Tegen schending mensenrechten Julio Poch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen schending mensenrechten Julio Poch.

Pien

#126 Steun

2012-09-29 19:18

Mijn volledige steun. Nu. En altijd.
hans

#127

2012-09-29 21:01

ik ben niet in de positie om iemand veroordelen de heer poch heeft in myn ogen recht op een eerlyk proces in nederland wat ik niet begrijp is dat familie zo gestraft word regering word wakker haal die man hier heen en geef hem een eerlijk proces
ellis, kim, hans

#128

2012-09-29 21:26

Meneer Poch. Uw dochter heeft ons gezin ontzettend geholpen door gewoon naar ons te luisteren. Wij zijn weer op de rit. Nu is het onze beurt om wat terug te doen.Het duurt al veel te lang, dat gezeur over wat u wel of niet gezegd zou hebben. Uw familie lijd ontzettend. Wel vrij of toch niet.De regering moet u helpen, want u bent toch gewoon nederlander. Wij hopen dat u snel weer bij uw familie mag zijn en kan genieten van uw vrouw, kinderen en kleinkinderen.Dank je Mariana.
Donato

#129

2012-09-30 02:31

Als oud-instructeur van de Rijksluchtvaartschool te Eelde schaam ik me over de slinkse wijze waarop Julio Poch op zijn laatste vlucht voor Transavia in Spanje (!) werd gearresteerd en vlot daarna werd uitgeleverd naar Argentinië. Geef geen cent voor de rechtspraak in Argentinië, waar ik enkele jaren heb gewoond. Daar lopen mensen die in de militaire regering van Videla zaten, vrij rond en deze vlieger wordt berecht.

Gast

#130

2012-10-01 09:54

wij wensen Julio Poch en zijn familie en vrienden veel sterkte.
Alejandra Poch

#131 Re:

2012-10-02 17:56

#130: -  

 

Namens Julio Poch, de familie en de stichting JFJP bedankt voor jullie handtekeningen. Blijf aub de petitie verspreiden! In name of Julio Poch, his family and the JFJP foundation thank you all for signing. Please keep spreading this petition! En nombre de Julio Poch, su familia y la fundación JFJP les agradecemos por sus firma. Por favor sigan distribuyendo la petición!
lucky_me

#132

2012-10-02 19:44

Poch moet echt vrij komen want hij heeft het niet gedaan. Het hele proces is een schijnproces. Maxima moet zich er positief mee bemoeien, dan doet ze iets goeds en ook iets terug voor wat haar vader blijkbaar niet goed heeft gedaan. En dit laatste mag geen taboe zijn want we hebben allemaal vrijheid van meningsuiting gelukkig !
Julio

#133 Volksverkoop?

2012-10-02 20:39

Nederland is het enige land wat zijn inwoners uitleverd, denken zeker op deze wijze geld uit te sparen van pensioenen van die man, maar wel eerst de schatkist met belastingafdrachten laten volwerken. Stank voor dank is dat... Wat is het verschil met 1940-1945, toen de regering het volk ook verraadde? Sta eens met rechte rug voor je volk en verkoop het niet... Ik schaam me om nog een Nederlands paspoort te hebben als je bedenkt dat die gekleurde asielzoekers (zwarten mag je niet zeggen wegens discriminatie) die in eigen land ook verkrachtten/plunderden en massamoord begingen hier vrij asiel kunnen krijgen en hele woningen met bescherming... stelletje politieke schijtbakken....

Gast

#134

2012-10-02 21:13

maak aub meer bekendheid ivm PETITIE voor Julio Poch!!!!
Devastator

#135

2012-10-03 01:40

Als oud militair en veteraan vind ik het schandalig dat deze man al zoveel jaar,met overweldigend bewijslast en daarbij gezegd toendertijd zijn vaderland dienend, wordt vastgehouden door een regering en rechterlijke macht die duidelijk niet voor hun taak zijn opgewassen. Laat deze man vrij en geloof hij zal indien nodig terug gaan naar Argentinië om zijn zaak te verdedigen. Maar waarom vasthouden. De grote kopstukken lopen ook vrij rond, indien in leven.
Citaat

