Constructiesnelheid brommers aanpassen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Constructiesnelheid brommers aanpassen.


Gast

#1

2016-03-24 13:40

Jullie hebben groot gelijk!!!

Gast

#2 #2

2016-03-27 21:42

Ik vind dat je met 16 ook 125cc mag rijden net als in duitsland!


Gast

#3

2016-04-12 14:51

Vind het zelf heel gevaarlijk als ik 45 rij auto's halen mij hard in waar het niet mag

Gast

#4

2016-04-12 14:56

Snelheid moet hoger

Gast

#5

2016-04-12 15:37

Omdat Het klopt bij 45 km is het gevaarlijk auto's proberen je in te hallen waardoor je in De probleem komt . Met soms op dodelijke afloop .

Gast

#6

2016-04-12 15:45

Ik wil harder kunnen rijden met mijn brommer wegens irritaties bij mijzelf en auto bestuurders

Gast

#7

2016-04-12 18:47

de snelheid is te sloom en gevaarlijk

Gast

#8

2016-04-12 19:41

De maximale snelheid voor de bromfiets is te langzaam en daardoor onveilig voor ander verkeer. Voorbeeld: (Je rijd op een smalle weg waar je 60 km/h mag. Op deze weg moet je rijden omdat het fietspad alleen voor fietsers bestemd is. De auto's halen je dus met 15 km/h in en doordat ze jou als bromfietser in moeten halen is dat gevaarlijk voor tegemoetkomend verkeer en voor de bromfietser zelf die afgesneden zou kunnen worden)

Gast

#9

2016-04-20 15:39

Ik heb deze petitie getekend omdat ik van mening ben dat de constructie snelheid van 45km/u leidt tot gevaarlijke situaties in het verkeer.

Gast

#10

2016-04-25 15:34

Het gebruik van een 50cc zijn veel al werkende mensen met meer verantwoordelijkheid en kennis van het verkeer door ervaring .de snelheid die de wet nu hanteert bij 50cc geeft gevaarlijke situaties verhoog het naar 55/60 dat is een aanvaard bare snelheid.

Gast

#11

2016-05-21 16:57

meer flitsen geen rollerbank meer

Gast

#12

2016-05-30 18:25

Met bromscooter 50cc op de weg is nu gevaarlijk voor mij om de broomscooter maar ook voor mij als ik in de auto zit

Gast

#13

2016-06-22 14:25

Omdat het inderdaad gevaarlijke is .om met 45 km tussen auto.'s te kijken die zelfs nog harder gaan omdat ze meestal geen zin hebben om achter zn langzame scooter te zitten. kortom gevaarlijke situaties krijg je dan .dus wat hier gezegt word ben ik helemaal mee eens. Mvg Marco ouwerkerk
Bromfietsliefhebber

#14 Huidige constructiesnelheid is kortzichtig

2016-06-27 16:12

Ik rijd zelf vanuit financieel oogpunt op een 50cc schakelbrommer van 2016 met de nieuwste ontwikkelingen voor carburateurmotoren. Deze levert 3,2kW met 5 versnellingen en haalt met gemak 80km/u met alleen een onbegrensde cdi in plaats van de heel sterk beperkte standaard 45 km/u-cdi. Omdat ik genoeg snelheid/vermogen heb, rijd ik door het buitengebied met zo'n 65-70 km/u met (ruim de helft) gas over en een verbruik van rond de 1:35-40. Op mijn vorige scooter haalde ik met wind mee, bult af net 55-60 km/u en reed ik altijd volgas. Je kunt mij niet wijsmaken dat de manier waarop ik nu van huis naar werk en terug rijd slechter of onveiliger is dan dat ik dat voorheen deed, of milieu onvriendelijker. Immers wordt de motor niet gesmoord, en ik kan bij stevige tegenwind toch nog een acceptabele snelheid rijden (op de 60 km-weg in het buitengebied haal ik dan ook nog zo'n 60-65 op de teller), waar dit bij mijn scooter soms terugzakte naar 45, 40, soms nog iets minder.

In de stad gedraag ik me netjes en rijd zo rond de 50 met de auto's mee. Het zou wat mij betreft dan ook eerlijker zijn om de toegestane snelheid voor bromfietsen naar 60 te brengen, zodat die in het buitengebied niet ingehaald (hoeven te) worden door personenauto's en ze in de stad met een lasergun, mobiele controle of flitskast gecontroleerd kunnen worden op snelheid en op dezelfde manier een bekeuring thuisgestuurd kunnen krijgen (al dan niet iets zwaarder belast vanwege het verschil in gevaarzetting tussen auto's op 4 wielen met kreukelzone en bromfietsen/scooters op 2 wielen zonder kreukelzone).

