Behoud het Klaverblad

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud het Klaverblad.


Anonymous

#1

2016-04-25 14:48

Het onderwijsconcept van het Klaverblad was voor mij de reden om mijn kind in Drimmelen naar school te laten gaan. De kinderen krijgen gepersonaliseerd onderwijs, werken met iPads, krijgen lessen in programmeren en doen dat alles zeer kleinschalig. Ook de interactie met dorpsbewoners, vrijwilligers en anderen vind ik een inspirerend voorbeeld voor onze maatschappij!

Gast

#2

2016-04-25 16:35

Omdat deze school niet weg mag!
Voor onze kinderen, die hier op hun plaats zijn en
Voor de leefbaarheid in her dorp!

Gast

#3

2016-04-25 20:03

Stihl, mijn grote neef zit op het klaverblad en heeft het onwijs naar zijn zin volgens mij.
Ik gun hem een fijne tijd dichtbij een warm nest. Hij word daar gelukkig van volgens mij!

Gast

#4

2016-04-25 21:20

Ik ben een oud leerling van deze school. Het Klaverblad mag niet verdwijnen.

Gast

#5

2016-04-25 21:52

Een school is essentieel voor de leefbaarheid in een dorp

Gast

#6

2016-04-26 06:04

Kleine lokale scholen zijn beter voor de kinderen. Het heeft alleen tijd nodig en de school zal meer kinderen aantrekken. Dan zal het financieel ook haalbaarder zijn.

Gast

#7

2016-04-26 16:13

Groot, groter, grootst, is ook in t onderwijs niet identiek aan beter, eerder contraproductief op het aspect van kwaliteit.

Gast

#8

2016-04-28 20:23

Als educatiemanager ict regio Nederland zie ik en ervaar ik in de praktijk hoe mooi en waardevol klein onderwijs kan zijn. Zeker in dorpen zijn deze schooltjes juist het hart van de geneenschschap.

Gast

#9

2016-04-29 06:35

Omdat deze school moet blijven in het belang van het dorp Drimmelen. En ook dat de kinderen in hun dorp naar school kunnen gaan zoals vele andere kinderen.

 


Gast

#10

2016-04-29 08:05

Buiten dat deze school de enige is in Drimmelen is het ook een uniek onderwijsconcept in de regio.

Gast

#11

2016-04-29 08:10

De functie van't Klaverblad in Drimmelen is zo belangrijk, 't Klaverblad moet gewoon blijven.

Gast

#12

2016-04-29 09:19

Ons kind maakt in deze leeromgeving sociaal emotioneel zowel didactisch groei door waar dit voorheen niet lukte.
De aandacht die deze kinderen stuk voor stuk krijgen en de manier van les geven is geweldig.
Dit is passend onderwijs!

Gast

#13

2016-04-29 09:29

Ieder kind heeft recht op passend onderwijs,zo ook ons kind.
Op deze school wordt echt maatwerk geleverd en vele kinderen doen het juist hier wel goed en maken groei door,maar nog belangrijker...ze gaan met plezier naar school.


Gast

#14

2016-04-29 17:53

laat onze kinderen aub naar school gaan ook zij hebben rechten

Gast

#15

2016-05-02 07:18

Het voortbestaan van de school is van groot belang voor het hele dorp: sociale contact tussen de kinderen en tussen de ouders, activiteiten in het dorp / in het dorpshuis, het aantrekken van gezinnen met kleine kinderen naar het dorp (het dreigt nu te vergrijzen).


Gast

#16

2016-05-03 07:44

Dorpen moeten hun kernwaarden behouden om leegloop te voorkomen, massaliteit tegen te gaan. Zie wat er gebeurt met Limburg, Zeeland, erger nog op het Franse platteland waar dorpen leegstaan.

Gast

#17

2016-05-03 15:54

In het rapport van VOS / ABB Consultancy van oktober 2010 over de verzelfstandiging van het openbaar onderwijs in Drimmelen én in het bijbehorende gemeenteraadsbesluit van 25 november 2010 staat te lezen: De stichting Openbaar Basisonderwijs West Brabant zal de twee vestigingen van de Windhoek / ‘t Klaverblad open houden. Dus niet vanwege de geringe schoolgrootte de nevenvestiging ‘t Klaverblad in Drimmelen sluiten. Wat er op dit moment gebeurt is volstrekt in strijd met hetgeen is besproken en afgesproken. Het zou mooi zijn als betrokkenen hun verantwoordelijkheden nemen en minimaal de dialoog aangaan, maar veel beter nog; voor een goede oplossing zorgen! Dorpsbewoners, ouders, leerlingen en andere betrokkenen mochten erop vertrouwen dat de gemeente zou bewaken dat OBO daadwerkelijk de school open zou houden zoals is overeengekomen.


Gast

#18 Re:

2016-05-03 15:59

#14: -  Klopt! In de grondwet staat dat de gemeente moet zorgen voor voldoende openbaar onderwijs. En ook het verdrag van de rechten van het kind geeft aan dat kinderen recht hebben op onderwijs. Basisonderwijs is gratis en verplicht. Volgens het Verdrag voor de rechten van de mens bestaat eveneens recht op gratis basisonderwijs waarbij is bepaald dat de ouders vrijheid van onderwijs keuze hebben.

 


Gast

#19

2016-05-03 16:29

Kleine kernen leefbaar te houden

Gast

#20

2016-05-03 19:28

De school moet blijven. De grootste genieën in de wereld komen uit de kleinste dorpjes.

Gast

#21

2016-05-04 10:16

Mijn kleindochter zit er op school. En heeft t heel erg naar haar zin. Woont ook in drimmelen, dus erg fijn zo dicht bij huis.

Gast

#22

2016-05-04 19:35

Voor behoud van de school waar mijn nichtjes op zitten. Zodat zij in eigen dorp naar school kunnen blijven gaan en het dorp ook interessant blijft in de toekomst voor jonge gezinnen door behoud van de school.

Gast

#23

2016-05-05 22:07

Onderwijs is een recht voor kinderen... Kinderen onderwijzen is een plicht voor volwassenen, ook in Drimmelen!
Ik mocht willen dat onze kinderen ooit onderwijs hadden kunnen krijgen in Drimmelen, dan hadden zij een uitstekende basisopleiding genoten.

Met alle waardering en respect,

Jerome Huiijbregsen

Drimmelen, 6 mei 2016
Jerome Huijbregsen

#24 Re:

2016-05-05 22:09

#20: -  

 Pracht pleidooi...


Gast

#25

2016-05-08 09:49

Helaas draaft het door om de kleine scholen maar op te doeken. Oneigenlijke argumentatie, terwijl per definitie de kleine school niet beter of minder is dan de grote schoolfabrieken. Ook de leefbaarheid in dorpen staat onder druk. Welk jong gezin gaat straks nog wonen in een dorp als er meer en meer voorzieningen wegvallen. Weg met het begrip geld is leading, maar leefbaarheid is belangrijker. Gelukkig bestaat er de stichting Verenigde Zelfsstandige Dorpsscholen. Een aanrader hiermee contact op te nemen,voorzover nog niet bekend. Jan Schuurman Hess is hier de drijfveer van.