#136

2012-10-04 20:43

Julio Poch wordt momenteel misgebruikt in Argentinie om te kijken of het mogelijk is om iemand te veroordelen op basis van tweedehands informatie (ik heb gehoord dat hij heeft verteld dat dit is gebeurd), in plaats van eerstehands informatie (ik was getuige van...). Dit is in strijd met de wet in Nederland en in de meeste Westerse landen en ik vind het persoonlijk een schande dat de Nederlandse staat en KLM/Transavia hieraan mee hebben gewerkt.
Ik oordeel niet over de schuldvraag, maar gerechtelijk is het een schande. Moreel is het een schande. Don; bedenk eens hoe je je zou voelen als je aan het eind van je groene weide op de laatste vlucht wordt afgezet in station xxx om daar te worden gearresteerd voor het oog van je gezin, met medeweten van de KLM/Transavia.. Nederland onwaardig! Wij hebben een wetboek van strafrecht, en als dat niet naar de zin van de officier van justitie is dan dumpen we de verdachte in kwestie toch niet in een land met een ander wetboek van strafrecht.t
ConnectTheDots

#137 Laffe daad van Nederland. Gemotiveerd door probleem Zorreguieta, Máxima's vader?

2012-10-04 20:45

Nederland heeft uitermate laf gehandeld, om Poch in Spanje te laten arresteren, terwijl dat elke dag in Nederland had gekund. Waarschijnlijk vond men het lastig vanwege de vader van prinses Máxima, tegen wie beter beargumenteerde beschuldigen werden geuit, om de ene Argentijn wel aan te pakken en de andere niet. Niet alleen de beschuldigen aan Poch zijn ongeloofwaardig, de hele rechtsgang deugt inderdaad ook niet.
Steuner

#138 JULIO IK STEUN JOU EN JE FAMILIE! God zegene je.

2012-10-04 22:32

Hij is ÉCHT ÓNSCHULDIG!
Lateralsikgrootben

#139 Een eerlijk en snel proces voor Julio Poch

2012-10-05 00:43

Het is volkomen terecht dat Julio Poch een eerlijk proces verdiend.
Als Nederlander verwacht ik dat onze staat haar verantwoordelijkheid voor haar burgers neemt en er actief op toeziet dat er recht gedaan wordt aan haar burgers zoals dhr. Poch.
Lateralsikgrootben

#140 Bizarre reacties

2012-10-05 01:07

Ik zou het op prijs stellen als de redactie al die ongenuanceerde simpelaars van dit forum kan halen die hun mening klaar hebben over Julio Poch zonder hem te kennen en zonder enige kennis van zaken de moralist uithangen.
Als je trots op Nederland bent dan hoort daarbij dat je accepteert dat we het hier aan mensen die er voor geleerd hebben over laten om recht te spreken, niet aan Henk en Ingrid. Dat voorkomt beschamende lynchpartijen en heksenjachten zoals in de middeleeuwen. Daarin verschillen wij van een groot deel van de rest van de wereld. Ben je het hier niet mee eens? Ga dan zelf lekker in Argentinië wonen en kijk eens of je daar alles kan zeggen wat je hier wel durft.
Nee? ....waarom verbaast ons dat niet. Op bijltjesdag kwamen ook allerlei ratten tevoorschijn die tijdens de oorlog echt verzet te spannend vonden.
Julio Poch verdient een eerlijk proces, geen (voor) oordeel van een stelletje onbenullen.
Van Zon

#141 Re: Ik begrijp iets niet

2012-10-05 09:56

#13: democraat - Ik begrijp iets niet 

 Geldt uw argumentatie dan ook voor de in Nederland niet onbekende heer Jorge Z.?


