Géén Aldi ? Dan een Lidl in Wissenkerke

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Géén Aldi ? Dan een Lidl in Wissenkerke.


Gast

#76

2016-03-15 21:11

Met een lidl komt de middenstand weer tot leven in Wissenkerke

Gast

#77

2016-03-15 21:24

Meer keuze voor inwoners en toeristen
Spreiding drukte vooral in seizoen.

Gast

#78

2016-03-15 22:41

Ik kom oorspronkelijk uit Wissenkerke en vind het belachelijk dat er al jaren niets in Wissenkerke op potengezet wordt. En dat de middenstand uit andere dorpen de leefbaarheid onderuit kan halen uit angst voor hun eigen boterham en winkeltje
f(vaasje)

#79

2016-03-16 09:35

De ondernemer van Kamperland heeft niets te klagen op de Gem, Hij wilde zelf toch groter , en (mooier).

en bij het openen van zijn nieuwezaak, had hij zelfs nog lovende woorden over de goede medewerking van de gem.

Nu komt hij achteraf met protest, 

Ook geld dit voor de Spar van Kortgene.

 


Gast

#80

2016-03-16 10:05

Ik teken deze petitie., :omdat ik ook graag zou zien dat er op dit kapitale lapje grond wel een concurende supermarkt komt.
Hebben we in iedergeval allemaal profijt van .


Gast

#81

2016-03-16 11:36

De verschillende supermarkten die destijds bezwaar hebben gemaakt tegen de Aldi hebben allen afspraken gemaakt met de gemeente, deze afspraken zijn in verschillende vormen voldaan.
Daarbij heeft de AH op Kamperland heeft als grootste ondernemer het grootste voordeel gehad echter heeft deze beste man nooit genoeg, dit resulteert in het opnieuw aanhalen van oude verhalen en het helaas toch terug trekken van de Aldi.
In het verleden hebben er tal van onderzoeken plaats gevonden ivm meer leefbaarheid op het eiland, de uitkomst was telkens duidelijk: op Kats en Geesdijjk na is er in ieder dorp voldoende winkelruimte en leefbaarheid maar aan Wissenkerke moet gewerkt worden.
Hierdoor is het Aldi project ontstaan, wat mij persoonlijk erg stoort is dat er dus voldoende winkelruimte beschikbaar was in bijvoorbeeld het dorp Kamperland maar de fijne AH ondernemer toch mocht uitbreiden, dit natuurlijk zodat hij zich niet meer bezig zou houden met de bouw van de Aldi.
Vervolgens een aantal jaren later heeft meneer nooit genoeg en begint hij de boel weer aan te kaarten.
Er is hier iemand die Wissenkerke een sprookjesdorp noemt met maar 1400 bewoners en een paar kleine ondernemingen echter is het zo dat deze persoon het niet enkel tot Wissenkerke moet betrekken, men zou het grotere verhaal moeten zien.
Ja Wissenkerke heeft maar 1400 bewoners, maar hoeveel bewoners heeft Noord-Beveland?
Hoeveel toeristen heeft Noord-Beveland?
Pas wanneer je breder kunt kijken dan enkel de 1400 inwoners van Wissenkerke zie je dat een prijsvechter goed zou zijn voor het hele eiland, het geld dat nu naar Goes/Middelburg of Schouwen-Duiveland gaat kan op het eiland blijven met als resultaat dat de middenstand verbeterd word, er zullen meer kleinere winkeltjes bestaansrecht hebben en houden.
Er zullen meer bewoners op het eiland blijven, goed voor iedere sector.
Denk hier eens aan de volgende keer dat er iemand met commentaar komt.
Karakter

#82 Re:

2016-03-16 13:22

#81: -  

 Goed geschreven, helemaal mee eens


Gast

#83 Re:

2016-03-16 13:58

#1: -  

 fijn als je gast bent

 


Gast

#84

2016-03-16 15:39

leonard spring

denk dat lidl beter is dan aldi....latt lidle komme....graag

 


Gast

#85

2016-03-16 20:35

Dure winkels genoeg .een voordelige supermarkt mag daar best tussen staan

Gast

#86

2016-03-16 22:40

Verspilling van gemeenschapsgeld goedmaken. Lidl is een goede tegenhanger van A.H.
maantje

#87 wwwwwwwwwwwww

2016-03-17 09:06

wat enkele mensen te weeg kunnen brengen in een dorp ! Dan nu gaarne een Lidl.

