aanhield. Volgens de politie is het tijdens de confrontatie niet tot seksuele handelingen gekomen.

De Bondsdag nam juist vrijdag een voorstel aan dat het vergemakkelijkt om buitenlanders die zich schuldig maken aan strafbare feiten, uit te zetten.


Gast

#91

2016-02-26 22:20

Ik ben geboren en getogen in het Noorden van Friesland. In de tweede wereldoorlog zijn daar vluchtelingen uit Noord-Holland met liefde opgenomen in gezinnen, ondanks hun eigen armoedige omstandigheden. Van mijn ouders heb ik geleerd dat je er altijd moet zijn voor armen en verdrukten.
Ik heb mijn hart opengezet voor de vluchtelingen die in Ede zijn ondergebracht. Als vrijwilliger bij het Rode Kruis en daarnaast wandel ik iedere week met een groep. Als je deze mensen leert kennen praat je niet meer over ze met ongenuanceerde vooroordelen. Wekelijks hoor ik de verschrikkelijke belevenissen die ze hebben meegemaakt.
Ik hoor steeds dat mensen bezorgd zijn hun hun kinderen iets wordt aangedaan. Het een vooroordeel. Leer deze vluchtelingen kennen en ontdek hoe groot de onderlinge sociale controle is. Zij zijn zich heel bewust dat zij hier te gast zijn en zich moeten gedragen. De meesten willen niets liever dan snel integreren. Kortom; laat ze merken dat ze hier welkom zijn. Afgezien van het feit dat naar mijn mening een humane plicht is, voorkom je ook dat ze zich tegen ons keren.

Gast

#92 Re:

2016-02-26 23:48

#90: -  

 Wat mooi van je dat je geheel vrijwillig precies laat zien waarom het zo broodnodig is dat de demonisering van vluchtelingen wordt aangepakt. Het artikel dat je hier citeert gaat immers niet eens over vluchtelingen, maar zo presenteer jij dat hier wel.

"Die beiden Haupttäter stammen aus Afghanistan und wohnen in Kiel. Sie mussten eine Nacht in Polizeigewahrsam verbringen. Der 19- und der 26-Jährige hatten bei ihrer Festnahme massiven Widerstand geleistet, Beamte attackiert und bespuckt. Pohl sprach von schwerer Körperverletzung. Gegen die insgesamt vier festgenommenen Männer seien Strafanzeigen erstattet worden. Alle leben schon seit längerer Zeit in Deutschland und haben einen festen Wohnsitz, weshalb sie wieder auf freien Fuß gesetzt wurden."

BRON

De hypocrisie van de populist

#93 En waar niets negatiefs te vertellen valt over moslims, verzinnen we het zelf wel:

2016-02-27 00:15

 

Deze week ontstond er commotie rond blote mensen in Nijmegen. Om preciezer te zijn schilderijen met blote mensen. Nijmeegse naaktschilderijen gecensureerd ‘om religieuze redenen’, kopte The Post Online, een site die zich vaker verslikt in zijn eigen gretigheid. PVV-Kamerlid en vice-voorzitter van de Tweede Kamer Martin Bosma voerde het conflict nog een tandje op en twitterde “Schilderij weg. Want islam. Linkse kunstwereld zal zwijgen. Want islam.”

 

De Telegraaf pakte de kwestie ook op. In werkelijkheid was er niets gecensureerd, had het niets met de islam te maken en ook niet met de ‘linkse kunstwereld’. De moslims waren er in het kader van de zucht naar ‘islamkritiek’ gewoon bij verzonnen.

Kunstenares Yette Rohde exposeerde in wijkinformatiecentrum Stip Oost enkele werken van haarzelf en haar cursisten. Op sommige van die schilderijen was naakt te zien. Buurtbewoners waren daar niet van gecharmeerd en de medewerkers spraken daarover met de cursisten. Volgens de kunstenaars is hen gevraagd enkele werken te verplaatsen. De medewerkers zeggen dat er nooit zo’n verzoek is gedaan. De Gelderlander citeerde de coördinator van het centrum:

Omdat we merkten dat sommigen baalden van het naakt, is met de kunstenaars gepraat. Mensen baalden hier vooral van om religieuze redenen. (…) We hebben echt nooit de intentie gehad sturend te zijn. Ik was verbaasd dat de expositie is afgebroken.

Van censuur was geen sprake, de kunstenaars waren boos vanwege de kritiek en hebben hun werken zelf weggehaald. In een verklaring stelt het centrum:

Kunst in een openbare ruimte roept al snel op tot discussie en daar is ook niets mis mee, maar de vrijwilligers van Stip Oost  herkennen het beeld van ‘vele protesten’ eigenlijk niet. Een enkeling heeft een opmerking gemaakt over ‘het vele naakt’ en natuurlijk hebben we het daar onderling ook wel over gehad. Maar daarbij is het wijzigen van de expositie zonder overleg met de kunstenaars nooit een optie geweest.

 


Gast

#94

2016-03-02 14:00

ik wil graag een tegengeluid geven tegen alle schreeuwers die alleen maar aan hun eigen geluk denken en mensen uit oorlogslanden laten stikken.

Gast

#95

2016-03-02 16:43

Vrijwillig met vluchtelingen bezig en echtgenoot is docent taal en inburgering NT2 in Ede en Veenendaal.
Regelmatig mensen thuis aan tafel, ieder verhaal is anders en zo bizar. Hele families zijn gehalveerd.
Ik schaam mij voor medeburgers, akelige zielige types.
Crissie Hynes

#96 Re: En waar niets negatiefs te vertellen valt over moslims, verzinnen we het zelf wel:

2016-03-02 16:47


Gast

#97 Re: Re: En waar niets negatiefs te vertellen valt over moslims, verzinnen we het zelf wel:

2016-03-02 19:05

#96: Crissie Hynes - Re: En waar niets negatiefs te vertellen valt over moslims, verzinnen we het zelf wel: 

 Maar de usual suspects maken er wel weer een anti-islam verhaal van. Het hele verhaal heeft helemaal niets met islam te maken, sterker nog: de kunstenaars zelf hebben de werken teruggetrokken, maar de heer Bosma, het zogenaamde intellect van de PVV, liegt wel bij elkaar dat de werken vanwege druk uit de islamitische hoek zijn verwijderd en maakt er en passant maar nog een anti-linkse opmerking bij, die er ook niets mee van doen heeft.

Hoe lang blijft Nederland die bij elkaar gelogen stemmingmakerij nog accepteren? Hoe lang blijven we het normaal vinden dat mensen, MENSEN van vlees en bloed, moedwillig in een verdomhoek worden gestopt op basis van leugens, fantasietjes en verdraaide feiten? Hoe lang blijven we tolereren dat ruimte wordt geboden aan de "bezorgde burger" die tot op heden een groter, reëeler gevaar is gebleken dan welke vluchteling uit welk land dan ook?


Gast

#98

2016-03-02 21:55

Omdat ik zo hoop bij te kunnen dragen dat men zich toleranter opstelt t.o.v. vluchtelingen. Zoals daar nu te vaak tegen geageerd wordt, kan op den duur, vrees ik een gevaar worden voor onze democratie en ik vind dat zeker die mensen die om humanitaire redenen zijn gevlucht zich in ons land veilig moeten kunnen voelen.

Gast

#99

2016-03-03 08:45

Goed initiatief van deze meneer Willem van der Kooij. Hartverwarmend.

Gast

#100

2016-03-03 08:49

Deel je geluk met anderen.