Gast

#142 Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

2012-10-05 12:34

Julio Poch hoopt gedurende het aanstaande massaproces in Buenos Aires zijn onschuld aan te kunnen tonen. Zijn logboeken werden meermalen zorgvuldig geanalyseerd waaruit telkenmale bleek dat hij de afgrijselijke ‘dodenvluchten’ niet kan hebben uitgevoerd. Hij was niet gekwalificeerd om het soort toestellen te vliegen die voor die vluchten werden gebruikt. Ook heeft hij nooit een opleiding gevolgd om die vliegtuigen te mogen besturen. Hij was straaljagerpiloot, op een vliegtuigtype met plaats voor één of twee vliegers en had, gedurende de dictatuur, zijn handen vol met zijn werk voor defensie.
Hij is ook nooit gestationeerd geweest op locaties waar de misdaden plaatsvonden maar honderden kilometers er vandaan, vaak op vliegdekschepen.

Zo zijn er talloze bewijzen aan te dragen die zijn onschuld onomstotelijk bewijzen. Althans, bezien door Nederlandse ogen. Zijn advocaten in Nederland en Argentinië weten dat er geen enkel bewijs bestaat tegen Julio Poch. “In Nederland zou hij na twee weken op vrije voeten zijn geweest,” verklaarde zijn Nederlandse advocaat, Mr. Geert-Jan Knoops. Dat is waar. Poch is onschuldig maar niet hij staat terecht; het betreft hier een politiek proces waarbij - gegrond of ongegrond - koppen moeten vallen.
Poch loopt de kans om als onschuldige tot een levenslange gevangenisstraf te worden veroordeeld. Waarom? Daarvoor moeten wij de Argentijnse mentaliteit leren te begrijpen.

Kort geleden zocht ik contact met HIJOS, de organisatie van kinderen van slachtoffers van de laatste Argentijnse dictatuur voor Identiteit, Rechtvaardigheid, tegen Vergetelheid en Zwijgen. Deze organisatie wil - al dan niet terecht - dat het Openbaar Ministerie de eventuele betrokkenheid van Jorge Zorreguieta, de vader van prinses Máxima, bij het laten verdwijnen van burgers gedurende de dictatuur, onderzoekt. Deze organisatie kent Argentinië als geen ander.

In een schriftelijke reactie op mijn verzoek tot het leggen van contact tussen HIJOS en de Foundation Justice for Julio Poch werd het volgende gesteld: “Gezien de systematiek van de dictatuur om onderdanen te betrekken bij de uitvoering van hun beleid, is er een behoorlijk grote kans ziet dat P. zelf gevlogen heeft.”
Kortom, zelfs deze opstandige, Argentijnse organisatie gaat er vanuit dat onschuld niet kan bestaan.
Verder wordt gesteld: “Het is het niet goed om alles voor waar aan te nemen wat advocaten of media laat zien en dat de logboeken niet zo eenduidig zijn zoals ze hier willen doen voorkomen.”

Met andere woorden; de nazaten van verdwenen Argentijnen gaan er op voorhand vanuit dat er met papieren is geknoeid, dat deskundigen en advocaten liegen. Een zaak die volgens onafhankelijke, militaire deskundigen onmogelijk is maar met de Argentijnse achterdocht doodleuk voor waarheid wordt aangenomen. Dat voorspelt niet veel goeds voor de heer Poch die zich binnenkort, gedurende een massaproces, met omgekeerde bewijslast moet verdedigen tegen misdaden die hij niet heeft gepleegd. Op enige sympathie van het Tribunaal hoeft hij niet te rekenen. Dat moge duidelijk zijn. Evenmin op het achterhalen van de waarheid.

De voormalige collega’s van Poch, Tim Weert en Edwin Reijnoudt Brouwer, die het nodig vonden om in Nederland belastende verklaringen tegen Poch af te leggen hebben klaarblijkelijk geen idee wat zij hebben aangericht. Dat geldt ook voor het Nederlandse OM dat Poch - zonder hem te verhoren - via Spanje aan Argentinië uitleverde.

Weert is nog steeds gezagvoerder. Een copiloot schreef op de website Airworks: “Wordt hij op z'n bedrijfstelefoon gebeld. Neemt op, blijkt dat het een journalist is van een of ander blad die op een of andere reden zelfs het nummer van zijn bedrijfstelefoon heeft achterhaald. Gevolg: zijn gemoedstoestand verandert naar teleurgesteld, boos en opgefokt en dan moet onze vlucht nog beginnen.”
Met andere woorden; Weert zou een tijdje betaald verlof moeten nemen om de vliegveiligheid niet in gevaar te brengen. Aan Transavia de taak om dit te bewerkstelligen.