JLM

#88

2016-03-17 09:13

Een klein stelletje klagers heeft jarenlang de komst van de Aldi weten te vertragen.

Ze bleven maar doorprocederen... tot aan de Hoge Raad aan toe. Eindelijk leek alles in kannen en kruiken, en kon de bouw beginnen. Maar nee. Drie supers (in Kamperland, Kortgene en Colijn) hadden weer iets nieuws bedacht om de zaak op te kunnen houden. Dit keer een stap naar het Europese Hof van Justitie.

Toe maar. Naar het Europese Hof van Justitie omdat je bang bent voor een beetje gezonde concurrentie. Wat is de volgende stap? Naar het Internationaal Strafhof in Den Haag? 

Hopelijk slaagt de gemeente erin om alsnog een goede discounter naar Wissenkerke te halen. Alles is er klaar voor. De lokatie is beschikbaar en gereed. Alle procedures doorlopen. En goedkeuring verkregen van de hoogste rechter in Nederland. Zou zonde zijn om nu de handdoek in de ring te gooien.  Even doorbijten nog.

Voor de supers in Kamperland, Kortgene en Colijn is extra concurrentie dan jammer... maar voor de burger is het prima. Meer keus. Dus doorzetten nu. Laat desnoods die zaak maar voorkomen bij het Europees Hof. Die zal de klagers ongetwijfeld in het ongelijk stellen. En volgens mij zijn ze dan klaar met procederen en kunnen ze het niet langer meer tegenhouden.


Gast

#89

2016-03-17 09:25

lidl heeft meer keuze in groente , fruit en brood

een goedkopere winkel is hoog nodig in deze slaap stad
recht

#90 Re:

2016-03-17 09:27

#88: JLM -  

 Helemaal mee eens netjes geschreven, maar er is niet allemaal door ondernemers geprosedeerd ,,Hoofdzakelijk De namen  Rovers en Vogelaar kwamen  daar in voor.

 


Gast

#91

2016-03-17 10:26

#90: recht - Re:  

 jammer dat er te weinig mensen weten van de actie , en dat er nog geen toeristen zijn om stemmen te verzamelen.ik koop bij AH maar ook een deel bij lidl en dat blijft zo, dus wat is het probleem?

Liedwien

#92 Re:

2016-03-17 11:42

#91: -  

Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan deze petitie. Zie de aankondigingen bij deze petitie. ( bovenin)We gaan er ook vanuit dat iedereen die hier vóór is, zelf ook zijn best doet om dit zoveel mogelijk te verspreiden. :-) , iedereen zal zijn best moeten doen toch ?


Gast

#93

2016-03-17 19:58

Ik ken een aantal mensen in die omgeving en kom er regelmatig en bijna iedereen gaat naar goes om daar zn boodschappen te halen dat is fijn als je een auto hebt maar met een kindje erbij is het al gauw een dagtaak maal 3 per week

Gast

#94

2016-03-18 07:14

Ik vind dat in elke streek een Aldi of Lidl moet zijn sowieso voor de mensen met een smalle beurs.

Gast

#95

2016-03-18 07:23

Aldi of Lidl behoort er te zijn ook op NoordBeveland

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-03-18 13:53



Gast

#97

2016-03-18 16:28

Omdat er behoefte aan een goedkopere winkel is. Niet alleen voor eigen bewoners maar ook voor toeristen.

Gast

#98

2016-03-18 19:26

Hoef ik niet meer naar Goes. Ik vind Lidl beter dan Aldi.
Is ook goed voor de werkgelegenheid, toch?

Gast

#99

2016-03-18 19:37

De lidl moet gewoon komen, omdat heel veel mensen van noord bevelañd naar goes gaan naar de lidl of aldi. Als lidl hier komt, blijven ze tenminste hier op het dorp boodschappen halen. De a.h op kamperland vinden ze ook al niets, het is zonde dat de mensen naar goes trekken

Gast

#100

2016-03-18 19:45

Omdat hier gewoon de lidl moet komen. Het duurt al veel te lang, de meeste mensen van hier kom je tegen in goes om boodschappen fe doen, dat is ook niet goed. Dus hoe vlugger hoe beter en is ook betaalbaar, ook heel belangrijk.