Snorfietsen vind ik sowieso een belachelijk fenomeen, vanwege de gemotoriseerde aandrijving zal er bij een aanrijding (al dan niet met overstekend klein wild) of schuifpartij altijd meer persoonlijk leed worden veroorzaakt dan bij een fiets. Daar stop je met trappen, heb je grotere en dus stabielere wielen en sta je zo goed als stil na het remmen, buiten het feit dat je aardig door moet fietsen om 25+ km/u te halen. En ik realiseer me dat ik veel mensen beledig als ik zeg dat ze snorfietsen zouden moeten verbieden, maar het is eenvoudigweg zeer gevaarlijk om zonder helm zo hard te rijden. Ook omdat veel snorfietsrijders als eerste na aanschaf een bromfiets-cdi installeren, de varioring verwijderen en dus zonder helm gewoon 45-60 km/u rijden. De ellende is niet te overzien als er iets gebeurt en dat hoef je niet eens zelf te veroorzaken. Denk aan automobilisten die je over het hoofd zien bij afslaan of uit een parkeervak komen waar ze je niet gezien hebben, maar ook een kat, konijn of hond die ineens oversteekt. Een kind tussen de auto's vandaan, of een bal die de straat op rolt.

Mijn wens dan ook: Snorfietsen verbieden, bromfietsen naar 60 km/u en controle's uitvoeren door middel van gangbare radar- of lasercontrole.


Gast

#15

2016-06-27 18:14

Een kleine verhoging van de snelheid zou de verkeersveiligheid ten goede komen!
Elystar bestuurder.

#16

2016-06-28 17:30

Voor mij mag de snelheid ook omhoog, zowiewzo veiliger in het stadsverkeer om mee te komen.


Gast

#17

2016-07-02 00:02

klote rollerbanken. alleen maar gevaarlijke situaties met deze lage snelheid op brommertjes

Gast

#18

2016-07-02 12:20

Snelheid is idd te laag voor bromfietsers, 55 a 60km lijkt mij het beste.

Gast

#19

2016-07-13 09:40

Omdat ik de actuele snelheid van de snor/bromfietsers achterhaald vind en onveilig. En ik heb een hekel aan het op het fietspad rijden en helemaal binnen de bebouwde kom omdat je elke keer rekening moet houden met die fietsers die tevens ook een hekel hebben aan de bromfietsers op het fietspad. Ik vind gewoon dat een ontgrensde brommer de rijbaan op mag ook buiten de bebouwde kom en als iemand er voor kiest om een sport uitlaat erop te maken dan moet dat ook gewoon kunnen en ik denk dat als de brommer/scooter bestuurder gewoon op de rijbaan mag blijven en dat ze daar ook gewoon met 80kmh mee mogen rijden dat iedereen zich meer gaat gedragen op plekken waar de snelheidslimiet lager is, want toen ik een sport uitlaat op mijn brommer heb gemonteerd ben ik de snelheden meer van respecteren binnen de bebouwde kom.

Gast

#20

2016-08-11 16:45

Ik vind gewoon dat je scooter 60/65 mag rijden das is hard genoeg en je rijd met de auto's mee dus je houd ze ook niet op

Gast

#21

2016-09-14 06:54

Omdat het achterlijke regels zijn en geld klopperij voor de brommer/scooter rijder.
Gr.JE Lammering

Gast

#22

2016-09-27 12:59

Ik ben vrachtwagenchauffeur/motorrijder/en automobilist/ heb ook een snorbrommer die op de teller 40 haalt. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook ryd als ik een fietser voorbij wil gaan ,wacht altyd of ze mij gehoord of gezien hebben,dan pas ga ik ze veilig voorbij. Ja inderdaad als de overheid meer let op het rijgedrag van mensen plaats van willekeurig een brommertje op de rollenbank zetten en bekeuren voor pakweg 260.euro heeft geen zin.de jeugt heeft een rijcertificaat dus weet drommels goed wat mag en niet mag.ik zelf rij al 43jaar internationaal dus vele miljoenen kilometers zonder ongelukken.het kan dus wel.maar met het juiste gedrag .en dat is tegenwoordig ver te zoeken.de wet kan beter de auto.s van tot 30 jarige laten begrenszen die categorie veroorzaakt demeeste ongevallen met dodelijke afloop.dus geen bmw of subaru met 250 pk.maar gewoon een opeltje en harder optreden tegen die randdebielen.mvg.ab vd mast.