Mr. Knoops toonde zich op 4 oktober ‘optimistisch’ na een vertrouwelijk gesprek op het Ministerie van Justitie. Het is te hopen dat dit optimisme resulteert in steun aan Poch, het monitoren van zijn ‘proces’ want zonder die ondersteuning uit zijn inmiddels eerste vaderland, Nederland, is Julio Poch kansloos in Argentinië. Ondanks alle feiten die zijn onschuld aantonen is Poch op voorhand schuldig terwijl het tegendeel het geval is. Bezien door een Nederlandse, rechtvaardige bril. De waarheid wordt door de Argentijnen zelf anders geïnterpreteerd. Een kafkaëske gedachte en een schande voor de Nederlandse rechtsstaat.


A

#143 Re: Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

2012-10-05 13:59

#142: - Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

Ik hoop dat deze petitie door iedereen die gelooft in zijn onschuld wordt getekend. Dit is echt te verdrietig voor woorden, dat hij zich waarschijnlijk niet eens kan verdedigen omdat ze ervanuit gaan dat alles vals en mee geknoeid zou zijn en dus niet relevant.

Er is geen enkel bewijs van schuld, alleen bewijs van onschuld en dat wordt weggeschoven onder het grote tapijt.

JCE

#144

2012-10-05 18:03

Op z'n allerlaatste Transavia vlucht als gezagvoerder, werd hij in het bijzijn van vrouw en kinderen in de boeien geslagen.Mede dankzij enkele "fijne"collega's en mede ook dankzij de planning van Transavia !!Je zal het maar op je geweten hebben !! Misselijk makend !! Wanneer de heer Poch op vrije voeten komt, dan rest hem maar een ding:
een miljoenen claim indienen bij z'n voormalige werkgever Transavia en deze fijne regering die hem laat barsten !!

Gast

#145 Re: Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

2012-10-05 18:43

#142: - Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.



Het was de inmiddels ontslagen chef van Tim Weert en Edwin Reijnoudt Brouwer, Jeroen Engelkes, die het veel later
nodig vond om aangifte te doen tegen Poch bij de KLPD over vermeende uitlatingen van de heer Poch, gedurende een diner op Bali in 2003, waar Engelkes zelf niet bij was. Er was slechts bij hem geroddeld. Tegenover de vroegere Transavia-directeur Peter Legro verklaarde hij desgevraagd 'dat hij zelf nooit met Poch over de zaak had gesproken maar zich als wereldburger
moreel verplicht voelde om aangifte te doen'. Welke concrete 'bewijzen' het OM had om Poch, die niet werd verhoord en van niets wist, via Spanje aan Argentinië uit te leveren moet voer voor journalisten zijn. Een mooie taak voor Zembla of het Uur van de Wolf? Dat puzzelstukje komt ongetwijfeld boven water.

Caphans

#146

2012-10-10 12:46

Het is onbegrijpelijk voor een leek, waarom het zo lang duurt voordat de heer Poch zo lang op een open, eerlijk en een voorspoedig proces.
In mijn werk heb ik altijd met voortvarendheid beslissingen genomen en daarbij was de cultuur: 'open en eerlijk en met het gezond verstand'!
klaas bolk

#147 Re: Ik begrijp iets niet

2012-10-10 17:27

#13: democraat - Ik begrijp iets niet

Nee u begrijpt echt iets niet!!!!!!!!!!


Gast

#148 Re: Re: Re: Ik begrijp iets niet

2012-10-11 01:07

#24: - Re: Re: Ik begrijp iets niet

Nou nou, zo kan ie wel weer!!!


Gast

#149

2012-10-11 17:27

Help deze man!!!!
Jan

#150

2012-10-11 17:30

Schandalig dat deze berechting zo lang moet duren, vooral om te weten dat Julio onschuldig is. Het wordt tijd om herenigd te worden met zijn gezin en dit drama achter zich te laten. Ik hoop dat dit snel gebeurd.